Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music - kända buggar

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okej då har jag missuppfattat hela grejen, tråkigt, hade ju vart super att ha allt samlat i sin iTunes katalog, göra spellistor med musik både från Apple Music och sina egen rippade låtar.

Ursprungligen av acarlstein:

Okej då har jag missuppfattat hela grejen, tråkigt, hade ju vart super att ha allt samlat i sin iTunes katalog, göra spellistor med musik både från Apple Music och sina egen rippade låtar.

Det är exakt det du kan göra med din egen musik tillsammans med Apple Music.

Men jag lyckas inte med det alls, låt säga att jag skapar en spellista i itunes, tar lite från applemusic, lite från mina egna cds.. vissa låtar funkar, vissa inte... sen en gång när jag startade iphonen så va listan där men bara 1 låt... helt skevt.

Har läst lite på Apple´s support forum om Apple Music m.m och det är säkert över 80% som har samma problem som jag har, att blanda musik som man själv köpt och lagt in och musik från Apple Music funkar inte riktigt som det ska göra eller som det är tänkt, kanske för vissa.
Känns som det är det som är poängen med hela grejen att jag vill kunna lägga till musik till en spellista från både apple music och mina egna låtar för att kunna lyssna både på min mac och iphone.

Sjukt tråkigt att det inte funkar som det ska

Tycker att gränssnittet och apparna (på iPhonen och Macen) är så sjukt rörigt och en hel del inställningar känns också konstiga. Blir nog till att fortsätta med Spotify i fortsättningen, mycket pga all musik och spellistor som jag har där.

Idag upptäckte jag att allt fler låtar av mina egna fått märkningen Apple Musik och DRM-skydd. SUCK!

Gick igenom hela mitt bibliotek och inte en enda av mina låtar har ändrat status....puh
Enda låtar som är Apple Music AAC är just dom som jag lagt till från Apple Music.

Ursprungligen av Megolon:

Gick igenom hela mitt bibliotek och inte en enda av mina låtar har ändrat status....puh
Enda låtar som är Apple Music AAC är just dom som jag lagt till från Apple Music.

Du har nog rätt inställningar med Match ihop AM. Har iofs inte ändrat några vad jag kommer ihåg men nånting är knas med mina
Kör på ett tag till så får man se om Apple kommer med lite klargöranden/förenklingar av inställningarna

Ursprungligen av CekariYH:

Du har nog rätt inställningar med Match ihop AM. Har iofs inte ändrat några vad jag kommer ihåg men nånting är knas med mina
Kör på ett tag till så får man se om Apple kommer med lite klargöranden/förenklingar av inställningarna

jag har inte ändrat några inställningar eftersom det inte finns några

MEN jag sa upp iTunes Match och blev orolig att något SKULLE bli fel så jag följde denna guide efter jag återupptog iTunes Match.
https://support.apple.com/en-us/HT204964

Ursprungligen av Megolon:

jag har inte ändrat några inställningar eftersom det inte finns några

MEN jag sa upp iTunes Match och blev orolig att något SKULLE bli fel så jag följde denna guide efter jag återupptog iTunes Match.
https://support.apple.com/en-us/HT204964

Ok, funderade också på att säga upp Match, men skulle dröja till dec. innan årsprenumerationen skulle ta slut så jag tyckte då att det inte skulle förändra något under provperioden av AM

Fler än jag som haft problem med AM sista dygnet?
Dels har det inte gått (förrän nu) att spela upp låtar som inte ligger på iPhone och dels synkar inte iTunes på datorn alls och alla spellistor försvinner och genius som måste vara aktiverat går inte att aktivera

Tur att det är gratis med tanke på hur illa det funkar i jämförelse med Spotify

Ursprungligen av MalcomX:

Fler än jag som haft problem med AM sista dygnet?
Dels har det inte gått (förrän nu) att spela upp låtar som inte ligger på iPhone och dels synkar inte iTunes på datorn alls och alla spellistor försvinner och genius som måste vara aktiverat går inte att aktivera

Tur att det är gratis med tanke på hur illa det funkar i jämförelse med Spotify

http://macworld.idg.se/2.1038/1.633636/stora-...

Kommer du ihåg hur dåligt Spotify fungerade när det lanserades?
Minnet är kort

Ursprungligen av Megolon:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.633636/stora-...

Kommer du ihåg hur dåligt Spotify fungerade när det lanserades?
Minnet är kort

Nu är det väl lite skillnad på när ett av världens största och rikaste företag startar en musiktjänst och en fattig student ?

Om nu deras onlinetjänster helt falerar pga överbelastning, så får vi hoppas att de investerar sina kulor rätt. För det spelar ingen roll hur bra det är, om det inte fungerar.

Ursprungligen av MalcomX:

Nu är det väl lite skillnad på när ett av världens största och rikaste företag startar en musiktjänst och en fattig student ?

Om nu deras onlinetjänster helt falerar pga överbelastning, så får vi hoppas att de investerar sina kulor rätt. För det spelar ingen roll hur bra det är, om det inte fungerar.

Sen när har stora företag lyckats lansera programvara som är fri från buggar?
Bättre att dom släpper en tjänst,som inte fungerar perfekt,än vänta tills den är perfekt och missa tåget.

Man får väl vara realistisk också, en ny tjänst och en MTV röstning som troligen blev betydligt större än Apple räknat med.
Sen var det ju inte bara AM som drabbades utan i stort allt som hade med deras stores att göra också, så troligen någon knutpunk för allt detta som blev överbelastad ellr paja rent av.
Man klarar sig väl en dag utan att streama väl?

