Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förkö till iPhone 6s

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-10-03 10:52

Nu glömde du en smiley. För visst vet du vad han menar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-03 11:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Inlägg #56

Ursprungligen av macki81:

Inlägg #57

Ursprungligen av BlackSmp:

Inlägg #58

Ursprungligen av macki81:

Inlägg #59

@MalcomX , vad snackar du om? Priserna är identiska.

Ursprungligen av MalcomX:

Hos 3 har en kontankortsiphone alltid kostat ca 1000 kr mer än hos Apple
Men denna gången kanske det är annorlunda, då priset är så högt att det inte är möjligt

Nej, det tar inte emot en vara för reperation om du har köpt den hos tex elgiganten. Då hänvisar de till Elgiganten.
Däremot kan du få en bedömning och support, men inte mer.
Det är alltid köpstället som skall ge reparationsservice (såvida de inte gått i konkurs)

Var själv inne med en (3) iPhone för bedömning häromdagen och de hade inte ändrat sina "regler" då heller

Men det kanske gäller olika för olika Apple butiker ?

Förstår inte att du orkar hålla på. Helgnöje - eller......?

  • Medlem
  • Orust
  • 2015-10-03 21:02

Ja, inte så många rätt Malcom X har, måste vara otur ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-10-04 22:40

Jag ringde för sakens skull idag till Apple Store på Emporia och frågade hur det låg till. Jag fick tala med en tjej vid namn Alexandra som lät meddela att man kan alltid få garantiservice via Apple Store. Dock när det gäller reklamation, eller mer korrekt DOA, t ex om displayen behöver bytas när telefonen bara är en-två veckor gammal, så får man gå till inköpsstället om man önskar ha hela telefonen utbytt. Om man har köpt den på Apple Store så byter de ut telefonen direkt medan man i andra fall får låta dem reparera ens befintliga telefon genom att de byter ut skärmen.

Jag skulle dock gissa att man kan få ett aningen annat svar, åt ena eller andra håller, beroende på vem man talar för så man ska nog inte ta detta för absolut sanning.

Bevaka tråden