Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska priserna för Iphone 6S och 6S Plus

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. På fredag går det att förbeställa Apples senaste Iphone-modeller Iphone 6S och 6S Plus. Här är de svenska priserna.

Läs hela artikeln här

Nu ska det beställas! Vill ha

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-29 12:27

Nu! Näh...

  • Medlem
  • 2015-09-29 12:27

Jag var nog lite väl snabb när jag läste rubriken och fick det till: "Svenska poliserna får iPhone 6s och 6s Plus"
Jag väljer nog att skylla på den höga febern.

Ursprungligen av Dalle:

Jag var nog lite väl snabb när jag läste rubriken och fick det till: "Svenska poliserna får iPhone 6s och 6s Plus"
Jag väljer nog att skylla på den höga febern.

Haha, det hade varit något. Krya på dig hörru!

En jämförelse med lanseringspriserna för iPhone 6 är väl ganska irrelevant i och med valutajusteringen i början av året?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-29 15:16

8 595 för en 64a? Oj nu blir det att räkna på detta och se om man har råd.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-29 15:57

Skulle det inte vara gamla priser och gamla modellen skulle sänkas, som de gjorde i US?
Vi får se, jag tycker inte dollarn har stigit på,senaste tiden, kommer ju inte att handla hos de här, utan avvaktar vad priserna blir hos svenska Apple.

Ursprungligen av Redaktionen:

...jämfört med vad föregångarna kostade vid lanseringen förra året...

Varför jämför ni med lanseringspriset förra året? Ni får det att se ut som årets modell innebär en jätteprishöjning.

Jag tycker ju att det hade varit mer rimligt att jämföra med det pris som har gällt det senaste halvåret - sedan prishöjningen som gjordes i mars.

Eller varför inte ha med båda i jämförelsen?

Eller åtminstone nämna i artikeln att priserna som ni jämför med bara gällde fram till mars i år - sedan höjdes de ganska rejält.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-29 16:25

Bara vänta och se vad priserna blir med abonnemang, att betala 8,5k för en telefon + abonnemang vid sidan om kan kännas saftigt för vissa, men men

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför jämför ni med lanseringspriset förra året? Ni får det att se ut som årets modell innebär en jätteprishöjning.

Jag tycker ju att det hade varit mer rimligt att jämföra med det pris som har gällt det senaste halvåret - sedan prishöjningen som gjordes i mars.

Eller varför inte ha med båda i jämförelsen?

Eller åtminstone nämna i artikeln att priserna som ni jämför med bara gällde fram till mars i år - sedan höjdes de ganska rejält.

Vi brukar jämföra lanseringspris, men höjningarna från tidigare i år ska givetvis också finnas med. Vi har uppdaterat artikeln!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 16:29
Ursprungligen av kievY:

Bara vänta och se vad priserna blir med abonnemang, att betala 8,5k för en telefon + abonnemang vid sidan om kan kännas saftigt för vissa, men men

Det är ingen självklarhet att kunna köpa en iPhone, du får det att framstå så

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-29 16:35
Ursprungligen av zinned:

Det är ingen självklarhet att kunna köpa en iPhone, du får det att framstå så

Hehe givetvis inte, men har man haft 2 modeller förut och har både en iPad och en Macbook pro så vill man fortsätta, varit sugen på en iPhone 6a länge då jag älskar designen.

Yikes. Jag lyckades ju baka in min iPhone 6 i företagsabonnemanget till ett (väldigt...!) fördelaktigt pris när det begav sig för lite mindre än ett år sedan, men det här får en att inse att det är en riktigt prålig mobil fortfarande.

Jaha, som vanligt överpriser i Sverige. Det blir till att låta någon kompis i Europa köpa istället!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-29 18:51
Ursprungligen av Manne23:

Jaha, som vanligt överpriser i Sverige. Det blir till att låta någon kompis i Europa köpa istället!

Priset är ju inte lägre där, om man jämför ordentligt.

Vi får av någon anledning betala en hundring mer än vad man gör i Tyskland

Om man räknar rätt på kursen mellan SEK US Dollar och Euro

Skall bli intressant hur man tacklar dessa priser hos 3, Telia och Telenor

Ursprungligen av kievY:

8 595 för en 64a? Oj nu blir det att räkna på detta och se om man har råd.

Så vitt jag kan se så är priserna på 6s och 6s+ exakt samma som 6 och 6+ har haft sedan höjningen i våras.

Hade du förväntat dig en sänkning nu?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så vitt jag kan se så är priserna på 6s och 6s+ exakt samma som 6 och 6+ har haft sedan höjningen i våras.

Hade du förväntat dig en sänkning nu?

Därav är det inte särskilt svårt att räkna på hur de svenska operatörerna kommer att tackla priserna. Antagligen precis samma priser som idag. Vissa säljer iPhone 6 något rabatterat, men det lär knappast hända en helt ny modell som 6S.

6S Plus som jag är intresserad av landar på ca 700kr/månad hos samtliga operatörer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-30 07:16
Ursprungligen av MalcomX:

Vi får av någon anledning betala en hundring mer än vad man gör i Tyskland

Om man räknar rätt på kursen mellan SEK US Dollar och Euro

Tyskland har 19% moms, Sverige har 25%. har du tagit hänsyn till det?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-09-30 10:34
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så vitt jag kan se så är priserna på 6s och 6s+ exakt samma som 6 och 6+ har haft sedan höjningen i våras.

Hade du förväntat dig en sänkning nu?

Fel av mig, kollade på dem gamla priserna innan höjningen i Mars.
Det är 64 GB som är aktuellt för mig då jag har 32GB just som börjar bli full. Enligt dagens priser på en vanlig 6a med 64 GB hamnar jag runt 500 kr i månaden med ett abonnemang. Min 5s 32 har jag betalat 350 kr för.

Fredag natt, är det 2 oktober 0.00?

Är det nu jag ska börja dricka espresso alltså?

Ursprungligen av markstrom:

Fredag natt, är det 2 oktober 0.00?

Är det nu jag ska börja dricka espresso alltså?

Svar ja!

F.ö. så skriver Telia på deras hemsida att man kan få telefonen på releasedagen om man väljer att hämta ut i butik när man beställer. Men att telefonen skickas på releasedagen om man väljer postleverans.

Och hur är det med Apple? Finns det någon info när man kan förhandsboka hos dem?

Ursprungligen av markstrom:

Och hur är det med Apple? Finns det någon info när man kan förhandsboka hos dem?

Inte som de har gått ut med.

  • Medlem
  • 2015-10-01 21:08
Ursprungligen av radaradam:

Svar ja!

F.ö. så skriver Telia på deras hemsida att man kan få telefonen på releasedagen om man väljer att hämta ut i butik när man beställer. Men att telefonen skickas på releasedagen om man väljer postleverans.

Jag gick in på deras hemsida för att man skulle kunna ställa sig i kö innan 00:00 och såg detta:
Först kl. 00.01 kommer du slumpvis att tilldelas ett könummer och det är först då du startar din iPhone-resa.

Ett slumpvis könummer??????

Ursprungligen av MP:

Jag gick in på deras hemsida för att man skulle kunna ställa sig i kö innan 00:00 och såg detta:
Först kl. 00.01 kommer du slumpvis att tilldelas ett könummer och det är först då du startar din iPhone-resa.

Ett slumpvis könummer??????

Hellre det än ett slumpmässigt kaos där ingen kommer fram

1
Bevaka tråden