Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 9 beta

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Och dom varnar på Plex´s forum att det inte säkert att Plex fungerar för alla fast man har samma senaste beta.

Ursprungligen av Megolon:

Och dom varnar på Plex´s forum att det inte säkert att Plex fungerar för alla fast man har samma senaste beta.

Märkligt, isåfall så måste det ju bero på vilken telefon/iPad man kör på. Jag kan iaf bekräfta att Plex fungerar kalas med både en iPhone 6+ och en iPad Air som kör Public Beta 3 (senaste som finns).

Ursprungligen av maccswe:

Märkligt, isåfall så måste det ju bero på vilken telefon/iPad man kör på. Jag kan iaf bekräfta att Plex fungerar kalas med både en iPhone 6+ och en iPad Air som kör Public Beta 3 (senaste som finns).

Varför skulle det vara märkligt? Tänk så många som har samma konfiguration på sina enheter men olika problem.

Ursprungligen av Megolon:

Varför skulle det vara märkligt? Tänk så många som har samma konfiguration på sina enheter men olika problem.

Fast det är ju som jag skrev, det är ju inte 100% samma beta för det skiljer sig ju från vilken modell du har. Jag skrev konstigt för att jag inte har stött på någon med problem. Därav är uppdateringar alltid olika stora beroende på vilken modell man har. Så alla har inte samma konfiguration.

Ursprungligen av maccswe:

Fast det är ju som jag skrev, det är ju inte 100% samma beta för det skiljer sig ju från vilken modell du har. Jag skrev konstigt för att jag inte har stött på någon med problem. Därav är uppdateringar alltid olika stora beroende på vilken modell man har. Så alla har inte samma konfiguration.

Samma beta till samma modell men med olika problem.
Sen så skrev jag inte att alla har samma konfiguration utan många

Inte för att jag och Megolon alltid har samma uppfattning men i detta fallet så är vi nog 100% eniga:)

Bara för att vi har samma hårdvara så betyder det inte att vi har samma inställningar, samma installationer och ett stort antal andra faktorer som kan påverka. Mjukvarufel har den otrevliga egenskapen att det kan fungera för mig men kanske inte för dig trots att det är svårt att se någon skillnad. Det är nästan regel än undantag att mjukvarufel bara drabbar vissa.

De fel som drabbar alla brukar man upptäcka ganska snabbt - innan mjukvaran skickas ut.

Hur upplever ni batteritiden i senaste betan? Är den gräsligt sämre än iOS 8.x ?
Jag tror nämligen det är något knas med min telefons batteri, men körde ju in iOS9 betan å då blev de såklart even worser, så ville ha era åsikter om det.

Ursprungligen av Elmeholt:

Hur upplever ni batteritiden i senaste betan? Är den gräsligt sämre än iOS 8.x ?
Jag tror nämligen det är något knas med min telefons batteri, men körde ju in iOS9 betan å då blev de såklart even worser, så ville ha era åsikter om det.

Kör med en 6+ och mitt batteri är helt klart sämre än 8.4. Den landar normalt på ca 20-25% när jag går och lägger mig, ibland behöver jag stödladda.

Mitt är riktigt bra, 6+

Ursprungligen av Elmeholt:

Hur upplever ni batteritiden i senaste betan? Är den gräsligt sämre än iOS 8.x ?
Jag tror nämligen det är något knas med min telefons batteri, men körde ju in iOS9 betan å då blev de såklart even worser, så ville ha era åsikter om det.

Ingen större skillnad på varken iPhone 6+ eller min iPad air 2... Kanske en aning bättre på iPhonen

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-08-15 14:31
Ursprungligen av Elmeholt:

Hur upplever ni batteritiden i senaste betan? Är den gräsligt sämre än iOS 8.x ?
Jag tror nämligen det är något knas med min telefons batteri, men körde ju in iOS9 betan å då blev de såklart even worser, så ville ha era åsikter om det.

Min 6a drar mer men inte gräsligt mycket mer. Beta 1 har jag hört var riktigt gräslig men beta 2 och 3 har varit helt ok.

Ursprungligen av Elmeholt:

Hur upplever ni batteritiden i senaste betan? Är den gräsligt sämre än iOS 8.x ?
Jag tror nämligen det är något knas med min telefons batteri, men körde ju in iOS9 betan å då blev de såklart even worser, så ville ha era åsikter om det.

På min iPad Air2 är den lysande, men katastrofal på min 5S. Telefonen blir dessutom väldigt varm...

Ios 9.1 Public Beta 2 ute.

Ios 9.1 Public Beta 4 ute.

Drog in den med en gång. Vet inte riktigt vad dom gjorde denna gången men jag uppfattar batteritiden som horribel ännu och vissa appar tar längre tid att ladda. Någon annan som upplever liknande ?

Ursprungligen av Stefan Willard:

Drog in den med en gång. Vet inte riktigt vad dom gjorde denna gången men jag uppfattar batteritiden som horribel ännu och vissa appar tar längre tid att ladda. Någon annan som upplever liknande ?

Funkar fint här..

Ursprungligen av barbapappa_86:

Funkar fint här..

Samma här.

Mysko min telefon tog jag ur laddningen klockan 05:10 imorse när jag gick upp. Har sen dess en användning på 1 tim 33 min och vänteläge 3 t 42m och nu ligger jag på 80 % .

Jag pratade med en av säljarna på Digital Inn i Stockholm när jag var där uppe, han rekommenderade mig att göra en fabriksåterställning för han körde beta med och hade bra batteritid. Jag brukar vid lunch tid (12) ha runt 50 % kvar av mitt batteri. Då har jag ringt lite , skickat nåt sms, haft sync mot klockan hela tiden samt spelat några minuter i ett spel som jag tycker är skoj för stunden. Jag misstänker att största boven är just det spelet för tittar jag senaste dygnet rapporten så har 35% av batteri åtgången varit den. Men det lustiga är att totalt speltid kanske 20 min på 24 timmar så det måste vara så in i ****** uselt optimerat ur batteri perspektiv.

Jag har testat att ladda telefon avstängd i 5 timmar för att sen starta upp den och köra hemknapp och powerknappen tills den loopar om, stängde av den satte på den igen och loopa om den igen . Inget resultat .

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-08 09:29

Det KAN ju vara fel på batteriet också... Testat att Återställa den utan backup och köra så en dag? Funkar det, installera spelet och kör en dag till (innan du installerar allt annat igen).

Ursprungligen av kenjon:

Det KAN ju vara fel på batteriet också... Testat att Återställa den utan backup och köra så en dag? Funkar det, installera spelet och kör en dag till (innan du installerar allt annat igen).

Kan jag importera enkom kontakter, kalenderposter och sms ? Det är en jobb telefon och det är ju enbart på helgen i så fall som en sån här test hade gått annars .

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-08 09:36

Ja du har väl dem i iCloud, alla appar laddas också ned igen, men starta dem inte, då borde de inte påverka. SMSen tror jag inte, men det är ju snart helg

Ios 9.1 Public Beta 5 ute.

Bevaka tråden