Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har förbeställt iPhone 6s/6s plus

Tråden skapades och har fått 353 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-06 22:08

Bokat och klart hos Apple.se.

Bara att rulla in i butiken på fredag eftermiddag och hämta!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-06 22:18
Ursprungligen av the_karate_kid:

Känns bara dumsnålt att inte ta 128gb. För oss som fortfarande vill ha skivsamlingen i telefonen så är 128gb fortf. i minsta laget.

Ja, det är ju subjektivt...upp till var och en. Personligen hade jag kunnat ha min skivsamling på en 16GB utan problem alls men har man över 20 000 (!) låtar som man prompt måste ha tillgång till på telefonen så förstår jag att man behöver 128GB-luren...annars inte.

  • Medlem
  • 2015-10-06 22:23

Någon som har beställt mobilen från halebop och vet om det finns någon chans att man får den på fredag?

  • Medlem
  • 2015-10-06 22:24
Ursprungligen av kajmac:

Står bara "Din order är mottagen och under behandling". Har du fått ordernr? Jag beställde enbart bara telefonen men borde jag inte även då ordernr, konstigt. La ordern 2 oktober kl 0:30.

Jag fick ordernumret redan den 2a oktober och beställde också bara telefonen. Du kanske bör kolla med kundtjänst så att allt står rätt till.

Man skulle vilja få bekräftat av Telia senast torsdag om man får hämta ut den i butik eller inte. Mailet kom ju strax efter midnatt i fredags, men beroende på hur många som bokat och tillgången lär dom väl inte haft koll på då så helt säker känner jag mig inte.

Vill ni att jag sorterar dokumentet efter operatör, order bekräftelse eller bara låta det vara ?

Statusen ändras lite på Telia i alla fall Först var det preliminärt - sedan " vi väntar på lager. Och sedan idag
KLART. Har varit damma mönster under mina 3 köpta på tTelia. 5S - 6 och nu 6S Plus
Ordet KLART i högra kanten - finns i Sverige . Skickas Post på torsdag kväll - till uthämtningsställe/Post.
Har alltid fungerat tidigare i alla fall.

  • Medlem
  • 2015-10-07 04:28

Körde dom med pappersavi förra gången också?

Ursprungligen av adress@mac:

Statusen ändras lite på Telia i alla fall Först var det preliminärt - sedan " vi väntar på lager. Och sedan idag
KLART. Har varit damma mönster under mina 3 köpta på tTelia. 5S - 6 och nu 6S Plus
Ordet KLART i högra kanten - finns i Sverige . Skickas Post på torsdag kväll - till uthämtningsställe/Post.
Har alltid fungerat tidigare i alla fall.

Någon annan som fått olika leveransdatum från Telia? På förköpsnatten beställde jag 2 lurar. Dels en 6S Guld 64GB (förlängning av abb Mobil Komplett 12GB) som ska hämtas i butik på fredag. Där har jag fått besked per mail på att lev.datum verkligen är den 9/10. Den finns dock inte under "Mina sidor" på telia.se.

Strax efter beställde jag en lur på en av mobilanslutningarna. Aktuell färg/modell var då 6S Rosa 64GB. Denna gick bara att beställa med hemleverans. I mailet under natten fick jag lev.besked 9/10. På "Mina sidor" står det istället beräknad leverans 19/10.

Ska bli spännande att se när den kommer

Ursprungligen av sickan_25:

Någon annan som fått olika leveransdatum från Telia? På förköpsnatten beställde jag 2 lurar. Dels en 6S Guld 64GB (förlängning av abb Mobil Komplett 12GB) som ska hämtas i butik på fredag. Där har jag fått besked per mail på att lev.datum verkligen är den 9/10. Den finns dock inte under "Mina sidor" på telia.se.

Strax efter beställde jag en lur på en av mobilanslutningarna. Aktuell färg/modell var då 6S Rosa 64GB. Denna gick bara att beställa med hemleverans. I mailet under natten fick jag lev.besked 9/10. På "Mina sidor" står det istället beräknad leverans 19/10.

