Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pebble lanserar Pebble Time Round

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu lägger Pebble till ett nytt syskon i Pebble Time-familjen. Den här gången rör det sig om en rund klocka med namnet Pebble Time Round.

Läs hela artikeln här

Ser trevlig ut, men återigen faller dom. Varför är kanten ens där? Bort med den och gör skärmen större.

Ursprungligen av _empty:

Ser trevlig ut, men återigen faller dom. Varför är kanten ens där? Bort med den och gör skärmen större.

Ett rykte säger att den är där för att dölja den fyrkantiga skärmen

Edit: Och det verkar stämma

Senast redigerat 2015-09-24 17:48
  • Medlem
  • 2015-09-24 20:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Ett rykte säger att den är där för att dölja den fyrkantiga skärmen

Edit: Och det verkar stämma

Kan mycket väl vara så

Kanske något med att e ink skärmen är svår att göra rund som oled mm

Ursprungligen av PaO:

Kan mycket väl vara så

Kanske något med att e ink skärmen är svår att göra rund som oled mm

Finns det runda moduler? Då menar jag verkligt runda

Specifikationerna för den här runda modulen är konstigt kvadratiska men jag kan för lite km hårdvara för att kunna säga något definitivt.

Citat:

The andersDX OEL9M0082-W-E PMOLED module has an active area of 28.8 x 28.8 mm and a resolution of 128 x 128 dots.

modul

  • Medlem
  • 2015-09-25 05:48
Ursprungligen av BlackSmp:

Finns det runda moduler? Då menar jag verkligt runda

Specifikationerna för den här runda modulen är konstigt kvadratiska men jag kan för lite km hårdvara för att kunna säga något definitivt.

modul

Det tror jag för min Urbane måste ju ha en cirkulär display eller se bild?. Tror att LG kör med plastic OLED samma som i flex. För övrigt trodde jag att iPhone 6s skulle gå över till OLED då Apple har ett långtgående samarbete med LG Display om jag inte missminner mig. Oväntat för mig i alla fall att Pepple släppte en rund klocka. Spännande smartwatch höst då Elgiganten mfl börjar sälja AW med

Jag är inte helt övertygad. Det finns skäl till varför ringen också är relativt bred på din klocka. Och vi kan se på Moto 360 att modulerna inte är perfekt runda. (Eller snarare att det finns problem som måste lösas om man vill göra en rund display)

Jag skulle gärna se själva displayen eftersom jag är nyfiken och läste en gång att det inte går att fästa alla kontakter som behövs på en cirkel (men såg inga bildbevis). Finns det någon "tear-down" ute på nätet?

Edit: Jag kan mycket väl vara ute och cykla här. Jag kan "nada" om sådan här hårdvara.

  • Medlem
  • 2015-09-25 12:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är inte helt övertygad. Det finns skäl till varför ringen också är relativt bred på din klocka. Och vi kan se på Moto 360 att modulerna inte är perfekt runda. (Eller snarare att det finns problem som måste lösas om man vill göra en rund display)

Jag skulle gärna se själva displayen eftersom jag är nyfiken och läste en gång att det inte går att fästa alla kontakter som behövs på en cirkel (men såg inga bildbevis). Finns det någon "tear-down" ute på nätet?

Edit: Jag kan mycket väl vara ute och cykla här. Jag kan "nada" om sådan här hårdvara.

Jag kan inte mycket om detta heller men hittade denna
Rund P-OLED display se step 11
https://www.ifixit.com/Teardown/LG+Watch+Urba...

Ursprungligen av PaO:

Jag kan inte mycket om detta heller men hittade denna
Rund P-OLED display se step 11
https://www.ifixit.com/Teardown/LG+Watch+Urba...

Tack. Det förklarade en hel del.

Det går att göra en rund modul förutom att du inte kan fästa kontaktytan på den runda delen - eller så verkar det i alla fall. Det är säkert det som ger något tjockare kanter. Man måste skapa utrymme för kontaktytan men det verkar inte vara lika kritiskt som för ink-skärmar (om vi fortsätter att gissa)

  • Medlem
  • 2015-09-25 19:18
Ursprungligen av BlackSmp:

Tack. Det förklarade en hel del.

Det går att göra en rund modul förutom att du inte kan fästa kontaktytan på den runda delen - eller så verkar det i alla fall. Det är säkert det som ger något tjockare kanter. Man måste skapa utrymme för kontaktytan men det verkar inte vara lika kritiskt som för ink-skärmar (om vi fortsätter att gissa)

Vassego

Ja någorlunda rund modul och det är väl därför Urbane har rätt stora klumpar vid fästet till länken.
Samma sak med Huawei Watch men Moto 360 har mindre fästen men den har "flat tire" istället
Apple watch har ju väldigt liten bezel och fäste vilket är snyggt. Undra hur skärmen är fäst där?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-09-26 18:32

Inte någon perfekt kant, men tycker de här verkar bli snyggare än Pebble:

Vector Watches

  • Medlem
  • 2015-09-26 22:15
Ursprungligen av omartint:

Inte någon perfekt kant, men tycker de här verkar bli snyggare än Pebble:

Vector Watches

Tjusigt

30 dagars batteritid är inte illa om man kan stå ut utan färger

1
Bevaka tråden