Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper försenade Watch OS 2

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nästan en vecka försenat släpper Apple den första större uppdateringen till Apple Watch, med stöd för appar direkt på klockan och många andra nya funktioner.

Läs hela artikeln här

Skönt att väntan är över. Men av någon anledning så kan jag inte söka efter uppdateringar sen någon dag tillbaka. Får bara felmeddelande "Kan inte söka efter uppdatering"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-21 20:20
Ursprungligen av Cancerman:

Skönt att väntan är över. Men av någon anledning så kan jag inte söka efter uppdateringar sen någon dag tillbaka. Får bara felmeddelande "Kan inte söka efter uppdatering"

Have you tried turning it off and on again?

Ursprungligen av beh:

Have you tried turning it off and on again?

Jodå.
Startat om både iphone och klocka. Unpair och pairat dem. Får testa mer under kommande dagarna

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 21:49

Här hittas inte uppdateringen. Den säger bara att v1.01 är den senaste.

Aja, får väl vänta på 2.1 eller 3.0 då...

Så, installerat och klart! Nu är jag bara enormt nyfiken på vad som var så fruktansvärt fel med den förra builden så att de fick skjuta upp den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-21 22:27

Det är väl bara jag i hela världen som försöker ladda ned den uppdateringen just nu...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 23:16
Ursprungligen av pmarriott:

Så, installerat och klart! Nu är jag bara enormt nyfiken på vad som var så fruktansvärt fel med den förra builden så att de fick skjuta upp den.

Den dök upp hos mig strax efter att jag skrev inlägget ovan. Dock är den inte klar än utan har precis laddat ner mjukvaran och står nu med status "Kontrollerar" sedan 15 minuter tillbaka...

Detta var inte en snabb process. Tog ca två timmar att ladda ner, sedan såg jag "kontrollerar" i ytterligare 30 minuter. Nu ska den bara installeras!

Men som man säger, den som väntar på något gott...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 00:23
Ursprungligen av Weedberg:

Detta var inte en snabb process. Tog ca två timmar att ladda ner, sedan såg jag "kontrollerar" i ytterligare 30 minuter. Nu ska den bara installeras!

Men som man säger, den som väntar på något gott...

Den stod på "Kontrollera" länge för mig också. Orkade inte vänta då man inte var säker på att den körde som den skulle så jag bootade om lur o klocka, sedan rullade det på. Den blev precis klar.

Hittar inte uppdateringen måste man ha ios9?

Ursprungligen av Redaktionen:

Nästan en vecka försenat släpper Apple den första större uppdateringen till Apple Watch, med stöd för appar direkt på klockan och många andra nya funktioner.

Läs hela artikeln här

Ja, så vitt som jag vet så måste du har IOS 9.0 för att få uppdateringen av klockan

Fler urtavlor? Minnet sviker mig så vilka är nya?

Ah, det var bara dessa film och bild versioner och time lapse.

Aktiveringslåset, var hittar man det?

Ursprungligen av CekariYH:

Aktiveringslåset, var hittar man det?

Jag tror att det är "lösenkod" men är osäker. Jag har för mig att det dök upp någon text om det i början av installationen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det är "lösenkod" men är osäker. Jag har för mig att det dök upp någon text om det i början av installationen.

Jo, kom något om det under/efter installationen men tryckte avfärda av misstag och nu hittar jag det inte, har provat med lösenkod men finns inte där heller.

Ursprungligen av CekariYH:

Jo, kom något om det under/efter installationen men tryckte avfärda av misstag och nu hittar jag det inte, har provat med lösenkod men finns inte där heller.

Eller är det så att det blir underförstått med pin-koden?

Poängen är väl att det inte ska gå att återställa klockan eller para den med en annan telefon utan att låsa upp den?

På telefonen så kommer ju detta skydd iom att du aktivera "hitta min iPhone" men det är inget explicit val man gör.

Kan ngn bekräfta att ios9 är ett krav för att få till OS2 uppdateringen?

Ursprungligen av Redaktionen:

Nästan en vecka försenat släpper Apple den första större uppdateringen till Apple Watch, med stöd för appar direkt på klockan och många andra nya funktioner.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av hencom71:

Jag svarade på din fråga tidigare men om du skriver frågan i texten istället för i rubriken så blir det lättare att svara med citat.

