Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Instagramikon på låsskämen, hur blir jag av med den?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-10-10 08:01

Sista veckan har det börjat visas en Instagramikon i nedre vänstra hörnet på låsskärmen, där handoff ikonerna ska vara. Den dyker upp till synes helt slumpmässigt. Varför? Och hur blir jag av med den.

Detta är en ny funktion i iOS 9, som föreslår appar beroende på var du är och så vidare.

Använder du Instagram på någon annan iOS enhet? Om den ligger aktiv där?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-10-10 08:51
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Använder du Instagram på någon annan iOS enhet? Om den ligger aktiv där?

Nej. Instagram har jag bara på telefonen.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-10-30 08:29

Och nu en iTunes (?) ikon.

Inte iTunes, Musik. Den där kommer upp hos mig om jag till exempel ansluter en bluetooth-högtalare. Då tycker telefonen att jag kanske vill lyssna på musik och placerar denna genväg där.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-10-30 09:06
Ursprungligen av Mija:

Sista veckan har det börjat visas en Instagramikon i nedre vänstra hörnet på låsskärmen, där handoff ikonerna ska vara. Den dyker upp till synes helt slumpmässigt. Varför? Och hur blir jag av med den

Stäng av funktionen:
Inställningar > Allmänt > Handoff och föreslagna appar > Föreslagna appar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-10-30 09:06

Ett intressant svar från Apple, som visserligen skrevs på iOS8 tiden avslöjar att de (iaf då) baserade föreslagna appar på statistik på användning av appar efter position. Dvs om många öppnar appen X på plats Y så ökar chansen att den visas på platsen Y. En annan detalj var att Apple har automatiserat det hela, så det sker ingen manuell placering.

Kan man då dra slutsatsen att du står på en vacker plats där den vanligaste använda appen är Instagram?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 09:13

Det var en intressant funktion

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-10-30 09:24
Ursprungligen av pmarriott:

Inte iTunes, Musik. Den där kommer upp hos mig om jag till exempel ansluter en bluetooth-högtalare. Då tycker telefonen att jag kanske vill lyssna på musik och placerar denna genväg där.

Det låter som en smart funktion. Men jag har inga bluetoothhögtalare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 09:27

Trådlöst headset?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-10-30 09:28
Ursprungligen av reboot81:

Kan man då dra slutsatsen att du står på en vacker plats där den vanligaste använda appen är Instagram?

Det händer väldigt ofta hemma i sovrummet att den kommer fram där. Hoppas det inte händer en massa spännande saker där när jag är borta. Men det kan ju vara någon i lägenheterna runt om som är stor Instagramknarkare.

Så är det nog. Nu är det avstängt enligt IngoX beskrivning.

Finns det något sätt att starta appen från låsskärmen ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-30 09:49

Dra uppåt

Ursprungligen av kenjon:

Dra uppåt

Det var det första jag testade, men det gick inte
får prova igen för funktionen är ju superbra
Spotify dyker upp vid busshållsplasen, och Espresso house när jag kliver av

1
Bevaka tråden