• Medlem
  • Skellefteå
  • 2015-09-29 11:52

Hejsan,

Med lite för lite att göra igår afton så kastade jag ut Office2011 på min MBA till förmån för Office 2016. Nu visar det sig att företaget som tillhandahåller min mail (där jag har [email protected] som mailadress) använder exchange 2007 och det är inte kompatibelt med nya Outlook. Att dom med sina 100-tals anställda ska uppdatera deras exchange för att jag valt att köra senaste officepaketet är inte så troligt :/ därutöver är jag inte direkt anställd av detta företag utan mer externt liksom. Därav är jag en av väldigt få som använder OSX då deras IT-guru föredrar PC...

Nog om det - nu kör jag Apples egna Mail-klient och Kalender och det är väl inget jättemegaproblem, jag har dock testat denna förut och ramlar alltid tillbaka till Outlook för jag har trivts med klienten bättre.

Så finns det NÅGON workaround för att jag ska kunna köra Outlook 2016? Jag är inte tekniskt lagd, men iom min licens har jag ju typ 1TB på OneDrive och någon "mailadress" som är typ [email protected] också. Skulle jag kunna ansluta detta konto till Outlook, men på något viss tjuvkoppla förbi så att alla mina mail till exchange går raka vägen till min MS-adress på något vis, och att jag såklart skickar med min vanliga adress som avsändare? Jag vet inte om någon förstår hur jag menar... men om någon förstår kanske hen kan svara på om det är möjligt?

Vill fortfarande liksom komma åt alla mail, kalendrar och annat från iPhone, iPad, MBA och även webb vid behov, så i någon mening bör det ju ligga "i molnet" snarare än att hämta hem allt med SMTP (heter det väl?).