Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan någon tolka detta felmeddelande?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min iMac går inte längre att starta. Ett felmeddelande visas, nytt startförsök görs, felmeddelandet visas igen osv.

Datorn går att starta i säkert läge och jag har prövat att återställa till en tidigare säkerhetskopia, dock med samma resultat.

Har också kört Apple Diagnostics utan att några fel hittades.

Köpte datorn i vintras och har inte upplevt några problem tidigare.

Bifogar bild på felmeddelandet. Är det någon kunnig som kan tolka det?

  • Medlem
  • 2015-09-23 19:24

Det är en kernel panic som säger att launchd inte startar som den ska. Prova att starta från recovery-partitionen genom att hålla inne kommando+R vid uppstart. Om det fungerar kan du prova att installera om OS X. Det går att göra utan att formatera eller radera vad som redan finns på hårddisken.

Ursprungligen av cdecl:

Det är en kernel panic som säger att launchd inte startar som den ska. Prova att starta från recovery-partitionen genom att hålla inne kommando+R vid uppstart. Om det fungerar kan du prova att installera om OS X. Det går att göra utan att formatera eller radera vad som redan finns på hårddisken.

m

Tack för svaret! Det fungerade att ominstallera OS X. Det visade sig dock att SSD-disken i min fusion drive har dött, så det var förklaringen.

1
Bevaka tråden