Ursprungligen av Megolon:

Sen när har stora företag lyckats lansera programvara som är fri från buggar?
Bättre att dom släpper en tjänst,som inte fungerar perfekt,än vänta tills den är perfekt och missa tåget.

Nu var det inte buggar det pratades om
Det var överbelastning

Ursprungligen av CekariYH:

.
Man klarar sig väl en dag utan att streama väl?

Näää

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2015-08-22 10:35

Jag kommer få en mindre hjärnblödning på det faktum att låtar som är lagd till en spellista inte får vara kvar där. Händer om och om igen. Vet inte om det beror på att jag lägger till via olika enheter (två olika iPhones främst) men känns som att det inte ska vara så jävla svårt att få det att fungera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-29 11:32

Mitt Apple Music verkar inte funger alls via 3G/4G, bara över wi-fi.
Så fort jag slår på wi-fi så funkar det att navigera i programmet. Med 3G/4G får jag som på bilden.
"Använd mobildata" är aktiverat under ITunes & App Store i inställningar.

Tips?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-29 19:32

Startat om telefonen? Slagit av och på mobildata? Loggat ur och in i iCloud och AppStore/iTunes?
Jag antar att du har Data på ditt abonnemang och inte har surfat slut på månadsmängden...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-30 00:30
Ursprungligen av kenjon:

Startat om telefonen? Slagit av och på mobildata? Loggat ur och in i iCloud och AppStore/iTunes?
Jag antar att du har Data på ditt abonnemang och inte har surfat slut på månadsmängden...

Japp, testat allt och gott om surf kvar :/

Är ljudet för lågt i Apple Music på Iphone? Tvångsavsluta Facebook-appen. #såklart

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-12 23:34

Mina problem med att bara kunna använda tjänsten på wi-fi fick sällskap av att all musik i min spellista försvann. Den ligger kvar på datorn men inte i telefonen.

Jag har föga förvånande avslutat min prenumeration.

Är det någon som har kvar Apple Music ?
För det kan väl inte vara helt buggfritt, med tanke på att ingen som har AM skriver här

Ursprungligen av MalcomX:

Är det någon som har kvar Apple Music ?
För det kan väl inte vara helt buggfritt, med tanke på att ingen som har AM skriver här

Jodå, en finns det i alla fall. För min del fungerar det mesta utom en riktigt stötig grej. Jag har ett större antal liveinspelningar av diverse konserter och det här med liveinspelningar stod tydligen inte i kravspecen till AM programmerarna. Givetvis kan en grupp inte göra mer än en inspelning av en och samma låt enligt AM. Följaktligen blir livealbumen som en spellista av studioversionerna av respektive låtar... Detta gäller då främst på telefonen / paddan. På datorn finns ju originalen så där är allt OK.
Det finns dock en väg runt detta.
- Ta bort eventuella nerladdningar av livsinspelningarna på telefonen.
- Ändra namn på artisten till något helt okänt på samtliga låtar i livealbumet.
- Spara låtarna lokalt på telefonen.
- Ändra tillbaka artistnamnet på datorn och synka.

Tyvärr är det ju oftast som så att man upptäcker detta när man är "on-the-go" och inte har tillgång till datorn...

Ursprungligen av MalcomX:

Är det någon som har kvar Apple Music ?
För det kan väl inte vara helt buggfritt, med tanke på att ingen som har AM skriver här

Apple Music är toppen...buggfritt? Inte en chans men det är ingen annan tjänst heller.
Måste en tjänst vara buggfri för att man ska kunna använda den så kommer man sitta med en tom dator.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-13 09:43
Ursprungligen av MalcomX:

Är det någon som har kvar Apple Music ?
För det kan väl inte vara helt buggfritt, med tanke på att ingen som har AM skriver här

Du får då ta öppna korpgluggarna

Jag använder det och flera andra här har jag läst använder det. Jag upplever inga problem med det och skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till Spotify.

Ursprungligen av zinned:

Du får då ta öppna korpgluggarna

Jag använder det och flera andra här har jag läst använder det. Jag upplever inga problem med det och skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till Spotify.

Vad skulle korpgluggarna ha sett innan du skrev ?

Vad är det som du tycker är så bra med AM att du aldrig skulle gå tillbaka till spotify?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-13 13:24
Ursprungligen av MalcomX:

Vad skulle korpgluggarna ha sett innan du skrev ?

Att det finns flera här på 99mac som har uttryckt att de kommer fortsätta med AM.

Ursprungligen av MalcomX:

Vad är det som du tycker är så bra med AM att du aldrig skulle gå tillbaka till spotify?

Integrationen med iOS, smidig hantering, de kurerade spellistorna, tillgången på artister, etc etc.

Ursprungligen av zinned:

Att det finns flera här på 99mac som har uttryckt att de kommer fortsätta med AM.

Integrationen med iOS, smidig hantering, de kurerade spellistorna, tillgången på artister, etc etc.

Men det och mycket mer finns ju i drivor hos Spotify som fungerar minst lika bra på min iPhone som AM
När jag kommer in i bilen så fortsätter Spotify spela precis där det slutade för att ta ett exempel. Behöver inte ens ta upp mobilen ur fickan. Det fungerar inte lika bra med AM. Topplistorna är mer uppdaterade och dessutom många fler hos Spotify.
Dessutom fungerar Spotify med Sonos och det gör inte AM

Bevaka tråden