Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google utmanar Apple i vardagsrummet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google visar upp två nya versioner av Chromecast, en för video och en för musik. Med ett lågt pris hoppas Google dominera underhållning i vardagsrummet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-30 15:53

Huvudproblemet med Chromecast (även om jag har en själv) är att den inte lirar med Mac datorer så bra. Även om funktionaliteten att skicka skärmen finns är den i en beta version. Flera program inte fungerar så bra (skickar video men inget ljud till exempel). Förhoppningsvis kommer det att vara ändring på det så småningom.

hur funkar det med itunes, iphone och mac egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-30 16:25
Ursprungligen av skrotnisse92:

hur funkar det med itunes, iphone och mac egentligen?

Jag använder inte iTunes. Därför kan jag inte heller svara. I iPhone kan vissa program använda Chromecast. Alltså inte här heller kan man kasta hela skärmen till TVn. Jag personligen saknar inte funktionen men jag kan tänka mig att för vissa är det en deal breaker.

Tycker chromecast va skitbra i början men irriterar mig mer o mer på att den inte har någon fjärrkontroll. Startar man en video från telefonen och det ringer så får man problem med att pausa. Har även samma problem om man kollat ett tag och ska spola eller pausa så är det ofta kopplingen mellan appen och chromecasten bryts och man får tvångsavsluta appen och koppla upp sig igen. Längtar tills nya AppleTV så man får riktiga appar och fjärr till sin mediespelare.

  • Medlem
  • 2015-09-30 20:20
Ursprungligen av timofej:

Jag använder inte iTunes. Därför kan jag inte heller svara. I iPhone kan vissa program använda Chromecast. Alltså inte här heller kan man kasta hela skärmen till TVn. Jag personligen saknar inte funktionen men jag kan tänka mig att för vissa är det en deal breaker.

Jag har både screenmirroring och chromecast och båda har sina fördelar och nackdelar. Fördelen med chromecast är att telefonen kan användas medan man castar medan screenmirroring gör att allt du kan visa på skärmen kan man visa på TV
Bara att välja

1
Bevaka tråden