Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9.0.1

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kort efter den första versionen av IOS 9 släpper Apple uppdateringen IOS 9.0.1 med buggfixar.

Läs hela artikeln här

Dessa buggar som blev fixad i och med 9.0.1, är dom fixad för oss med public beta 9.1? Eller får vi vänta tills en egen uppdatering kommer för oss?

Kom en massa Firme Ware uppdateringar också för nån timme sen.

Ursprungligen av CekariYH:

Kom en massa Firme Ware uppdateringar också för nån timme sen.

Till telefonen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-23 22:19
Ursprungligen av CekariYH:

Kom en massa Firme Ware uppdateringar också för nån timme sen.

Vad är Firme Ware?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-23 23:47

9.01 löste mina grafiska buggar samt stumma Siri. Trevligt. Dock känns iOS 9 lite knyckigare än tidigare versioner på min iPhone 5S.

Ursprungligen av Erik.dv:

9.01 löste mina grafiska buggar samt stumma Siri. Trevligt. Dock känns iOS 9 lite knyckigare än tidigare versioner på min iPhone 5S.

Jag skulle gärna vilja tysta både Siri och Voice Control. Särskilt den sistnämnda för att jag inte vill använda den och den har en tendens att sätta igång sig själv om telefonen skvalpar runt i ficka eller ryggsäck och lika särskilt den förstnämnda eftersom den kan användas för att få tillgång till mina kontakter och foton även då telefonen är låst.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-09-24 02:14

Bra. Tycker att någon av mina iPads drar snabbare slut på batteriet med 9.0 installerat.

Någon som upplevt samma sak?

Är det något som 9.0.1 kanske fixar?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-24 06:10
Citat:

Åtgärdar ett problem där där alarm och timers ibland inte spelades upp.

Trevligt! Det där hände mig så sent som nu i morse, dock med iOS 8. Jag snoozade en gång, och en kvart senare petade frugan på mig och frågade om jag inte ska gå upp. Trodde jag hade råkat stänga av larmet, men när jag tittade på telefonen var larmet igång med det sedvanliga "Tryck för snooze", men den var helt tyst.

Ursprungligen av zinned:

Vad är Firme Ware?

Trött och stressad bara

Ursprungligen av omartint:

Bra. Tycker att någon av mina iPads drar snabbare slut på batteriet med 9.0 installerat.

Någon som upplevt samma sak?

Är det något som 9.0.1 kanske fixar?

Jag har precis samma problem med en iPad Mini (1st gen) och en iPad Air. Båda är 16GB versioner och har endast wifi. Kan gå två dagar när dom bara ligger, inga appar i bakgrunden och vips så är batteriet mer än halverat...

Ursprungligen av omartint:

Bra. Tycker att någon av mina iPads drar snabbare slut på batteriet med 9.0 installerat.

Någon som upplevt samma sak?

Är det något som 9.0.1 kanske fixar?

Ursprungligen av Segas:

Jag har precis samma problem med en iPad Mini (1st gen) och en iPad Air. Båda är 16GB versioner och har endast wifi. Kan gå två dagar när dom bara ligger, inga appar i bakgrunden och vips så är batteriet mer än halverat...

Jag känner likadant med min iPad air 2, en 90 minuters film drog 25%.

Ursprungligen av omartint:

Bra. Tycker att någon av mina iPads drar snabbare slut på batteriet med 9.0 installerat.

Någon som upplevt samma sak?

Är det något som 9.0.1 kanske fixar?

Ursprungligen av Segas:

Jag har precis samma problem med en iPad Mini (1st gen) och en iPad Air. Båda är 16GB versioner och har endast wifi. Kan gå två dagar när dom bara ligger, inga appar i bakgrunden och vips så är batteriet mer än halverat...

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag känner likadant med min iPad air 2, en 90 minuters film drog 25%.

Mitt standardförslag är att titta under inställningar, batteri och trycka på klockikonen. Då ser ni hur många minuter olika appar har varit igång - även i bakgrunden.

Det är första steget i felsökningen.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-24 18:56
Ursprungligen av Segas:

Jag har precis samma problem med en iPad Mini (1st gen) och en iPad Air. Båda är 16GB versioner och har endast wifi. Kan gå två dagar när dom bara ligger, inga appar i bakgrunden och vips så är batteriet mer än halverat...

Ligger de med WiFi påslaget så drar det på batteriet även om du inte använder den eller har appar på eftersom den konstant ligger och söker mot nätverket, så då spelar det inget roll hur mycket Apple än optimerat batteritiden efter som den håller på med något som drar batteri.

Ursprungligen av Exteron:

Ligger de med WiFi påslaget så drar det på batteriet även om du inte använder den eller har appar på eftersom den konstant ligger och söker mot nätverket, så då spelar det inget roll hur mycket Apple än optimerat batteritiden efter som den håller på med något som drar batteri.

God tanke, men problemet uppenbarade sig med iOS 9, det drogs bra mycket mindre ström med 8.4.1.

Efter iOS 9 så drar min iPhone 6 mer batteri och kalendern fryser ibland så det inte går att klicka in på datum.
9.0.1 löste inte problemet.

Ursprungligen av Segas:

God tanke, men problemet uppenbarade sig med iOS 9, det drogs bra mycket mindre ström med 8.4.1.

Vad säger inställningar-batteri? Vilka appar är det som är aktiva?

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad säger inställningar-batteri? Vilka appar är det som är aktiva?

Det enda som står på båda två är Hem- Låsskärm, 12-13%, iPad Mini respektive iPad Air.

Ursprungligen av Segas:

Det enda som står på båda två är Hem- Låsskärm, 12-13%, iPad Mini respektive iPad Air.

Du kan också klicka på klockan för att få upp minutantalet. 12-13% på låsskärmen är i storleksordningen som jag har (9% vilket blev 14 minuter på skärm)

Är det länge sedan som du uppdaterade? Det startas indexeringar vid uppdateringen som gör att enheterna tar mer ström efter en uppdatering men det ska lugna ner sig när indexeringarna är klara (enligt vad jag sett på nätet men har ingen egen erfarenhet)

Ursprungligen av BlackSmp:

Du kan också klicka på klockan för att få upp minutantalet. 12-13% på låsskärmen är i storleksordningen som jag har (9% vilket blev 14 minuter på skärm)

Är det länge sedan som du uppdaterade? Det startas indexeringar vid uppdateringen som gör att enheterna tar mer ström efter en uppdatering men det ska lugna ner sig när indexeringarna är klara (enligt vad jag sett på nätet men har ingen egen erfarenhet)

Intressant det här med indexering du nämner. Jag stör mig otroligt mycket på att det inte radas upp ALLTING nytt i Apple's uppdateringar, oavsett vilken plattform. Sjukt irriterande...

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-09-26 18:43
Ursprungligen av Segas:

God tanke, men problemet uppenbarade sig med iOS 9, det drogs bra mycket mindre ström med 8.4.1.

Samma sak för mig. Kom med iOS 9.0, och 9.01 hjälpte tyvärr inget.

Konstigt nog så är min iPhone med iOS 9 inte alls lika illa som mina iPads med iOS 9 (de drar numera ut på ca 1 dygn utan att det används något).

Brytpunkten för nytt dygn för spel verkar ha flyttats fram också.
Nån som vet hur man ändrar det tillbaks?

1
Bevaka tråden