Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bredbandshastighet kräver av och på-start av wi-fi

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Mitt internet blir med jämna mellanrum långsamt som ett gammalt xxx(?)-modem (sånt som man kopplade in till telefonjacket och lät roligt när man anslöt till internet), inga sidor laddas och allt mer eller mindre hänger sig.. lösningen är att stänga av wi-fi uppe i menyraden och sen sätta på det igen så funkar det oftast precis som vanligt igen.. Fruktansvärt irriterande problem, någon som har en idé om vad felet är och lösning på det?
Använder en macbook air, och routern är airport express..
tack!

Testa med att återställa din airport express. Sedan vore det bra om du kan testa med en annan dator för att kunna lokalisera problemet till dator eller router.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa med att återställa din airport express. Sedan vore det bra om du kan testa med en annan dator för att kunna lokalisera problemet till dator eller router.

Jo visst, det hade ju varit bra, men fattig student som man är har jag bara en dator men känns ju som att ifall problemet löses genom att göra det på datorn så borde det ju vara datorn, det är fel på?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-25 16:57
Ursprungligen av rjanderssen:

Jo visst, det hade ju varit bra, men fattig student som man är har jag bara en dator men känns ju som att ifall problemet löses genom att göra det på datorn så borde det ju vara datorn, det är fel på?

Som student har du väl studentkompisar som också har datorer?

Ursprungligen av rjanderssen:

Jo visst, det hade ju varit bra, men fattig student som man är har jag bara en dator men känns ju som att ifall problemet löses genom att göra det på datorn så borde det ju vara datorn, det är fel på?

Vad är det som får dig att tro att det är datorn?

Ursprungligen av zinned:

Som student har du väl studentkompisar som också har datorer?

jo visst, men det är ju inget som märks konstant med var 10onde minut, ibland händer det hela tiden, ibland varannan dag.. känner ingen som vill låna ut sin macdator i ett par dagar (och vill inte låna någons annan dator och sitta med så länge heller)

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad är det som får dig att tro att det är datorn?

för att det hjälper starta om datorns anslutning, och routern är en betydligt enklare komponent, och ju enklare elektronik något är, desto mindre risk är det att något jävlas..
Men är ju fullt möjligt att det är routern, tycker ju att det borde finnas någon som varit med om samma problem någon gång och vet vad som var felet för den personen och troligen felet för mig..

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-09-25 17:36

Vilken version av OS:et kör du? Jag upplever samma sak på min gamla MBP men där kör jag El Capitain-betorna så jag har skyllt på det.

Har inga liknande problem på min MB, iPhone eller iPad. Har en Ariport Extreme och en Airport Express extender.

Ursprungligen av Gurra:

Vilken version av OS:et kör du? Jag upplever samma sak på min gamla MBP men där kör jag El Capitain-betorna så jag har skyllt på det.

Har inga liknande problem på min MB, iPhone eller iPad. Har en Ariport Extreme och en Airport Express extender.

åfan.. kanske dags att uppgradera då.. sitter fortfarande på Yosemite.. problemet försvann direkt när du uppgradera försvann det direkt?

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-09-25 18:49
Ursprungligen av rjanderssen:

åfan.. kanske dags att uppgradera då.. sitter fortfarande på Yosemite.. problemet försvann direkt när du uppgradera försvann det direkt?

Tvärtom, jag har samma problem som du med El Capitain-betorna. Men jag har inte tänkt så mycke' på det, kör man betor får man räkna med lite problem. Intressant att du har det i Yosemite dock, vilket kanske tyder på att det inte OS:et som är grejen.

Jag får kolla närmare på nätverksinställningarna på mina olika maskiner när jag kommer hem.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-25 20:52

Har haft samma problem med yosemite, men verkar bättre efter senaste uppdateringen.

Ursprungligen av Json_81:

Har haft samma problem med yosemite, men verkar bättre efter senaste uppdateringen.

10.10.3 är versionen jag sitter på, vilken har du?

Ursprungligen av rjanderssen:

10.10.3 är versionen jag sitter på, vilken har du?

10.10.5 är senaste.

Kanske dags att uppdatera.

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-09-25 22:19
Ursprungligen av rjanderssen:

10.10.3 är versionen jag sitter på, vilken har du?

På MBP:n där jag har samma problem har jag som sagt El Capitain.

På min MB där problemet inte finns kör jag 10.10.5.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-26 16:15
Ursprungligen av rjanderssen:

10.10.3 är versionen jag sitter på, vilken har du?

10.10.5

Hmm får väl vänta till el capitain kommer ut och se om det blir någon skillnad.. Min mac kraschade igår så lär ju ta en stund innan den är up and running i vilket fall så..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-28 19:49

Vad har du i andra ändan, vad är din Express kopplad till? Vilket externt IPnummer får den?

1
Bevaka tråden