Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhotoLib - sammanslagning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur hanterar jag bäst hopslagning av olika iPhotobibliotek? Tyvärr har jag flera. Jag använder nya "Bilder"-programmet och ar även Apperture (vilande). Allt detta är tunghanterat. Kan jag slå ihop allt i ett bibliotek? Jag har gått över till iMac 2014. Ser att det finns "exportera" alla markerade bilder, men det blir väl tungt när det rör sig om ca 8000 objekt. Dessa skall väl sedan importeras till "Bilder" valda nya bibliotek..
Tacksam för råd.
ÅS

Så du har två bibliotek? Ett för Bilder och ett för Aperture? Sedan vill du flytta Apertures bibliotek till Bilders bibliotek?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så du har två bibliotek? Ett för Bilder och ett för Aperture? Sedan vill du flytta Apertures bibliotek till Bilders bibliotek?

Dessvärre har jag fyra-fem iPhotoLib och ett Apperture. Apperture får ligga kvar som det ser ut. Däremot vill jag renodla iPhotobilderna som splittrats på flera bibliotek. En del är dessutom dubbletter,men det blir väl manuellt plock gissar jag. Frågan är om man kan foga ihop iPhotobiblioteken till ett gemensamt.

Ursprungligen av aake39:

Dessvärre har jag fyra-fem iPhotoLib och ett Apperture. Apperture får ligga kvar som det ser ut. Däremot vill jag renodla iPhotobilderna som splittrats på flera bibliotek. En del är dessutom dubbletter,men det blir väl manuellt plock gissar jag. Frågan är om man kan foga ihop iPhotobiblioteken till ett gemensamt.

Citat:

You can add the photos of library A to library B this way:

1 - Command (right) - click on library A and select Show Package contents from the contextual menu.

2 - locate the Originals (iPhoto 8 or earlier) or Masters (iPhoto 9 and later) folder.

3 - launch iPhoto and open Library B.

4 - drag the subfolders from the Originals/Masters folder in Library A into the open window of Library B.

5 - when iPhoto askes about duplicates decline to import them.

This will put only the orignal files of Library A into Library B. However this is not the same as merging the two libraries. Merging would include bringing over the edited versions, keywords, titles, albums, descriptions, places, etc.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tack för hjälpen. Nu krävs bars litet varsam handpåläggning. Skall försöka lösa det.

Utmärkt snabb respons

ÅS

Ursprungligen av aake39:

Tack för hjälpen. Nu krävs bars litet varsam handpåläggning. Skall försöka lösa det.

Utmärkt snabb respons

ÅS

Glöm inte backup

1
Bevaka tråden