Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hälften av IOS-enheterna kör IOS 9

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-09-22 04:40
Ursprungligen av Dalle:

Skillnaden är att flertalet av androidanvändarna inte KAN uppdatera sina telefoner eftersom tillverkarna av lurarna skiter i att uppdatera sin egen programvara och därmed TVINGAR kunderna att köpa den senaste modellen.
Konstigt att fAndroids har så svårt att inse detta?

Inom Android tar det längre tid innan en ny version når alla som kan uppgradera. Men det är ju för att det finns så många olika modeller av telefoner och tillverkare och operatörer. Sedan kan jag tycka att i vissa fall kunde det gå fortare. Men ta tex Lollipop ugraderingen till Note 3 den dröjde kanske 9 månader men med den följde många funktioner som då kom med Note 4. Vissa av dessa är även hårdvarukopplade. Har förståelse att en sådan uppdatering inte är det lättaste att trycka ut snabbt.

  • Avstängd
  • 2015-09-22 05:39
Ursprungligen av PaO:

Inom Android tar det längre tid innan en ny version når alla som kan uppgradera. Men det är ju för att det finns så många olika modeller av telefoner och tillverkare och operatörer. Sedan kan jag tycka att i vissa fall kunde det gå fortare. Men ta tex Lollipop ugraderingen till Note 3 den dröjde kanske 9 månader men med den följde många funktioner som då kom med Note 4. Vissa av dessa är även hårdvarukopplade. Har förståelse att en sådan uppdatering inte är det lättaste att trycka ut snabbt.

vad har operatörerna med android att göra? tillverkarna bryr sig inte ett dugg om telefoner i lägre prisklas får den senaste versionen.
utan dom i praktiken tvingar anväöndarna att köpa nya telefoner för att få funktioner fast dom inte är bundna hårvarumässigt.
ganska så uppenbart att android användare är duperade och enfaldiga som går på detta gång på gång.
rent utav roande om du fråga rmig.

Ursprungligen av Tcopc:

vad har operatörerna med android att göra? tillverkarna bryr sig inte ett dugg om telefoner i lägre prisklas får den senaste versionen.
utan dom i praktiken tvingar anväöndarna att köpa nya telefoner för att få funktioner fast dom inte är bundna hårvarumässigt.
ganska så uppenbart att android användare är duperade och enfaldiga som går på detta gång på gång.
rent utav roande om du fråga rmig.

Tillskillnad från Apple, så har operatörerna påverkan på hur/om Androiduppdateringar skickas ut. Jag har inte exakt koll men PaO kan säkert fylla i detaljerna.

Ursprungligen av zinned:

Vad som är troligt är fortfarande inte fakta utan din obetydliga och subjektiva bedömning, inte bättre än någon annans.

Vad är egentligen ditt problem? Jag har inte påstått att det är fakta. Men det är fakta att Apple själva INTE påstått att 50% av ALLA iOS enheter kör iOS 9 utan bara de som har besökt App Store nyligen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 09:06
Ursprungligen av Perobous:

Vad är egentligen ditt problem? Jag har inte påstått att det är fakta. Men det är fakta att Apple själva INTE påstått att 50% av ALLA iOS enheter kör iOS 9 utan bara de som har besökt App Store nyligen.

Gälla de den aktuella frågan så påstår vi heller inte att 50% av alla iOS-enheter kör iOS 9. Detta är rena "min pappa är starkare än din"-mentaliteten, ytterst tröttsamt och poänglöst.

Senast redigerat 2015-09-23 15:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-22 19:55
Ursprungligen av Tcopc:

vad har operatörerna med android att göra? .

I andra länder (tror inte det sker i Sverige) gör en del operatörer egna modifieringar av Android för att "tillföra värde".

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-22 23:20
Ursprungligen av Perobous:

Baserat på att många användare inte uppgraderar direkt och en stor del OS användare aldrig kommer göra det eftersom deras gamla men fortfarande fungerande enheter helt enkelt inte är så kompatibla med iOS 9.

Och dessa användare besöker inte App Store?

Ursprungligen av PaO:

Inom Android tar det längre tid innan en ny version når alla som kan uppgradera. Men det är ju för att det finns så många olika modeller av telefoner och tillverkare och operatörer. Sedan kan jag tycka att i vissa fall kunde det gå fortare. Men ta tex Lollipop ugraderingen till Note 3 den dröjde kanske 9 månader men med den följde många funktioner som då kom med Note 4. Vissa av dessa är även hårdvarukopplade. Har förståelse att en sådan uppdatering inte är det lättaste att trycka ut snabbt.

