Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook arbetar på buggfix

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En del användare har problem med att Facebook för IOS drar mycket batteri. Nu säger företaget att de känner till problemet och att de arbetar på en lösning.

Läs hela artikeln här

På tiden Då kanske man installerar den igen. Hade det inte varit för 99mac hade jag nog inte hittat denna boven, då jag allt för sällan är inne i batteri och tittar.

Jag har en annan rolig bugg med Facebook. Så fort jag scrollar i flödet så sänks volymen på min enhet. Måste trigga Siri för att återfå rätt volym. Nån mer som upplever detta?

Ursprungligen av Alexander Ross:

Jag har en annan rolig bugg med Facebook. Så fort jag scrollar i flödet så sänks volymen på min enhet. Måste trigga Siri för att återfå rätt volym. Nån mer som upplever detta?

Jag har samma problem. Har märkt att om jag har haft Facebook aktivt så är det inte ringsignalen jag justerar med volymknapparna, utan det är volymen jag justerar (när jag har hemskärmen aktiv alltså). Om jag däremot stänger Facebook helt (dubbelklick och swipa bort) så är det återigen ringsignalen jag justerar. Så om jag kollat något klipp på Facebook på låg volym och inte stänger appen "ordentligt" så får jag automatiskt låg ringsignal. Fruktansvärt irriterande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-16 19:30

Avinstallerade idag efter att ha sett att det dragit 7 timmar batteri under natten! 35% av batteriet hade Facebook dragit fast jag använt det på skärmen under 20 minuter på 24h.
Gah!
Hoppas de faktiskt löser detta kvickt!

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-16 20:51
Ursprungligen av josie:

Avinstallerade idag efter att ha sett att det dragit 7 timmar batteri under natten! 35% av batteriet hade Facebook dragit fast jag använt det på skärmen under 20 minuter på 24h.
Gah!
Hoppas de faktiskt löser detta kvickt!

Avinstallera är väl drastiskt, räcker ju med att stänga av appen, tar ju bara ett par sekunder att starta den ifall du vill använda den igen.

Ursprungligen av Exteron:

Avinstallera är väl drastiskt, räcker ju med att stänga av appen, tar ju bara ett par sekunder att starta den ifall du vill använda den igen.

Nej, det räcker inte. Gjorde inte för mig i alla fall.

Det har varit känt länge och FB har sedan länge fått veta det av användare runt om i världen. Så få det inte till att låta som att 99Mac har något att göra med det, för det blir bara löjligt för oss som läst och diskuterat det redan för en månad sedan och då FB svarade redan då, att de jobbar på det.

Ursprungligen av Exteron:

Avinstallera är väl drastiskt, räcker ju med att stänga av appen, tar ju bara ett par sekunder att starta den ifall du vill använda den igen.

Fungerar inte för mig heller utan avinstallation löste det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-10-18 11:18

Jag hittade en batteribov till på min iPhone 5. Viber är rätt batteritörstig med.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-10-18 16:10
Ursprungligen av onnyt:

Jag hittade en batteribov till på min iPhone 5. Viber är rätt batteritörstig med.

Svengelsk version av iOS? "Last 24 Timmar", "Last 6 dygn".

Ursprungligen av joakimo:

Svengelsk version av iOS? "Last 24 Timmar", "Last 6 dygn".

Så blir det om inte språk och region harmonierar.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-19 02:57
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nej, det räcker inte. Gjorde inte för mig i alla fall.

Ursprungligen av Dytron:

Fungerar inte för mig heller utan avinstallation löste det.

Ok, jag förmodar att ni förstod vad jag menade med att stänga av bakgrundsaktivitet, men knepigt att det inte fungerade för er, det fungerade för mig.

Ursprungligen av MalcomX:

Det har varit känt länge och FB har sedan länge fått veta det av användare runt om i världen. Så få det inte till att låta som att 99Mac har något att göra med det, för det blir bara löjligt för oss som läst och diskuterat det redan för en månad sedan och då FB svarade redan då, att de jobbar på det.

Det är ju för det första anmärkningsvärt om FB för flera veckor sedan erkände problemet och ännu inte hittat en lösning! För det andra påstår vi väl verkligen inte att vi (99mac) haft något med det här att göra? Det kom ett nytt uttalande från Facebook efter att flera utvecklare/användare bloggat om det här nyligen. Själv fick jag efter att ha läst flera inlägg och kollat in min batteristatistik nog och skrev om det i krönikan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-20 20:44
Ursprungligen av Exteron:

Ok, jag förmodar att ni förstod vad jag menade med att stänga av bakgrundsaktivitet, men knepigt att det inte fungerade för er, det fungerade för mig.

FaceBppkappen struntar i om du har på eller av bakgrundsuppdateringar, den kör på ändå.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-22 21:47
Ursprungligen av kenjon:

FaceBppkappen struntar i om du har på eller av bakgrundsuppdateringar, den kör på ändå.

Vad har bakgrundsuppdateringar med bakgrundsaktivitet att göra? Är ju 2 skilda saker.

Facebook har tydligen släppt en uppdatering nu på Facebook appen som skall ha åtgärdat batteri dräneringen. Det var något med notisljud som loopade men inte hörde och något annat. Så om någon saknar FB appen testa nu. Själv väntar jag nog en version eller två till från Facebooks sida. Rätt skönt att vara utan den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-23 22:55
Ursprungligen av Exteron:

Vad har bakgrundsuppdateringar med bakgrundsaktivitet att göra? Är ju 2 skilda saker.

Skrev fel, skulle vara bakgrundsaktivitet

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-24 00:07
Ursprungligen av Stefan Willard:

Facebook har tydligen släppt en uppdatering nu på Facebook appen som skall ha åtgärdat batteri dräneringen. Det var något med notisljud som loopade men inte hörde och något annat. Så om någon saknar FB appen testa nu. Själv väntar jag nog en version eller två till från Facebooks sida. Rätt skönt att vara utan den.

Gör så, för min batteritid blev sämre, från 54%-4% bara genom att jag låg och sov i 2 timmar på eftermiddagen.
Allt som hänt utöver var 1 mottaget sms och 2 mail, inga baggrundsaktiviteter.

1
Bevaka tråden