Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6S och displayskydd?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon av er som redan har en Iphone 6S/6S Plus (dvs köpt från/i utlandet) som vet något om hur det funkar med skärmskydd? Funkar överhuvudtaget skärmskydd med 3D Touch? Läste någonstans om att det ska gå bra med produkter som är max 0,3 mm tjocka. Men är det någon som har testat IRL, och kan rekommendera något?

  • Medlem
  • 2015-10-04 10:38

Skippa skärmskydd helt istället. Skärmskydd är lika illa som kondom, långt ifrån samma känsla.
Var istället rädd om telefonen och ha nycklar och telefon i en varsin ficka så är problemet löst.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-04 10:39
Ursprungligen av Manne23:

Är det någon av er som redan har en Iphone 6S/6S Plus (dvs köpt från/i utlandet) som vet något om hur det funkar med skärmskydd? Funkar överhuvudtaget skärmskydd med 3D Touch? Läste någonstans om att det ska gå bra med produkter som är max 0,3 mm tjocka. Men är det någon som har testat IRL, och kan rekommendera något?

Förmodar att du hittat testerna på nätet. http://www.idownloadblog.com/2015/09/29/how-w...
Enligt denna ska det fungera felfritt om det är "bubbelfritt" och under 0,3 mm i tjocklek

  • Medlem
  • 2015-10-04 12:11

Jag kör med Zagg InvisibleShield Glass till min iPhone 6s Plus. Fungerar perfekt. Kör med härdat glas för att det håller mycket bättre och det blir inga bubblor under när man applicerar det. Skulle något hända med skärmskyddet så har Zagg livstids garanti. Skickar nytt utan några frågor.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-04 12:41

Zagg InvisibleShield Glass Billigast på webben, inkl frakt 234kr, ibutik SIBA 250kr. Jag köpte ett för 45kr inkl frakt på tradera. Det är kanske inte gorilla, men det har högsta klassningen.
Är Zagg 5 gånger bättre? Eller förväntar sig att saker som heter "Zagg" är dyra och då automatiskt är bra?
Jag kan absolut tänka mig Zagg, men övertyga mig gärna.
Jag vill gärna ha det bästa, men bor i mindre ort så här får man skicka efter det mesta eller köra en massa mil till de större kedjorna.

  • Medlem
  • 2015-10-04 13:01

Tycker personligen att det är bättre att lägga några hundralappar och få ett bevisat bra skärmskydd, ett skydd som är testat och klarar den klassificering tillverkaren anger, än att köpa något billigt där tillverkaren kanske bara skrivit ut att man klarar en viss klassificering trots att man inte har testat det. Merparten av alla skärmskydd i härdat glas som går sönder är billiga kinakopior. Undra varför...

Har aldrig haft skärmskydd på någon av mina iPhone, och aldrig fått någon repa. Du kan gå lös på skärmen med nycklar, spik, skruvar. Händer inget.

Jag har kört mer eller mindre utan skärmskydd sedan iPhone 3G och första ipaden.

Enda repan jag kan komma ihåg är på första ipaden och jag tror att den beror på att mina systerbarn använde min iPad på stranden och lyckades gnida sand mot skärmen

Så jag håller med pmarriot. Det finns ingen anledning till ett skärmskydd

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-04 14:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har kört mer eller mindre utan skärmskydd sedan iPhone 3G och första ipaden.

Enda repan jag kan komma ihåg är på första ipaden och jag tror att den beror på att mina systerbarn använde min iPad på stranden och lyckades gnida sand mot skärmen

Så jag håller med pmarriot. Det finns ingen anledning till ett skärmskydd

Kanske inte av samma anledning som innan, men 6S har en otroligt dyr tryckkänslig skärm. Jag ha heller aldrig använt skärmskydd innan. Men till min 6S ska jag göra det, just beroende på skärmtypen.

  • Medlem
  • 2015-10-04 14:18

Man gör som man vill. Personligen så anser jag att 500 kr för ett skärmskydd fram och skin bak som garanterar att telefonen inte repas är väl värt det, speciellt när man betalat över 10,000 kr för den.

  • Medlem
  • 2015-10-04 14:35

Jag kör utan skydd, har alltid gjort det. Det finns ingen anledning till att skärmen ska repas annat än egen dumhet. Och jag är inte dum

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-04 22:18
Ursprungligen av pmarriott:

Har aldrig haft skärmskydd på någon av mina iPhone, och aldrig fått någon repa. Du kan gå lös på skärmen med nycklar, spik, skruvar. Händer inget.

Principmässigt håller jag med dig, det finns normalt inget fog för sådana skydd. Dock har iPhone 6 varit den första iPhone av alla som jag har fått repor på och då helt utan slarvigt beteende, snarare tvärt om. Fem-sex stycken har jag och har aldrig tappat den eller haft den i ficka med nycklar o dyl.

Ursprungligen av Helan:

Man gör som man vill. Personligen så anser jag att 500 kr för ett skärmskydd fram och skin bak som garanterar att telefonen inte repas är väl värt det, speciellt när man betalat över 10,000 kr för den.

Har du betalat över 10.000 för din telefon så har du andra problem, du har blivit lurad.

Har alltid använt "plånboksfodral" till mina iPhone och då har man alltid hela mobilen skyddad. Därför kan jag också strunta i färgen på baksidan och välja om den skall vara svart eller vit på framsidan. Men det beror kanske på om man använder den som leksak eller som ett hjälpmedel och telefon i arbetet, hur man ser på det

Senast redigerat 2015-10-04 22:58
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-04 23:39
Ursprungligen av MalcomX:

Har alltid använt "plånboksfodral" till mina iPhone och då har man alltid hela mobilen skyddad. Därför kan jag också strunta i färgen på baksidan och välja om den skall vara svart eller vit på framsidan. Men det beror kanske på om man använder den som leksak eller som ett hjälpmedel och telefon i arbetet, hur man ser på det

Plånboksfodral skyddar när man tappar telefonen + baksidan.
Det är klart, arbetar eller är man i en klinisk miljö, då är väl telefonen skyddad även displayen, men jag som jobbar med lastbil, truck och lager får iaf en del gruskorn i fickorna och dessa letar sig lätt in i "plånboken"...

Senast redigerat 2015-10-05 09:34
  • Medlem
  • 2015-10-05 03:03
Ursprungligen av zinned:

Har du betalat över 10.000 för din telefon så har du andra problem, du har blivit lurad.

Jaså, med tanke på att riktpriset är 10,795 kr så...

Ursprungligen av sinned:

Har du betalat över 10.000 för din telefon så har du andra problem, du har blivit lurad.

Du glömmer 6s Plus 128 GB...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-05 09:38
Ursprungligen av Helan:

Jaså, med tanke på att riktpriset är 10,795 kr så...

Ursprungligen av BlackSmp:

Du glömmer 6s Plus 128 GB...

Jag hade inte priserna framför mig så jag kollade iPhone 6s+ i UK-butiken och lät Spotlight ge mig växelkursen, då var det under 10k så det var därför.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2015-10-05 09:41
Ursprungligen av Helan:

Jaså, med tanke på att riktpriset är 10,795 kr så...

Ursprungligen av BlackSmp:

Du glömmer 6s Plus 128 GB...

Priser enligt prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3314857,...

1
Bevaka tråden