Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Innehållsblockeraren Peace försvinner från App Store

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

..och vad brukar du få för reaktion när du kontaktar dessa..?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 20:04
Ursprungligen av gabriela:

ja.

Hyfsat naivt att tro det...men, det är ju säkert skönt att ha den tron

Med brasklappen att det är en teoretisk möjlighet att de webtjänster jag nyttjar bemannas av en mediatränad AI som med lätthet passerar turingtestet, kan jag inget annat än att relatera till mina egna erfarenheter.
Men om du vill vara bitter pessimist får du väl vara det, det är ju säkert skönt att ha den tron.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 22:06
Ursprungligen av gabriela:

Med brasklappen att det är en teoretisk möjlighet att de webtjänster jag nyttjar bemannas av en mediatränad AI som med lätthet passerar turingtestet, kan jag inget annat än att relatera till mina egna erfarenheter.
Men om du vill vara bitter pessimist får du väl vara det, det är ju säkert skönt att ha den tron.

Realist med livserfarenhet, inte den roligaste tron men den klart mest sannolika i sammanhanget

Din är klart bättre men aningen naiv och nästan aldrig överensstämmande med verkligheten, tyvärr.

  • Medlem
  • 2015-09-22 22:37

Hur blir det för oss som har köpt appen? Jag köpte den bara timmar innan den togs bort, jag har ångrat köpet i App Store och fått pengarna tillbaka. Men hur kollar Apple att man inte fortsätter att använda appen? Någon som vet?

Ursprungligen av Dalle:

Hur blir det för oss som har köpt appen? Jag köpte den bara timmar innan den togs bort, jag har ångrat köpet i App Store och fått pengarna tillbaka. Men hur kollar Apple att man inte fortsätter att använda appen? Någon som vet?

Det finns väl en "kill switch"? Jag antar att den slås på men vet inte.

Fast jag slutade faktiskt att använda appen eftersom jag har begärt återbetalning men alla är väl inte lika ärliga;)

Ursprungligen av gabriela:

..och vad brukar du få för reaktion när du kontaktar dessa..?

Jag kan inte påstå att jag har observerat någon direkt förändring i deras användning av annonser och trackers. Finns det någon annan reaktion som räknas?

Ursprungligen av gabriela:

Med brasklappen att det är en teoretisk möjlighet att de webtjänster jag nyttjar bemannas av en mediatränad AI som med lätthet passerar turingtestet, kan jag inget annat än att relatera till mina egna erfarenheter.
Men om du vill vara bitter pessimist får du väl vara det, det är ju säkert skönt att ha den tron.

Eftersom du frågade oss, så är det väl inte mer än rätt att vi frågar dig...

Vilka siter brukar du besöka?

Med uppföljningen: hur har du märkt att de lyssnade på dig?

Och återigen så ramlar en diskussion ner i att angripa person istället för att hålla sig till fakta. Hur kom utpekandes av Zinned som "bitter pessimist" in i bilden? Vad har det att göra med annonsblockering?

Bevaka tråden