Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail el Capitan - skapa påminnelser funkar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-08 09:57

Jag brukar dra ett mail jag vill komma ihåg till påminnelser-appen, och så skapas en ny påminnelse med en länk till originalmejlet. Det här funkar inte längre! Gissar att det har att göra med el Capitan. Någon som har en tanke om varför/en fix?

Fungerar bra här med El Capitan.
Kör standard sakerna såsom starta om,kör skivverktyg,säker start.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-09 14:06

Har redan testat det där. När jag försökte bygga om mejldatabasen så får jag krasch. Googlade lite och då är det flera som haft framgång med att ta bort postkonton och lägga tillbaka dem en och en. Så det gör jag nu. Mödosamt...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-09 23:38

Funkade det?

Detta funkar inte hos mig. Kör 10.11.1 beta.

Edit, provade säkert 20 ggr att dra ett mail till ikonen i Dock utan resultat. Nu ser jag att det fungerar alldeles utmärkt att dra in i fönstret till Påminnelser.

Schysst funktion, visste inte att den fanns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-12 08:39

Funkar sådär med att återskapa alla mejlkonton. Det tar tid, och när jag gick hem i fredags hade bara typ hälften av breven från det första kontot (jag har typ 7 konton) lästs in. Nu när jag satte mig tillrätta kan jag konstatera att bara 12800 av 13200 mejl lästs in. Så nu är jag i valet och kvalet om jag ska fortsätta addera konton innan alla från det första lästs in. Suck... Jag ville ju bara få påminnelser att funka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-12 13:12

Nu är inläsningen av alla mejl och mejlkonton klar - och hör och häpna - nu funkar påminnelser

Något som buggar är att göra påminnelser i kalendern genom att klicka på ex.vis ett datum. Den klarade av att göra påminnelsen, men jag kunde inte välja geografisk plats då det antingen inte gick att markera i förslagsdialogen, eller så valde den fel förslag.
Vet inte om jag kapar tråden nu, men jag får heller inte funktionen att lägga över saker i anteckningar att fungera, ni vet som Evernote.
Jag valde att inte förnya min prenumeration på Evernote, då jag är för dålig på att använda alla funktioner för att det ska vara värt det, men jag skickar mail och webbsidor som jag vill komma ihåg dit. Nu skulle det gå att göra i Anteckningar, vilket jag tyckte lät jättebra, men icke. Väljer jag att dela en hemsida i Anteckningar så ramlar bara adressen dit. I Mail finns inte funktionen alls.
Använder Synologys DS Notes nu, som fungerar jättebra på paddan men inte finns för Mac. Surigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-10-19 23:01

Jag kör vidare på evernote. Det funkar i alla fall :-).

1
Bevaka tråden