Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hälften av IOS-enheterna kör IOS 9

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple meddelar att IOS 9 snart har laddats ned av fler användare än någon annan mjukvarulansering i företagets historia.

Läs hela artikeln här

Intressant. Undrar hur många  Watch som kör OS2......

  • Medlem
  • 2015-09-21 18:16

Intressant. Och ca 21% på android-sidan kör senaste versionen av deras system, Lollipop. Men där har det tagit över ett år att nå upp i dessa dryga 20%.

Ursprungligen av adress@mac:

Intressant. Undrar hur många  Watch som kör OS2......

OS2 är väl dött sedan länge?

Ursprungligen av BlackSmp:

OS2 är väl dött sedan länge?

Inte på  Watch .....?

  • Medlem
  • 2015-09-21 18:21
Ursprungligen av adress@mac:

Inte på  Watch .....?

Det @BlackSmp for efter är att det heter Watch OS2.

Ursprungligen av Dalle:

Det @BlackSmp for efter är att det heter Watch OS2.

Jag vet. Helt klart det han for efter. ? Ändå vet alla vad jag menar. Kan sträcka mig till WOS2.
Fast å andra sidan - rätt skall vara rätt. Watch OS2. Lite längre att skriva bara.
Kan man hoppas på uppdateringen nu kl 19:00 ..... ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-21 18:31

Korrekt namn för IBM's operativ var OS/2 (Merlin, Warp).

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-21 18:56
Ursprungligen av adress@mac:

Intressant. Undrar hur många  Watch som kör OS2......

Ingen eftersom det inte är släppt än.

Ursprungligen av Exteron:

Ingen eftersom det inte är släppt än.

Säger du det.......?

  • Medlem
  • 2015-09-21 19:05
Ursprungligen av Dalle:

Intressant. Och ca 21% på android-sidan kör senaste versionen av deras system, Lollipop. Men där har det tagit över ett år att nå upp i dessa dryga 20%.

Skillnaden är att det finns nog ca 20 till 30 gånger fler android modeller än telefoner som kör IOS

  • Medlem
  • 2015-09-21 19:08
Ursprungligen av Exteron:

Ingen eftersom det inte är släppt än.

Nu är det släppt.

Ursprungligen av PaO:

Skillnaden är att det finns nog ca 20 till 30 gånger fler android modeller än telefoner som kör IOS

Skillnaden är att vissa tillverkare helt enkelt skiter i sina kunder och tvingar dom att köpa vissa modeller för att få senaste versionen av android.

  • Medlem
  • 2015-09-21 19:37
Ursprungligen av PaO:

Skillnaden är att det finns nog ca 20 till 30 gånger fler android modeller än telefoner som kör IOS

Skillnaden är att flertalet av androidanvändarna inte KAN uppdatera sina telefoner eftersom tillverkarna av lurarna skiter i att uppdatera sin egen programvara och därmed TVINGAR kunderna att köpa den senaste modellen.
Konstigt att fAndroids har så svårt att inse detta?

  • Medlem
  • 2015-09-21 19:54

Hur är det med iOS 9 och iPad 3? Bu eller bä? Ska jag uppdatera eller ska jag stanna kvar med iOS 7? Någon som har erfarenhet? Använder inte gamla Bettan särskilt mycket nu längre, mest surfande ibland och e-bok/pdf-läsande när 6+ inte riktigt räcker till, men man vill ju hänga med i utvecklingen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-21 19:59
Ursprungligen av Ljung:

Hur är det med iOS 9 och iPad 3?

Jag uppdaterade, funkar fint för mig

Ursprungligen av Ljung:

Hur är det med iOS 9 och iPad 3?

Fungerar bra för mig med.

Surfplattan har ju inte varit supersnabb på bra många versioner. Känner ingen större skillnad mellan iOS8 och 9.

  • Medlem
  • 2015-09-21 20:14
Ursprungligen av oskard:

Jag uppdaterade, funkar fint för mig

Ursprungligen av Borttaget:

Fungerar bra för mig med.

Låter bra. Då blir det en uppdatering så fort Bettan ätit sig mätt på ström från e.on.

Känns bra att bidra till de fina siffrorna i statistiken, och om jag fattat rätt så går det fortfarande att backa om det skulle visa sig bli väldigt fel. Men det handlar nog bara om dagar tills de stänger den möjligheten.

