Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-10-09 16:05
Ursprungligen av Jejje:

Hur ska ni andra göra som fått Samsung chippet? byta? är det någon som bryr sig?

Nu fick jag inte Samsung utan TSMC men om jag skulle fått den förstnämnda så skulle jag inte byta för syntetiska tester där SOC använder runt 100% av sin beräkningsprestanda är just syntetiska och visar inte reella fakta.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-09 16:09

Jag skulle väl inte bry mig direkt.. då jag köpte via Tele2 och telefonen fungerar har jag inget att klaga och returnera. Hade väl fått säga väl att jag tog fel färg eller storlek isåfall för vet inte om dem hade gått med på retur vid öppnad förpackning.

Någon som hämtat ut sin från halebop o kan beskriva emballaget den kom i/lägga upp bild ifall det är nåt man kan gå efter om de e värt att dra ner o fjäska lite på ica att de kan kolla om de ligger där då min avi tydligen inte kom idag vilket jag inte förväntade mig iofs. Tacksam för svar

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-09 17:04

N66MAP, gött då behöver man inte fundera på hur mycket sanning det ligger i chipgate.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-09 17:38
Ursprungligen av Json_81:

N66MAP, gött då behöver man inte fundera på hur mycket sanning det ligger i chipgate.

Har du fått N66MAP och trott du köpt en iPhone 6s så hade jag bytt direkt. Då har du blivit lurad

För övrigt så fick jag en med Samsung-chip och jag pallar tji byta. Det skulle i så fall vara om det ligger nåt i det med värmeutvecklingen, jag får känna av närmsta veckan o se hur det är.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-09 18:08
Ursprungligen av zinned:

Har du fått N66MAP och trott du köpt en iPhone 6s så hade jag bytt direkt. Då har du blivit lurad

För övrigt så fick jag en med Samsung-chip och jag pallar tji byta. Det skulle i så fall vara om det ligger nåt i det med värmeutvecklingen, jag får känna av närmsta veckan o se hur det är.

Va? Jag har köpt en 6S+

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-09 18:33
Ursprungligen av Json_81:

Va? Jag har köpt en 6S+

Lika illa, har du fått N66MAP i en 6s+ så har du blivit blåst

Ursprungligen av Jejje:

Kul. jag fick precis min och jag har Samsung chippet. Hur ska ni andra göra som fått Samsung chippet? byta? är det någon som bryr sig?

Jag tänker inte ens se efter vad jag har. Telefonen håller på att återskapas nu men jag är helt övertygad om att jag kommer att vara nöjd.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-09 19:24
Ursprungligen av zinned:

Lika illa, har du fått N66MAP i en 6s+ så har du blivit blåst

Jag kopierade från 99macs artikel.
iPhone 6s Plus TSMC model number: N66MAP
Lirum säger N66mAP, är det stort och litet m du hänger upp dig på?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-09 19:48
Ursprungligen av Json_81:

Jag kopierade från 99macs artikel.
iPhone 6s Plus TSMC model number: N66MAP
Lirum säger N66mAP, är det stort och litet m du hänger upp dig på?

Nej, du har helt rätt. Det är jag som var helt ute o cyklade och läste helt fel, flera gånger om.

Jag ber om ursäkt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-09 22:35

Sitter och pillar lite med telefonen och ser att iMassage vid val ta emot på så står mitt nummer med en cirkel och bara snurrar runt. Kan inte ändra det. Kan det vara för min gamla telefon fortfarande kan kännas av?

  • Medlem
  • 2015-10-09 22:45

Har samma problem, man kanske får avvakta tills imorgon och se om det blir aktiverat över natten.

Ursprungligen av kievY:

Sitter och pillar lite med telefonen och ser att iMassage vid val ta emot på så står mitt nummer med en cirkel och bara snurrar runt. Kan inte ändra det. Kan det vara för min gamla telefon fortfarande kan kännas av?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-10-10 00:04
Ursprungligen av zinned:

Nej, du har helt rätt. Det är jag som var helt ute o cyklade och läste helt fel, flera gånger om.

Jag ber om ursäkt.

Lugnt

Är det jag som minns fel eller är årets modeller 1k dyrare? Hade för mig att ingångsmodellen av 6an kostade 6300, men årets 6Sa verkar börja på 7300.

Ursprungligen av johannordholm:

Är det jag som minns fel eller är årets modeller 1k dyrare? Hade för mig att ingångsmodellen av 6an kostade 6300, men årets 6Sa verkar börja på 7300.

Apple gjorde en valutajustering i Sverige på samtliga produkter efter att de släppte iPhone 6.

Så ja, den kostar mer idag, men dollarpriset är detsamma.

  • Medlem
  • 2015-10-10 08:00
Ursprungligen av Gruv:

Har samma problem, man kanske får avvakta tills imorgon och se om det blir aktiverat över natten.

Så var det för mig också igår när jag precis hade installerat den nya telefonen men vips, någon gång under arbetsdagen, så kom det igång. Antar att det tar lite tid bara.

Ursprungligen av kievY:

Sitter och pillar lite med telefonen och ser att iMassage vid val ta emot på så står mitt nummer med en cirkel och bara snurrar runt. Kan inte ändra det. Kan det vara för min gamla telefon fortfarande kan kännas av?

