Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 9

Tråden skapades och har fått 163 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-18 23:48
Ursprungligen av adress@mac:

Jag tog hem Crystal för 9kr. Fungerar bra. Får vi se om dom också faller för " påtryckningar utifrån"
Att man som utvecklare - fått appen godkänd av Apple - och sedan drar tillbaka den för samvetets skull.....
Låter inte trovärt. En hund eller flera är begravda hos Peace. Man har nog slutit " fred" med någon. ?

Appen är ju bra iaf och fungerar ju hur bra som helst även om man inte längre kan köpa den.

Ursprungligen av adress@mac:

Jag tog hem Crystal för 9kr. Fungerar bra. Får vi se om dom också faller för " påtryckningar utifrån"
Att man som utvecklare - fått appen godkänd av Apple - och sedan drar tillbaka den för samvetets skull.....
Låter inte trovärt. En hund eller flera är begravda hos Peace. Man har nog slutit " fred" med någon. ?

Jag ser ingen anledning att misstänka "fult spel" eller begravda hundar. Marco Arment har helt enkelt ändrat sig. Svårare än så är det inte.

Han är, så vitt jag vet, en av de mest respekterade independent utvecklarna för iOS mjukvara så det finns ingen större anledning att misstänkliggöra honom.

Det är lätt att spekulera när man inte vet något men då brukar man landa ganska fel i sina tankar.

Ursprungligen av zinned:

Appen är ju bra iaf och fungerar ju hur bra som helst även om man inte längre kan köpa den.

Än så länge ja. Men han skriver själv att han inte kommer uppdatera databasen så med tiden blir den förstås värdelös.

Det är klart att han fått skit av sina polare i blogg/webb-världen och därför ångrat sig. Patetiskt att inte tänka på det förrän efteråt. Även om man kan begära refunds så är det skit att debitera kunder 29 kr för en produkt och sen döda den och droppa support två dagar senare. Det är omoget fjortisbeteende. Jag bryr mig inte om hur respekterad han är i övrigt.

Då är det väl bara att reklamera köpet hos Apple och få pengarna tillbaka?

Ursprungligen av pmarriott:

Då är det väl bara att reklamera köpet hos Apple och få pengarna tillbaka?

Ja. Det finns en enkel process för att ångra köpet inom 14 dagar.
Länk till beskrivning för återbetalning

OT Rant: Inte för att du gjorde det men jag inser att verkar väldigt svårt för vissa att ångra köpet utan att bitcha om personliga egenskaper hos Marco Arment. Han är en kompetent och vettig designer som gjorde ett misstag (enligt vad han själv tycker). Och han vågar stå för det - det finns ingenting patetiskt i det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-19 14:31
Ursprungligen av Redaktionen:

Som tidigare meddelats har nu Apple gjort det nya operativsystemet IOS 9 tillgängligt för användare.

Läs hela artikeln här

Mitt ex av Peace ligger under Senaste köp, och pilarna för att rapportera problem finns bara under Tidigare köp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-19 15:03
Ursprungligen av Sperious:

Än så länge ja. Men han skriver själv att han inte kommer uppdatera databasen så med tiden blir den förstås värdelös.

Det är väl samma databas han har till desktop-mjukvaran o den droppar han ju inte.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2015-09-19 20:18
Ursprungligen av kenjon:

Mitt ex av Peace ligger under Senaste köp, och pilarna för att rapportera problem finns bara under Tidigare köp.

Klicka på "Rapportera ett problem" till höger på Peace. Därifrån kan du göra en refund.

Tror ni att multitask med ipad air 2 kommer att funka med flera tredjepartappar? Den här funktionen blir ju aningen begränsad om det inte funkar med fler appar. Det vore riktigt synd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-19 23:14
Ursprungligen av EdvinT:

Tror ni att multitask med ipad air 2 kommer att funka med flera tredjepartappar? Den här funktionen blir ju aningen begränsad om det inte funkar med fler appar. Det vore riktigt synd.

Multitask fungerar med alla appar.

Antar att du menar Split View. Den fungerar med alla appar vars utvecklare ser till att implementera stöd för det i sina appar, ingen begränsning i själva funktionen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-20 16:49
Ursprungligen av vispn:

Klicka på "Rapportera ett problem" till höger på Peace. Därifrån kan du göra en refund.

Tack, missade att det gick att klicka på texten. Letade efter en knapp

Gillar inte den nya funktionen i iOS 9 för notiser, förut kunde man ta bort tex notiser från Aftonbladets app i ett svep, men nu verkar allt ligga i en grupp dagsvis så även det man inte kollat på än från andra appar försvinner när man rensar... :-/

Ursprungligen av CekariYH:

Gillar inte den nya funktionen i iOS 9 för notiser, förut kunde man ta bort tex notiser från Aftonbladets app i ett svep, men nu verkar allt ligga i en grupp dagsvis så även det man inte kollat på än från andra appar försvinner när man rensar... :-/

Det finns en inställning under inställningar->notiser som heter "Gruppera efter app". Prova den och se om det blir bättre.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns en inställning under inställningar->notiser som heter "Gruppera efter app". Prova den och se om det blir bättre.

Tack, hittade den precis... är den ny eller slog den om vid uppdateringen?
Nåväl, nu blir det nog som jag vill ha det igen

Bevaka tråden