Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple nya Bilder - Lite problem!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-18 15:27

Jag har problem med nya Bilder på min Imac 27", bilderna som jag fotograferar med min iPhone dyker inte upp i "Bilder" på iMacen utan blir som ljusgrå rutor, bilderna syns dock på min MBP, och på min iPad. Fick dock ett meddelande tidigare att bilders bibliotek var trasigt, när jag öpnade det nästa gång så gick det igång men som sagt, bilderna som ska strömmas ned blir grå.

Några tips på vad man kan göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-21 17:53

General knas...

Kapar den här lite.
Hur sjutton stänger man av så att Bilder inte startar Import varje gång man stoppar i ett SD-kort typ?
Irriterande då jag inte lägger mina bilder där, förutom dom som jag fotar med mina iEnheter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-08-18 18:54
Ursprungligen av CekariYH:

Kapar den här lite.
Hur sjutton stänger man av så att Bilder inte startar Import varje gång man stoppar i ett SD-kort typ?
Irriterande då jag inte lägger mina bilder där, förutom dom som jag fotar med mina iEnheter.

Själv har jag inte upplevt att Bilder har startats när jag stoppar i minneskort m.m. Men har du provat att stoppa i enheten/minneskortet och se till att rutan för enheten under "Import" är urbockad?

Ursprungligen av joakimo:

Själv har jag inte upplevt att Bilder har startats när jag stoppar i minneskort m.m. Men har du provat att stoppa i enheten/minneskortet och se till att rutan för enheten under "Import" är urbockad?

Tackar, jag som letat som fanken och så var den där mitt framför ögonen

Har nyss drabbats av detta.

Hur löste du det? har nyss drabbats av detta.

Ursprungligen av Fredric:
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-11-20 23:28

Någon som vet om det går att få till en mörk bakgrund i Bilder? Har alltid haft svart bakgrund i iPhoto för kontrastens skull.

Ursprungligen av onnyt:

Någon som vet om det går att få till en mörk bakgrund i Bilder? Har alltid haft svart bakgrund i iPhoto för kontrastens skull.

Testa OSX funktionen Dark mode, annars går det inte.

Ursprungligen av Fredric:

Jag har problem med nya Bilder på min Imac 27", bilderna som jag fotograferar med min iPhone dyker inte upp i "Bilder" på iMacen utan blir som ljusgrå rutor, bilderna syns dock på min MBP, och på min iPad. Fick dock ett meddelande tidigare att bilders bibliotek var trasigt, när jag öpnade det nästa gång så gick det igång men som sagt, bilderna som ska strömmas ned blir grå.

Några tips på vad man kan göra?

Några olika saker att testa:

1. Om bilder ligger som blanka: Gå in och pausa uppdateringen av iCloud-bildbibliotek under Bilder > Inställningar > iCloud och återuppta det igen efter en stund. Alternativt stäng av iCloud-bildbibliotek och aktivera det igen.

2. Om du får en varning att biblioteket är skadat: Reparera bildbiblioteket genom att hålla ned ALT när du startar Bilder och i dialogrutan välja Reparera.

https://support.apple.com/en-us/HT204967

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-11-21 12:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa OSX funktionen Dark mode, annars går det inte.

Hjälper inte med "Använd mörk menyrad och Dock". Vit bakgrundsfärg är kasst bakom bilder, säg till Apple vad du tycker.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-11-21 12:50
Ursprungligen av reboot81:

Vit bakgrundsfärg är kasst bakom bilder

Ibland undrar man vad de håller på med i Cupertino. Vi hade två väl fungerande program och så släpper de den här sörjan.

1
Bevaka tråden