Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X El Capitan - Nerladdning stoppad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Pattaya Thailand
  • 2015-10-08 04:49

Jag började ladda ner El Capitan men nerladdningen blev "Paused" och nu läser jag O bytes av 6.08 GB. OK , jag försöker "Resume" men inget annat händer att att jag får logga in igen på Apple Store med mitt Apple Id. Fortsatt ingen nerladdning efter 4 dagar. "Waiting"
Uppdaterade nyligen till OS X Yosemite 10.10.5. Har en Mac Mini ( Mid 2012) Memory 8 GB och 298 GB storage free of 511 GB. SSD
Internetuppkoppling Ethernet 10 -15 Mbps. Bangkok.
Fråga: Ska jag bara vänta till nerladdningen kommer igång av sig själv eller måste jag göra något för att det ska fungera?

Stoppa nedladdning. Starta om datorn.

Prova därefter igen.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2015-10-08 08:47

OS X El Capitan - Nerladdning stoppad

Ursprungligen av Kalserud:

Jag började ladda ner El Capitan men nerladdningen blev "Paused" och nu läser jag O bytes av 6.08 GB. OK , jag försöker "Resume" men inget annat händer att att jag får logga in igen på Apple Store med mitt Apple Id. Fortsatt ingen nerladdning efter 4 dagar. "Waiting"
Uppdaterade nyligen till OS X Yosemite 10.10.5. Har en Mac Mini ( Mid 2012) Memory 8 GB och 298 GB storage free of 511 GB. SSD
Internetuppkoppling Ethernet 10 -15 Mbps. Bangkok.
Fråga: Ska jag bara vänta till nerladdningen kommer igång av sig själv eller måste jag göra något för att det ska fungera?

Hej här kommer svar på din fråga. Jag har haft exakt samma problem under den här veckan också. Du ska bara vänta på att nedladdningen kommer igång igen. Gå in i AppStore och klicka på OS X El Capitan och välj "Hämta". Det borde komma igång igen
* Om det fortfarande inte fungerar går du in i mappen Program och plockar bort skivavbilden för OS X El Capitan som i och med påbörjandet av nedladdningen hamnat här.
* Lägg skivavbilden i papperskorgen.
* Påbörja ny nedladdning av El Capitan.

Sannolikt är det hårt tryck på Apples servrar

  • Medlem
  • Pattaya Thailand
  • 2015-10-08 09:50

Tack för hjälpen

Ursprungligen av Borttaget:

Stoppa nedladdning. Starta om datorn.

Prova därefter igen.

Efter att ha lärt mig hur man stoppar en nerladdning (Hold down the Option key from the “Purchases” menu in the Mac App Store, this causes the “Pause” button to turn into “Cancel”) följde jag ditt råd och startade om datorn och nerladdade igen. Nu laddas programmet ner igen men det går mycket långsamt.

Senast redigerat 2018-07-23 13:43
1
Bevaka tråden