Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Imac har stöd för upp till 64 gigabyte primärminne

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nya Imac 5K med 27-tumsskärm har stöd för upp till 64 gigabyte primärminne, dubbelt så mycket som tidigare modeller.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-10-14 16:47

32 GB från OWC för $264 och Apple vill ha 6600 kronor för samma sak. Det är lite svårt att förstå. Det är ju knappast värt typ 4000 kronor för besväret att inte behöva stoppa i stickorna själv. Men någon stackare lurar de säkert.

Vad skall man göra med en iMac för att använda 64GB?
Inte ens 32 GB kan fyllas

  • Medlem
  • 2015-10-14 17:06
Ursprungligen av MalcomX:

Vad skall man göra med en iMac för att använda 64GB?
Inte ens 32 GB kan fyllas

Köra flera virtuella maskiner via Parallels eller Fusion för att nämna ett exempel.

Du kan ju ven ta ut och sälja 2 gånger 4 gb ram om du köper 32 från OWC så skillnaden kan ju bli nnu större..

Ursprungligen av Ljung:

32 GB från OWC för $264 och Apple vill ha 6600 kronor för samma sak. Det är lite svårt att förstå. Det är ju knappast värt typ 4000 kronor för besväret att inte behöva stoppa i stickorna själv. Men någon stackare lurar de säkert.

Ursprungligen av Ljung:

Köra flera virtuella maskiner via Parallels eller Fusion för att nämna ett exempel.

och det gör man ?

Ursprungligen av MalcomX:

Vad skall man göra med en iMac för att använda 64GB?
Inte ens 32 GB kan fyllas

Java eller flash eller nåt. Eller fyra tabbar i chrome.

Eller så transcenderar man situationen med hårddiskarna och kör en RAM-disk med allt på.

  • Medlem
  • 2015-10-14 20:50
Ursprungligen av MalcomX:

och det gör man ?

Ja, jag gör det ibland. Du gör det kanske inte. Vi är alla olika.

Det vore inte fel att kunna köra en Windowsmaskin med 16 GB och låta OS X få 16 GB. Japp, där gick det åt 32 GB RAM.

Nu har jag bara 12 GB i Min iMac 2011, men ser flera usecase för mig där 32 GB eller mer skulle sitta fint.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-10-15 19:46

Finns de som sitter med flera skärmar, redigerar bilder eller video samt kör många program samtidigt!

Kan väl inte vara så svårt utnyttja 32 eller rentav 64 GB om man anstränger sig lite, sedan är ju frågan hur väl OS X utnyttjar systemet och om man får någon valuta för maximalt minne?

Prestanda/kapacitet kan man sällan få nog av, oavsett vad det gäller. Förr eller senare kör man i taket.

Oklart varför inte Apple officiellt stöder 64 GB men kanske dröjer det inte så länge förrän även det går beställa från fabrik.

1
Bevaka tråden