Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder frågar alltid om import.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Sedan 10.11 så frågar Bilder om jag vill importera så fort jag stoppar i ett minneskort. Trots att jag varje gång klickar ur den blå rutan. Jag blir galen.
Hur ska jag gå till väga för att lösa detta? Kan man ta bort Bilder/Photos utan problem?

Tack.

Använder du varken Bilder eller iPhoto så kan du ta bort dom med gott samvete.

Ursprungligen av jurassic579:

Hej.

Sedan 10.11 så frågar Bilder om jag vill importera så fort jag stoppar i ett minneskort. Trots att jag varje gång klickar ur den blå rutan. Jag blir galen.
Hur ska jag gå till väga för att lösa detta? Kan man ta bort Bilder/Photos utan problem?

Tack.

När du har stoppat i minneskortet, öppna programmet "Bildinsamling" och kolla nere i vänstra hörnet (har jag för mig). Där vill jag minnas att du hittar frågan "Öppna med följande program" och förmodligen är väl Bilder valt. Välj alternativet "inget" så borde det hela lösa sig.

Ursprungligen av Dytron:

Använder du varken Bilder eller iPhoto så kan du ta bort dom med gott samvete.

Bilder verkar inte gå att ta bort i El Cap... Eller?

Ursprungligen av jurassic579:

Bilder verkar inte gå att ta bort i El Cap... Eller?

Nu vill inte jag testa själv men det ska inte vara någon skillnad mot iPhoto
Har du testat?

Ursprungligen av Dytron:

Nu vill inte jag testa själv men det ska inte vara någon skillnad mot iPhoto
Har du testat?

Gick inte att slänga appen i papperskorgen. Fick ett felmeddelande om att det används i osx. Testade Clean my mac och där går inte appen att hitta i uninstallern. Så verksr som man måste ha det.

I

Ursprungligen av HåkanE:

När du har stoppat i minneskortet, öppna programmet "Bildinsamling" och kolla nere i vänstra hörnet (har jag för mig). Där vill jag minnas att du hittar frågan "Öppna med följande program" och förmodligen är väl Bilder valt. Välj alternativet "inget" så borde det hela lösa sig.

Ska testa detta men verkar konstigt att det då finns en ruta i Photos som man kan klicka ur för att inte öppna appen när man stoppar in ett minneskort. Är det för jag formaterar kortet i kameran efter varje (manuell) intanknig till datorn? Att den tror det är en ny kamera varje gång? Sjukt irriterande och som sagt hade inte problemet i tidigare versioner av osx..

Ursprungligen av jurassic579:

Gick inte att slänga appen i papperskorgen. Fick ett felmeddelande om att det används i osx. Testade Clean my mac och där går inte appen att hitta i uninstallern. Så verksr som man måste ha det.

I

Mycket riktigt Bilder krävs av OS X så då var det löst

Ursprungligen av Dytron:

Mycket riktigt Bilder krävs av OS X så då var det löst

Dock är inte mitt problem löst.

Vissa dagar laddar jag in 15 minneskort under stress så det blir en ganska irriterande faktor.

Ursprungligen av jurassic579:

Ska testa detta men verkar konstigt att det då finns en ruta i Photos som man kan klicka ur för att inte öppna appen när man stoppar in ett minneskort. Är det för jag formaterar kortet i kameran efter varje (manuell) intanknig till datorn? Att den tror det är en ny kamera varje gång? Sjukt irriterande och som sagt hade inte problemet i tidigare versioner av osx..

Det kanske räcker att radera alla bilder istället för att formattera om kortet? Jag vet inte vad den praktiska skillnaden blir för din del eller om det ens hjälper, men kanske något att testa?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-10-15 18:32

Borde troligtvis gå att radera mjukvaran via terminalen men inget jag skulle rekommendera!

1
Bevaka tråden