Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook som tar inte emot batterier

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har länge jobbat med Mac och har nu tänk köpa mig en bärbar. På grund av begränsad ekonomi har jag tittat på en begagnad PB G3:a. Dock vill den inte "känna av" att man har batteriet i den. Den ska enligt uppgift vara testad med ett nytt batteri och inte heller detta fungerar. Fungerar bra med AC-adapter.
Jag har med stort intresse följt tråden om batterier som inte vill ta ladding men detta verkar alltså inte vara problemet.

Tror ni att det är något som går att fixa? Jag har vana av att skruva med elektronik och speciellt datorer.

Jag ska i alla fall försöka pruta ned den lite...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 00:27

En Powerbook som inte tar emot batterier borde ju inte vara värd någonting (vitsen med bärbart är ju borta).

Såvida du inte får den väldigt billigt så hade jag definitivt inte köpt den.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bateman
Dock vill den inte "känna av" att man har batteriet i den. Den ska enligt uppgift vara testad med ett nytt batteri och inte heller detta fungerar.

Vilken PBG3 är det?

Pismo (och vad jag förstår även Lombard) kan ha ett batteri istället för CD/DVD i det högra facket. Fungerar inte det heller? I så fall är det nog ingen maskin att satsa på.

mvh Henrik

Kan ju vara så att stiften på batteriet inte får kontakt mot kontakten i Pb'n, skruva isär och kolla det kanske?

Om inte du är intresserad av den så kanske jag kan köpa den?
Letar en billig kompaktburk till morsan som är väldigt trångboende.

Prova med att hålla in resetknappen i 5 s...

1
Bevaka tråden