Ska bli spännande att se när den kommer

Vilket mejl tänker du på? Bekräftelse mejlet som kom några minuter efter reservationen eller har du fått ett senare mejl?

Citat:

Reservationen har skickats till butiken och fredagen den 9e oktober är du välkommen till vald Telia butik för att slutföra köpet. OBS! Du måste komma någon gång under fredagen den 9e oktober, annars förfaller din reservation.

Ursprungligen av sickan_25:

Någon annan som fått olika leveransdatum från Telia? På förköpsnatten beställde jag 2 lurar. Dels en 6S Guld 64GB (förlängning av abb Mobil Komplett 12GB) som ska hämtas i butik på fredag. Där har jag fått besked per mail på att lev.datum verkligen är den 9/10. Den finns dock inte under "Mina sidor" på telia.se.

Strax efter beställde jag en lur på en av mobilanslutningarna. Aktuell färg/modell var då 6S Rosa 64GB. Denna gick bara att beställa med hemleverans. I mailet under natten fick jag lev.besked 9/10. På "Mina sidor" står det istället beräknad leverans 19/10.

Ska bli spännande att se när den kommer

Samma för min 6S Plus 128GB SG, alltså att det står 19:e nu men 9:e i mailet. Fick min bekräftelse 00.07

Min status hos Tre har ändrats från 9/10 till "Hanteras av lager".

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilket mejl tänker du på? Bekräftelse mejlet som kom några minuter efter reservationen eller har du fått ett senare mejl?

Det gäller endast telefonen som beställdes för leverans per post. Den andra (hämtas i butik) har haft 9/10 som lev.datum hela tiden.

Bifogade filer visar mailet resp. hur det ser ut på Mitt Telia.

Ursprungligen av sickan_25:

Det gäller endast telefonen som beställdes för leverans per post. Den andra (hämtas i butik) har haft 9/10 som lev.datum hela tiden.

Bifogade filer visar mailet resp. hur det ser ut på Mitt Telia.

Min order ser likadan ut. Fast efter beräknad leverans har jag en annan kolumn som heter status. Och under den står det klart.

/e

Senast redigerat 2015-10-07 11:22
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-07 12:07
Ursprungligen av r_o_n:

De har uppdaterat lite på Tre

Ursprungligen av everlast:

Min order ser likadan ut. Fast efter beräknad leverans har jag en annan kolumn som heter status. Och under den står det klart.

/e

Har du också beställt av Telia för leverans via post? Om så är fallet är det ju jättemärkligt att sidorna inte ser lika ut!

Besviken!

Ser nu att Felia ändrat mitt levdatum till den 12:e…
Jag beställde typ 00.03 och fick bekräftelse 00.11
Men det är väl inte mycket att göra förstås. Det ska bli kul med ny telefon i alla fall!

Ursprungligen av sickan_25:

Har du också beställt av Telia för leverans via post? Om så är fallet är det ju jättemärkligt att sidorna inte ser lika ut!

Japp, jag har beställt hos Telia. (postleverans)

/e

Ursprungligen av - Slice -:

Besviken!

Ser nu att Felia ändrat mitt levdatum till den 12:e…
Jag beställde typ 00.03 och fick bekräftelse 00.11
Men det är väl inte mycket att göra förstås. Det ska bli kul med ny telefon i alla fall!

Vad står det under status på din ? (på mina sidor)

/e

Det står "Klart"

  • Medlem
  • 2015-10-07 14:47

Fick precis sms från Tele2 där de skrev att de ska buda fram min telefon. "VIP-leverans" kallar de det för. Trevligt trevligt.

  • Medlem
  • 2015-10-07 14:53

Operatör: Halebop
Modell: iPhone 6s
Färg: Guld
Storlek: 64gb
Tid beställning: 00:08
Tid bekräftelse: 01:00
Lev datum: Din beräknade leveranstid skrivs ut så fort den finns tillgänglig för oss.

Köplats 27 trots att jag beställde bara minuter efter släppet. Nog bör jag få en lur i första leveransen?

