Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig låsknapp och en skärm som inte svarar.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har ett delikat problem.
Min iphone 5 med IOS 9.0.2 har en trasig låsknapp så jag använder mig av Assasive touch. Så i övrigt fungerar mobilen ok. Tills igår. Då ville helt plötsligt inte skärmen va med längre.
Jag kan flytta runt på Assasive pricken men inget annat. Skärmen tänds när jag trycker på hemknappen.
Skulle vilja starta om mobilen och se om det hjälper. Kan jag starta om med hjälp av itunes eller hur kan jag gå vidare?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-10-05 17:51

Reparationsprogram för låsknapp:
https://www.apple.com/se/support/iphone5-slee...

Undrar om det fortfarande fungerar? :/

Ursprungligen av mattiL:

Reparationsprogram för låsknapp:
https://www.apple.com/se/support/iphone5-slee...

Undrar om det fortfarande fungerar? :/

Jag vet inte om den gör det, hittade den förut också. Men jag kommer ju inte in i mobilen för att se serienummret. Ska testa med itunes sen.

Ursprungligen av Shaftocean:

Jag vet inte om den gör det, hittade den förut också. Men jag kommer ju inte in i mobilen för att se serienummret. Ska testa med itunes sen.

Har för mig att IMEI annars står på "simkortssläden". Annars på kvittot.

IMEI ska finnas på baksidan av telefonen.....
Du har 2 val...
Vänta tills batteriet tar slut, eller öppna telefonen och avlägsna batterikontakten.
Starta sedan telefonen genom att sätta den på laddning.
Värt att veta:
Telefonen kommer inte hitta simkort och det kommer stå söker så länge tid och datum är fel (hamnar på 1 januari 1970 efter att batteriet avlägsnats)
Koppla upp telefonen mot w-lan så ställs tid och datum automatiskt alternativt koppla till dator med iTunes.
Efter att du fått in rätt tid och datum stäng av telefonen och starta den på nytt.

Det löste sig.
På något sätt fick jag skärmen att lysa hela tiden vilket gjorde att batteriet tog slut. Satte i laddaren och denkom igång med en skärm som svarade.

Angående utbytesprogrammet så omfattas min iphone av det och ska nu lämna in den på service!

Stort tack för all hjälp!

1
Bevaka tråden