Senast redigerat 2018-07-23 13:41
Ursprungligen av Dalle:

Intressant. Och ca 21% på android-sidan kör senaste versionen av deras system, Lollipop. Men där har det tagit över ett år att nå upp i dessa dryga 20%.

Observera att Apple påstår att hälften av iOS enhterna som besöker App Store har iOS 9.
De påstår inte att 50% av alla iOS enheter kör iOS 9. Skulle tippa på att Apple's användare som migrerat till iOS 9 ligger på runt 25% nu och ökar snabbt men en bit kvar till 50% är det säkert, många väntar ju med att uppdatera tills de är säkra på att nya operativets barnsjukdomar minimerats.

"I ett pressmeddelande uppger Apple att hälften av IOS-enheterna som besöker App Store har uppdaterat till det nya operativsystemet. "

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-21 22:39
Ursprungligen av Ljung:

Nu är det släppt.

Kan så vara men det kvittar, för det var inte släppt när frågan ställdes

  • Medlem
  • 2015-09-21 22:46
Ursprungligen av Exteron:

Kan så vara men det kvittar, för det var inte släppt när frågan ställdes

Ursäkta. Om jag hade vetat att du skulle ta så illa vid dig så hade jag inte skrivit mitt inlägg. Hoppas att det känns bättre för dig nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-21 23:04
Ursprungligen av Perobous:

Observera att Apple påstår att hälften av iOS enhterna som besöker App Store har iOS 9.
De påstår inte att 50% av alla iOS enheter kör iOS 9. Skulle tippa på att Apple's användare som migrerat till iOS 9 ligger på runt 25% nu och ökar snabbt men en bit kvar till 50% är det säkert, många väntar ju med att uppdatera tills de är säkra på att nya operativets barnsjukdomar minimerats.

"I ett pressmeddelande uppger Apple att hälften av IOS-enheterna som besöker App Store har uppdaterat till det nya operativsystemet. "

Var får du 25% ifrån?

iOS9 på en 4S. Nemas problemas.

(OMG! Safari is much snappier!)

Ursprungligen av zappee:

Var får du 25% ifrån?

Baserat på att många användare inte uppgraderar direkt och en stor del OS användare aldrig kommer göra det eftersom deras gamla men fortfarande fungerande enheter helt enkelt inte är så kompatibla med iOS 9.

  • Medlem
  • 2015-09-21 23:52
Ursprungligen av Perobous:

Baserat på att många användare inte uppgraderar direkt och en stor del OS användare aldrig kommer göra det eftersom deras gamla men fortfarande fungerande enheter helt enkelt inte är så kompatibla med iOS 9.

Alltså en siffra helt tagen ur luften baserat på dina egna teorier?

  • Avstängd
  • 2015-09-21 23:55
Ursprungligen av Perobous:

Baserat på att många användare inte uppgraderar direkt och en stor del OS användare aldrig kommer göra det eftersom deras gamla men fortfarande fungerande enheter helt enkelt inte är så kompatibla med iOS 9.

var får du din information ifrån? är det från en säker källa eller är du en amatöranalytiker?

Ursprungligen av Dalle:

Alltså en siffra helt tagen ur luften baserat på dina egna teorier?

Troligen mer korrekt än 50% av alla iOS enheter redan har uppdaterats siffran som vissa här verkar tro blint på.

  • Medlem
  • 2015-09-21 23:56
Ursprungligen av Megolon:

Skillnaden är att vissa tillverkare helt enkelt skiter i sina kunder och tvingar dom att köpa vissa modeller för att få senaste versionen av android.

Absolut. Därför är det mer intressant att se hur enskilda vendors står sig. T. ex. Google med Nexus borde antagligen ligga rätt högt upp på skalan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-22 00:25
Ursprungligen av PaO:

Skillnaden är att det finns nog ca 20 till 30 gånger fler android modeller än telefoner som kör IOS

Det är ju just därför man räknar i % och inte i absoluta tal....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 00:52
Ursprungligen av Perobous:

Troligen mer korrekt än 50% av alla iOS enheter redan har uppdaterats siffran som vissa här verkar tro blint på.

Vad som är troligt är fortfarande inte fakta utan din obetydliga och subjektiva bedömning, inte bättre än någon annans.

Bevaka tråden