Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 12"

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är powerbook 12" en bra investering till en studerande??
Fungerar den bra med Adobe Photoshop, ett o annat spel, dvd-film och är skämen bra? menar är den sämre än en Ibooks???

Det är samma skärm i Pb12" och iBook tror jag.

-OT-
Det är iallafall möjligt att ersätta en pajad Pb12"-skärm med en från en iBook av de senare modellerna, vet ej hur gammal modell det funkar med, men jag antar att det gäller ända från den första modellen med 1024x768.
Någon som vet?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 12:50

Skärmen är helt OK, gå till en återförsäljare och kolla in den. Photoshop är väl ingen höjdare på den lilla skärmen (är ju inte ens det på 15"), men du kan ju ansluta en extern skärm för sånt.
Jag studerar och har tänkt köpa en själv, går och väntar på en uppdatering....

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 13:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Är powerbook 12" en bra investering till en studerande??
Fungerar den bra med Adobe Photoshop, ett o annat spel, dvd-film och är skämen bra? menar är den sämre än en Ibooks???

En dator är sällan en bra investering med tanke på att priset på dem rasar ganska snabbt. Däremot är 12-tummaren antagligen ett bra arbetsverktyg för en studerande, även om man hellre vill ha en stor skärm för Photoshop och filmtittande...

...och ni som väntar (liksom jag) på en uppdatering på tisdag - ni vet väl att 12-tummaren säljs för 12000 ex moms (15000 inkl) denna veckan på ComputerCity? Helt sjukt billigt, som Grynet skulle ha sagt...!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-14 16:11