Sanningen är att de inte trycker ut uppdateringar till mobiler som de ej tjänar på.

  • Medlem
  • 2015-09-23 04:55

Så är vi där igen
Istället för att diskutera likheter och skillnader mellan IOS och Android så blir det pajkastning
Trodde att de flesta som bemödar sig och lägger sin fritid på forum borde vara lite allmänt teknikintresserade och lära sig saker. När man då skriver inlägg som är neutrala så får man numera påhopp och till och med oförskämdheter i PM (Annan tråd) tur att man har varit med ett tag och kan hantera det som en gås

Om Android kunde uppdateras hela kedjan lika fort som IOS så hade nog alla Android användare blivit glada. Det bästa operativsystemet för alla existerar inte och Android och IOS är olika synsätt. För er som tror att den ena sidan kommer på allt så kanske vi skall minnas notiscenter. Fanns tidigt i Android för annars var den i praktiken obrukbar behövdes inte på samma sätt i IOS. Kom till IOS 5 tror jag och förfinades med senare versioner för att sedan till och med hamna på låsskärmen.

Tack IOS för att min Android numera har notiser på låsskärmen direkt

Hur upplever ni möjligheten till energisparläge i IOS9 (Vilket har funnits länge i Android)?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-23 16:34

Håller helt med dej om pajkastningen, men du faller ju själv i fällan, med din sista parentes
Jag har ingen åsikt om energisparläget, har sällan haft behov av det och inte de senaste två åren. Så det får någon annan svara på.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-23 18:29
Ursprungligen av PaO:

Så är vi där igen
Istället för att diskutera likheter och skillnader mellan IOS och Android så blir det pajkastning
Trodde att de flesta som bemödar sig och lägger sin fritid på forum borde vara lite allmänt teknikintresserade och lära sig saker. När man då skriver inlägg som är neutrala så får man numera påhopp och till och med oförskämdheter i PM (Annan tråd) tur att man har varit med ett tag och kan hantera det som en gås

Om Android kunde uppdateras hela kedjan lika fort som IOS så hade nog alla Android användare blivit glada. Det bästa operativsystemet för alla existerar inte och Android och IOS är olika synsätt. För er som tror att den ena sidan kommer på allt så kanske vi skall minnas notiscenter. Fanns tidigt i Android för annars var den i praktiken obrukbar behövdes inte på samma sätt i IOS. Kom till IOS 5 tror jag och förfinades med senare versioner för att sedan till och med hamna på låsskärmen.

Tack IOS för att min Android numera har notiser på låsskärmen direkt

Hur upplever ni möjligheten till energisparläge i IOS9 (Vilket har funnits länge i Android)?

Haha, vilket underbart inlägg.

Dina inlägg är neutrala när du själv hetsar i din sista mening?
Joråsåatte.

  • Medlem
  • 2015-09-23 18:58

Egentligen är det ganska enkelt. Eftersom Android är fri programvara så måste man leva med att vissa vendors och operatörer gör dumma saker. Det betyder inte att det är något dåligt med Android, bara att man inte ska handla av de som gör sånt.

  • Medlem
  • 2015-09-23 19:19

Nu är förresten 9.0.1 släppt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-23 19:37
Ursprungligen av Ljung:

Nu är förresten 9.0.1 släppt.

#nyhetstips (av Ljung)

Helt rätt!

http://www.macrumors.com/2015/09/23/apple-rel...

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-24 18:39
Ursprungligen av Dalle:

Alltså en siffra helt tagen ur luften baserat på dina egna teorier?

Klart det är, om du läser hans inlägg igen och förstår det du läser så säger han inte ens at det är 25% som kör iOS 9

"Skulle tippa på att Apple's användare som migrerat till iOS 9 ligger på runt 25%"

Alltså en spekulation, dvs en gissning.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-24 22:27
Ursprungligen av Exteron:

Klart det är, om du läser hans inlägg igen och förstår det du läser så säger han inte ens at det är 25% som kör iOS 9

"Skulle tippa på att Apple's användare som migrerat till iOS 9 ligger på runt 25%"

Alltså en spekulation, dvs en gissning.

Fast något måste det ju finnas bakom?
Varför säger man det annars?

Ursprungligen av zappee:

Fast något måste det ju finnas bakom?
Varför säger man det annars?

Det vore inte första gången som någon bara hittar på sifferuppgifter på den här siten. Det är klart att någonting ligger bakom men det behöver inte vara fakta...

Bevaka tråden