Frågan är om vi som beställt via Halebop kommer få telefonen på fredag. När man beställde på försläppet så stod det en text att telefonerna kommer skickas från deras lager den 8 oktober. När jag chattade med supporten igår så sa de att det bara var ett preliminärt datum. Och de visste fortfarande inte när de får in telefonerna.

Hoppas innerligt att man har telefonen på fredag för att vara lite OT så är detta min allra första iPhone efter att ha använt android sedan start. Ser verkligen fram emot att använda ett mer väloptimerat OS jämfört med android.

Operatör: Halebop
Modell: iPhone 6s
Färg: Guld
Storlek: 128gb

Tid beställning: 03 Oktober
Köplats: 48 tidigare 49

La min första beställning hos tele2 precis vis släppet, men kom på att jag smsar ganska mycket till utlandet så jag stannar kvar hos Halebop där jag även får möjligheten att betala av mobilen en större del när jag hämtar ut den.

Precis som dig ezoon så kommer jag från Android och har sagt efter varje Galaxy S modell att jag aldrig ska komma tillbaka till android, men likt förbannat när samsung släpper en ny galaxy så står jag där med den 2-3 veckor och ångrar mig å svär att jag aldrig ska köpa en ny android lur.

Hoppas precis som dig att jag ska få en på fredag, men efter att ha chattat med kundtjänst vid upprepande tillfällen så tvivlar jag att den kommer på fredag.
Jag antar att det blir så när dom outsourcar sin verksamhet och inte ger dom full behörighet...

Annars är jag mycket nöjd med dom gångerna jag varit i kontakt med chatten.

  • Medlem
  • 2015-10-07 15:13

Chattade nyligen med supporten igen på halebop. Och de säger att de inte har nån information alls om när de får in iPhone, tycker det låter jäkligt märkligt. Nog tusan lär de fått information från apple när de skickar ut till olika operatörer? De borde ju veta nånting, de kan väl inte bara helt plötsligt stå där på lagret och: Hoppsan nu fick vi 200 iphone helt utan förvarning, var kom de ifrån?

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-07 16:09
Ursprungligen av ezo0n:

Chattade nyligen med supporten igen på halebop. Och de säger att de inte har nån information alls om när de får in iPhone, tycker det låter jäkligt märkligt. Nog tusan lär de fått information från apple när de skickar ut till olika operatörer? De borde ju veta nånting, de kan väl inte bara helt plötsligt stå där på lagret och: Hoppsan nu fick vi 200 iphone helt utan förvarning, var kom de ifrån?

Du tror inte de mörkar? Om Tre är öppna med att de packat sina för leverans så vore det märkligt om inte din leverantör fått till sitt lager samtidigt...

Ursprungligen av r_o_n:

Du tror inte de mörkar? Om Tre är öppna med att de packat sina för leverans så vore det märkligt om inte din leverantör fått till sitt lager samtidigt...

Jag vet inte om jag tror att dom mörkar jag tror mer det ligger i att halebop har outsourcat kundtjänsten till någon extern aktör och därför inte får tillgång till allt...

  • Medlem
  • 2015-10-07 17:26
Ursprungligen av ezo0n:

Chattade nyligen med supporten igen på halebop. Och de säger att de inte har nån information alls om när de får in iPhone, tycker det låter jäkligt märkligt. Nog tusan lär de fått information från apple när de skickar ut till olika operatörer? De borde ju veta nånting, de kan väl inte bara helt plötsligt stå där på lagret och: Hoppsan nu fick vi 200 iphone helt utan förvarning, var kom de ifrån?

Vore ju jätte skumt, dom måste ju ha fått mobilerna precis som alla andra operatörer, och borde inte Telia och Halebop ha samma lager?

Halebop har precis ändrat köplatserna verkar det som nu när jag kikar, någon som fått sin skickad?

jag avbokade min beställning hos tele2, går på fredag och köper den direkt över disken......

  • Medlem
  • 2015-10-07 18:25
Ursprungligen av Marracus:

Halebop har precis ändrat köplatserna verkar det som nu när jag kikar, någon som fått sin skickad?

Chattade precis med halebop och det verkar som att dom inte ens får in mobilen förens nästa vecka..

Bevaka tråden