Ja, du behöver IOS9

Ursprungligen av BlackSmp:

Eller är det så att det blir underförstått med pin-koden?

Poängen är väl att det inte ska gå att återställa klockan eller para den med en annan telefon utan att låsa upp den?

På telefonen så kommer ju detta skydd iom att du aktivera "hitta min iPhone" men det är inget explicit val man gör.

Jo, men enligt Apples sida om WOS 2 finns det ju denna skärmbild:

@CekariYH: Jag hittade följande i kommentarer till Imore WatchOS 2 review

Citat:

Here: Inside the iPhone Watch App, My Watch > General > AppleID > enter your AppleID credentials!

Så: Allmänt -> Apple-ID

Och en totalt orelaterad bild på de nya emojerna:)

Varför är inte watchface i fullscreen ? Ingen som stör sig på det ?
Om ni inte får upp uppdateringen så gör en återställning av nätverk i telefonen, sedan dyker den upp!

Ursprungligen av @ndreas:

Varför är inte watchface i fullscreen ? Ingen som stör sig på det ?
Om ni inte får upp uppdateringen så gör en återställning av nätverk i telefonen, sedan dyker den upp!

Nu hänger jag inte med, vad menar du med watchface i full screen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 09:44

Personligen så stör det mig ordentligt hur Apple har implementerat nya möjligheten att använda bakgrundsbild. Att inte kunna lägga till den på valfri watchface är inte bra, att tvingas ha en nästintill totalt informationslös (läs: komplikationslös) watchface för att kunna välja ha en egen bakgrundsbild är fail. Varför har heller inte möjligheten att ladda ner nya watchfaces implementerats? Den är ju given!

Nej, enda stora med denna uppdateringen är TimeTravel samt native apps. Förändringarna med watchfaces är i mina ögon pointless.

Ursprungligen av BlackSmp:

@CekariYH: Jag hittade följande i kommentarer till Imore WatchOS 2 review

Så: Allmänt -> Apple-ID

Så, eftersom man redan vid första setupen av Watch angav iCloud ID:t är nu denna säkerhet implementerad automatiskt är hur jag tolkar det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 09:46
Ursprungligen av CekariYH:

Så, eftersom man redan vid första setupen av Watch angav iCloud ID:t är nu denna säkerhet implementerad automatiskt är hur jag tolkar det.

Ja. Du ser ju om du är inloggad med ditt Apple-ID samt att du vet om du har "Hitta min iPhone" påslaget på telefonen. Då har du aktiveringslåset aktivt.

Ursprungligen av zinned:

Ja. Du ser ju om du är inloggad med ditt Apple-ID samt att du vet om du har "Hitta min iPhone" påslaget på telefonen. Då har du aktiveringslåset aktivt.

Japp, såg det nu när jag försökte ta bort parningen att den krävde mitt iCloud ID. Skriver iCloud då jag har ett annat för iTunes.

Såg nu också att automatisk inloggning till Watch fungerar, nästan direkt man loggat in på iPhonen låses klockan upp. Tycker dock att klockan skulle låsas upp så snart den upptäcker att den är på armen och "rätt" mobil är i närheten men men.

Lite synd att komplikationerna tonats ner på urtavlan ser lite beige ut, och själva urtavlan är finare ritad och ser inte alls så nice ut som förut imo.

Edit: nä urtavlan är samma upptäckte jag nu, det var nedtoningen på det andra som vilseledde ögat.

Ursprungligen av zinned:

Personligen så stör det mig ordentligt hur Apple har implementerat nya möjligheten att använda bakgrundsbild. Att inte kunna lägga till den på valfri watchface är inte bra, att tvingas ha en nästintill totalt informationslös (läs: komplikationslös) watchface för att kunna välja ha en egen bakgrundsbild är fail. Varför har heller inte möjligheten att ladda ner nya watchfaces implementerats? Den är ju given!

Nej, enda stora med denna uppdateringen är TimeTravel samt native apps. Förändringarna med watchfaces är i mina ögon pointless.

Håller med ang. Watchfaces.

Upplåsning via iPhone och bättre stöldlås är väl också bra annars.

Tillägg: Vilka appar finns nu som körs direkt, och hur ser man det?

Bevaka tråden