Hade samma problem som dig men under natten så hade det ordnat upp sig. Verkar som det tar lite tid bara innan det aktiveras.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-10 09:39

Jag har fått en iPhone 6s med samsung-chip

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-10 09:41
Ursprungligen av zinned:

Har du fått N66MAP och trott du köpt en iPhone 6s så hade jag bytt direkt. Då har du blivit lurad

För övrigt så fick jag en med Samsung-chip och jag pallar tji byta. Det skulle i så fall vara om det ligger nåt i det med värmeutvecklingen, jag får känna av närmsta veckan o se hur det är.

Även om man hade velat byta, hur säkerställer man att man får en med TCMS? Och kommer Apple Store att gå med på att byta ut enheten mot en ny? Jag är tveksam

Ursprungligen av tribe79:

Hade samma problem som dig men under natten så hade det ordnat upp sig. Verkar som det tar lite tid bara innan det aktiveras.

Samma lika här. Dock utan att det aktiverats ännu. Testat med att starta om, nollställa nätverk, logga ut/in från iCloud. Fortfarande vill det sig inte :/

Ursprungligen av kafferast:

Samma lika här. Dock utan att det aktiverats ännu. Testat med att starta om, nollställa nätverk, logga ut/in från iCloud. Fortfarande vill det sig inte :/

Kan tydligen ta upp till ett dygn så bara hoppas det hoppar igång snart.

Ursprungligen av macki81:

Även om man hade velat byta, hur säkerställer man att man får en med TCMS? Och kommer Apple Store att gå med på att byta ut enheten mot en ny? Jag är tveksam

Du kan inte säkerställa vilken processorvariant du får innan köp, och som du säkert läst vid det här laget så spelar det heller ingen roll eftersom skillnaden inte märks i praktiken och även ligger inom marginalen för avvikelser mellan identiska komponenter. Så njut av din nya iPhone och allt den kan göra i stället för att lägga tid och energi på detta i onödan

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-10-10 10:48

Mitt kom igång under natten.

Hej alla!

Jag behöver lite hjälp! jag beställde iPhone 6s+ På fredag kl. 00:01 men fick inte den än, det står "Härryda, Sverige Försändelsen transporteras"
Jag bör i Göteborg, och då borde den vara nära, så min fråga... vet någon om jag kan gå hämta paketet från Härryda någonstans idag på lördag?

Tackar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-10 11:42
Ursprungligen av macki81:

Även om man hade velat byta, hur säkerställer man att man får en med TCMS? Och kommer Apple Store att gå med på att byta ut enheten mot en ny? Jag är tveksam

Man kan endast kontrollera det genom att packa upp luren, sätta igång den och få ner någon av apparna som kan kontrollera vilket chip det är i den aktuella luren. Därefter får man kolla om man kan byta den. Om den är köpt i en Apple Store så bör det inte vara något problem då man har 14 dagars ångerrätt på alla produkter. Själv har jag ett Samsung-chip i min men jag pallar tji byta, det skulle vara om jag upplever att värmeutvecklingen (som det också talats om) blir ett problem...inte annars.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-10-10 11:52
Ursprungligen av zinned:

Man kan endast kontrollera det genom att packa upp luren, sätta igång den och få ner någon av apparna som kan kontrollera vilket chip det är i den aktuella luren. Därefter får man kolla om man kan byta den. Om den är köpt i en Apple Store så bör det inte vara något problem då man har 14 dagars ångerrätt på alla produkter. Själv har jag ett Samsung-chip i min men jag pallar tji byta, det skulle vara om jag upplever att värmeutvecklingen (som det också talats om) blir ett problem...inte annars.

Märker faktiskt att den är rätt varm. Lyssnade på Spotify och surfade instagram imorse, den var varm längst upp i det högra hörnet. Ska vänta några dagar och se, kanske håller mobilen på att indexera en massa för tillfället bara

Ursprungligen av smagdy:

Hej alla!

Jag behöver lite hjälp! jag beställde iPhone 6s+ På fredag kl. 00:01 men fick inte den än, det står "Härryda, Sverige Försändelsen transporteras"
Jag bör i Göteborg, och då borde den vara nära, så min fråga... vet någon om jag kan gå hämta paketet från Härryda någonstans idag på lördag?

Tackar!

Exakt samma här, kollade mitt kolli-id på postnord.se igår och först stod det att den skulle komma till mitt serviceställe efter 18.00, sen att det skulle komma en avi när den kommit till servicestället. Postnord har haft tekniska underhåll på sin sida på just "spåra paket" sen igår så gick till mitt serviceställe idag och frågade om den kanske kommit, men de kunde inte kolla.

Ursprungligen av macki81:

Märker faktiskt att den är rätt varm. Lyssnade på Spotify och surfade instagram imorse, den var varm längst upp i det högra hörnet. Ska vänta några dagar och se, kanske håller mobilen på att indexera en massa för tillfället bara

Om du återskapat den från backup så kan det mycket riktigt bero på att den fortfarande arbetar i bakgrunden med indexering m.m. som kan ta ett tag. Detta gäller speciellt om du använder iCloud Bildbibliotek, om du har offlinelistor i Spotify o.dyl.

  • Medlem
  • 2015-10-10 13:15

Ni som inte fick en mobil, vad har ni får beräknad leveranstid? För jag har 23/11.. det är ju helt sjukt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-10 13:21

Vilken modell och hos vem beställde du?

Bevaka tråden