Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratisperioden av Apple Music snart slut

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har faktiskt haft mindre problem med Apple Music än med Spotify (som bl.a. kajkar ut bakom en proxy). Har hittat mycket intressant musik i AM via rekommendationerna och även via "Curator Playlists" som har vuxit en hel del sedan lanseringen. Tillgång till min egen musiksamling är också något jag använder en del.

Att Apple Music dessutom är 100:- billigare per månad för en familj på fyra gör valet ännu enklare för min del. Kommer självklart att börja betala.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-09-30 15:59
Ursprungligen av Mattias A:

Behåller AM. Det har fungerat alldeles utmärkt och utbudet är hittills bra nog för min del. Det enda jag stör mig på är tiden för caching innan uppspelningen börjar.

Det tog ett tag att göra om spellistor och lägga till musik igen, efter att ha kört Spotify. Det var väl inte jättekul, men nu är det gjort i alla fall.

Och en sak som både Apple och Spotify borde åtgärda: Ett "bil-läge" för iOS-appen så att man får reglagen större. Det är så jävla pilliga små knappar nu när man ska byta låt, pausa eller byta spellista. Bedrövligt. Varför inte bara kunna växla till et "bil-läge" där bara det väsentliga finns med? Eftersom det är mjukvarustyrt borde det inte vara så svårt. Kanske till och med att själv kunna välja vilka reglage som ska finnas tillgängliga i det läget.

Knappar på ratten...

Det blir Spotify i fortsättningen för jag gillar att appen är smidigare att använda och låtarna laddar snabbare. Dock borde jag egentligen ha iTunes Match för jag lyssnar på samma musik hela tiden. Och Spotify saknar ett av mina senaste favoritalbum.

Blir varken Spotify eller Apple music. Köper för mycket musik från flera håll att det skall vara lönt.
Nej allt finns inte online.

Ursprungligen av AndyK:

Knappar på ratten...

Har knappar på ratten för att byta låt och höja / sänka volym. Dock inte för att byta spellista, mm.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2015-10-01 15:12

Så länge Apple Music inte fungerar med Sonos, där jag mestadels lyssnar på musik, så blir till att fortsätta med Spotify.

Fortsätter utan tvekan med Spotify. Apple Music är alldeles för omständigt.

Inte en chans.
Övervägde några minuter att ge det någon månad till, men när Airplay la ner ifrån iOS-devicer vid iOS 9.0.1, då blev det kistan för musik. Saker kan ju alltid återuppstå. Men inte en chans nu.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-10-01 17:51
Ursprungligen av Jedih:

Så länge Apple Music inte fungerar med Sonos, där jag mestadels lyssnar på musik, så blir till att fortsätta med Spotify.

http://www.imore.com/how-play-apple-music-and...

Sen att hänga upp sig på en sådan bagatell är ändå löjligt, en riktig musikälskare lyssnar inte på streamad musik mer än nödvändigt, de använder riktiga ljudkällor.

Ursprungligen av panther:

när Airplay la ner ifrån iOS-devicer vid iOS 9.0.1

Vad la ner, sa du? O_o

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Vad la ner, sa du? O_o

Airplay la ner efter upgr 9.0.1 ifrån mina iOS-devicer, se tråd: http://www.99mac.se/forum/p/2254418

Ursprungligen av panther:

Airplay la ner efter upgr 9.0.1 ifrån mina iOS-devicer, se tråd: http://www.99mac.se/forum/p/2254418

Okej. Det funkar för mig på 9.0.2 just nu så det går nog att fixa.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Okej. Det funkar för mig på 9.0.2 just nu så det går nog att fixa.

Bra att det funkar för dig. Alla set-ups drabbas inte av samma buggar.

Men jag har snackat med flera pros och de säger samma sak, att vänta på iOS uppdatering, för det är där problemet ligger. 9.0.1-2 har inte fått något allmänt bra rykte.

  • Medlem
  • 2015-10-03 20:49

Återvände till Spotify bara timmar efter att jag provat Apple Music.

Tråden rensad på otrevliga och OT-inlägg (§1), tänk på vad ni skriver innan ni klickar på Skicka svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-10-05 21:13
Ursprungligen av panther:

Bra att det funkar för dig. Alla set-ups drabbas inte av samma buggar.

Men jag har snackat med flera pros och de säger samma sak, att vänta på iOS uppdatering, för det är där problemet ligger. 9.0.1-2 har inte fått något allmänt bra rykte.

Har du kontaktat Apple?

Ursprungligen av zappee:

Har du kontaktat Apple?

Har ingen lust att ägna massa tid till att först förklara för en eller två personer innan man kommer till en senior advisor. Det är först då man oftast får någon förståelse, inte alltid, men oftast. Jag bar betatestat nog gratis för Apple.

Vad jag har hört är många buggar fixade i 9.1 beta, förmodligen har jag inte tid till att ladda ner den utan väntar på 9.1
Eftersom Airplay funkar ifrån datorn, så är det inget att diskutera.
Jag har ett liv också, och får saker och fungera tills Apple löser sin ski*. Jag har annat att göra, tiden är dyrbar.

Ursprungligen av panther:

Har ingen lust att ägna massa tid till att först förklara för en eller två personer innan man kommer till en senior advisor. Det är först då man oftast får någon förståelse, inte alltid, men oftast. Jag bar betatestat nog gratis för Apple.

Vad jag har hört är många buggar fixade i 9.1 beta, förmodligen har jag inte tid till att ladda ner den utan väntar på 9.1
Eftersom Airplay funkar ifrån datorn, så är det inget att diskutera.
Jag har ett liv också, och får saker och fungera tills Apple löser sin ski*. Jag har annat att göra, tiden är dyrbar.

Ok så du har inte tid att hjälpa till att lösa problem men andra ska ha det när du ställer frågor i forumet.

Ursprungligen av Megolon:

Ok så du har inte tid att hjälpa till att lösa problem men andra ska ha det när du ställer frågor i forumet.

Jag pratar inte om det här forumet utan om Apple. Jag ställer inre så många frågor här, och jag svarar säkert på fler.
Snälla, identifiera dig inte så starkt med Apple att du tar åt dig av min kritik gentemot dem. ?

Ursprungligen av panther:

Jag pratar inte om det här forumet utan om Apple. Jag ställer inre så många frågor här, och jag svarar säkert på fler.
Snälla, identifiera dig inte så starkt med Apple att du tar åt dig av min kritik gentemot dem. ?

Hm så när jag ifrågasätter ditt motiv till att inte ha tid att lösa problem så är jag en fanboy och tar saker personligt???
Vad ska man då kalla dig med din högfärdiga attityd,snack om pros och att har viktigare saker för dig.
Lägg ner för tusan.

Ursprungligen av Megolon:

Hm så när jag ifrågasätter ditt motiv till att inte ha tid att lösa problem så är jag en fanboy och tar saker personligt???
Vad ska man då kalla dig med din högfärdiga attityd,snack om pros och att har viktigare saker för dig.
Lägg ner för tusan.

Ok, fortsätt du....jag tar det inte personligt.
Ha en bra dag!

Ursprungligen av panther:

Ok, fortsätt du....jag tar det inte personligt.
Ha en bra dag!

Inte jag heller så sluta påstå det.
Detsamma ?

Bevaka tråden