Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

El Capitan GM Candidate

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • lund
  • 2015-09-10 11:46

Någon som får den installerad?

Jag går in på appstore-köpt-El Cap GM trycker hämta. Hela installationsprocessen körs igenom. Det står fortfarande hämta i appstore.
Build number 15A282a. Har för mig att GM har build nummer 15A282b.

Har provat två ggr

Installerat och fungerar fint, känns mycket rappt! (15A282b)

15A282a public gm.
15A282b developer gm.

Hos mig står det inte versions nummer, varken i App store eller i "om den här datorn"
I app store så står det bara El Capitan GM Candidate och i "om min dator" så står det El Capitan version 10.11
efter uppdatering

Ursprungligen av MalcomX:

Hos mig står det inte versions nummer, varken i App store eller i "om den här datorn"
I app store så står det bara El Capitan GM Candidate och i "om min dator" så står det El Capitan version 10.11
efter uppdatering

Klicka en gång på "Version 10.11" så kommer det fram vilken build det är.

  • Medlem
  • lund
  • 2015-09-10 13:19
Ursprungligen av radaradam:

Installerat och fungerar fint, känns mycket rappt! (15A282b)

15A282a public gm.
15A282b developer gm.

ok men då är det ju rätt.
dock konstigt att det fortfarande står hämta, att den inte känner av att installationen är på plats

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2015-09-10 13:59
Ursprungligen av micjoh:

ok men då är det ju rätt.
dock konstigt att det fortfarande står hämta, att den inte känner av att installationen är på plats

Det är för att kunna hämta hem en ny kopia om man får behov av det. Om du kollar på tidigare versioner i listan t.ex Yosemite så kommer det att stå "hämta" även på dessa

  • Medlem
  • lund
  • 2015-09-10 15:19
Ursprungligen av TommyS:

Det är för att kunna hämta hem en ny kopia om man får behov av det. Om du kollar på tidigare versioner i listan t.ex Yosemite så kommer det att stå "hämta" även på dessa

Aah. Ja det är såklart praktiskt...
Tack för infon

ffffffffuuuuukkkkadeee min Macbook 2015. Har kört betan från dag ett på min Pro, men hade några problem på min Macbook som jag ville bli av med så slängde in denna idag på lunchen. Startade upp igen och öppnade all fönster. Dock var det bara badboll på ena skrivbordet, så stängde locket och åkte hem. Öppnade den hemma och badbollen var där fortfarande. Höll inne power och tvingade omstart. Efter att den laddar systemet i 30 sekunder kommer en vit cirkel med ett sträck igenom, och sen inget. In med den till Digital inn nu på fix

  • Medlem
  • lund
  • 2015-09-10 16:54

Airplay funkar fortfarande inte hos mig (mot apple tv).
Fungerar det hos er andra?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-09-10 17:15

Vad är hårdvarukraven för El Capitan?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-10 19:35

15A282A laddad på min MBPr Mid 2014.

  • Medlem
  • 2015-09-10 20:41

Tänkte "Äsch, det är ju bara en dator. Vad kan gå fel? Allt!" och installerade den publika GM-kandidaten. Men allt funkar utan problem efteråt, tråkigt dock att behöva säga adjö till Total Finder vilket jag ju visste innan att jag skulle behöva göra.

Jag har fastnat på beta8... Laddade ner GM, installerade och sitter fast på beta8.

Får ett konstigt meddelande: Package Authoring Warning: The installer script defines but doesn't use (and can't install) package id com.apple.pkg.OSUpgrade version 10.11.0.1.

Ursprungligen av radaradam:

Klicka en gång på "Version 10.11" så kommer det fram vilken build det är.

Ha .. det hade jag aldrig kommit på ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-16 00:04

Är det så att dom stängt alla dörrar för att lägga till funktioner i finder? mina Dropbox funktioner försvann i finder.

Ursprungligen av Fredric:

Är det så att dom stängt alla dörrar för att lägga till funktioner i finder? mina Dropbox funktioner försvann i finder.

Nej det ska fungera.

Nu kom Public Beta 10.11.1

Ursprungligen av onnyt:

Vad är hårdvarukraven för El Capitan?

Samma som för Yosemite, men kanske till och med lite snällare mot äldre maskiner.
http://www.apple.com/osx/how-to-upgrade/ <- Yosemites krav men som sagt samma som El Capitan.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-09-22 12:38
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Samma som för Yosemite, men kanske till och med lite snällare mot äldre maskiner.

Man kan ju hoppas. Jag fick nergradera från Yosemite till Mavericks på min gamla MacBook Pro eftersom fläktarna gick hela tiden. Kommer Aperture att funka på El Capitan?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2015-09-22 17:24
Ursprungligen av onnyt:

Man kan ju hoppas. Jag fick nergradera från Yosemite till Mavericks på min gamla MacBook Pro eftersom fläktarna gick hela tiden. Kommer Aperture att funka på El Capitan?

Jag använder El Capitan och har inte märkt några problem med Aperture än så länge, det jag märkt är att "move pins" på kartan inte verkar fungera längre men jag är osäker på när detta problem började.

1
Bevaka tråden