Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Ipad Pro

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-09-15 05:07

Intressant iPad Pro helt klart
Men kör den verkligen 4 x 5 ikoner som övriga iPads?

Verkar ju lite synd på 12.9 tum

Ursprungligen av CekariYH:

Jo, men jag har HDMI ut på min kamera vilket är mer precist än köra med WiFi (vilket min kamera inte har iofs)

Idag kör jag så här (bilden på skärmen är bättre i verkligheten än på denna iPhone bild.
https://farm8.staticflickr.com/7525/15263849193_106329fbe4_o.jpg20141013_153211798_iOS by Lars Hernborg, on Flickr

Tillägg: Det är alltså inte lagringen jag är ute efter utan sökarbilden.

Ot här men har du testat liknande setup på en helt digital kamera såsom Sonys A-serie? Tycker att med en spegel och Canon som jag testat så är det plågsamt länge skärmen är svart vid en exponering och AF äv väldigt segt i Live View. Lämpar sig bäst till stillastående motiv. Har tänkt köra liknande setup fast på rörliga motiv.

Ursprungligen av jurassic579:

Ot här men har du testat liknande setup på en helt digital kamera såsom Sonys A-serie? Tycker att med en spegel och Canon som jag testat så är det plågsamt länge skärmen är svart vid en exponering och AF äv väldigt segt i Live View. Lämpar sig bäst till stillastående motiv. Har tänkt köra liknande setup fast på rörliga motiv.

Kör med Sony a99 och det är inte segt alls, fotat flygplan under uppvisning med denna setup.

Men skulle hellre vilja ha en iPad som skärm än den jag har.

Tillägg: för att köra till en extern skärm på a99:an behövs bara en HDMI kabel och då byts den bakre skärmen på kameran till den externa så det blir precis som om du använde den bakre skärmen sas.

Senast redigerat 2015-09-15 09:17
Ursprungligen av PaO:

Intressant iPad Pro helt klart
Men kör den verkligen 4 x 5 ikoner som övriga iPads?

Verkar ju lite synd på 12.9 tum

Japp, enligt vissa förhandstester är det så och har blivit klagomål på just detta.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-15 11:08
Ursprungligen av CekariYH:

Japp, enligt vissa förhandstester är det så och har blivit klagomål på just detta.

http://tablet-news.com/2015/09/12/ipad-pro-ho...

App-öken

  • Medlem
  • 2015-09-18 21:25
Ursprungligen av timofej:

iPad Pro är precis vad den heter - en platta för professionellt bruk. Den ska inte ersätta (eller konkurrera med) laptops. Den tar efter Wacom brädor.

Personligen har jag väntat på en ny iPad Air. Synd att den inte blivit uppdaterad. Jag måste uppgradera min gamla från 2011 och det känns jättesurt att behöva köpa en 1 år gammal padda för priset av ny.

Jag blev också besviken. När jag läste en artikel om att ingen ny Air skulle komma ut före Apple-eventet så sprack hela mitt hjärta, jag är en student som väntat på ny Air i några månader. Jag tänkte att jag kunde vänta lite eftersom min budget spricker och att iPaden kan vänta även om behovet är så stort. Fan Apple, fan. :/

Ursprungligen av Drive:

Jag blev också besviken. När jag läste en artikel om att ingen ny Air skulle komma ut före Apple-eventet så sprack hela mitt hjärta, jag är en student som väntat på ny Air i några månader. Jag tänkte att jag kunde vänta lite eftersom min budget spricker och att iPaden kan vänta även om behovet är så stort. Fan Apple, fan. :/

Vad är det för fel på air2?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-19 12:48
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad är det för fel på air2?

Precis, 128 GB WiFi för 5890 kr hos Elelefanten. Verkar som en bra deal när Apple tar 6495 och folk begär runt 5" på Blocket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-19 16:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad är det för fel på air2?

Felet är att den är mindre i storlek och har sämre prestanda.

  • Medlem
  • 2015-09-19 16:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad är det för fel på air2?

Det är inget fel alls på iPad Air 2, jag blev besviken eftersom jag väntat på en ny iPad och så blev det ingen. Jag har aldrig påstått att det är något fel på iPad Air 2.

Nu tändes lite hopp inom mig, jag väntar nog ett tag till ändå, min HP-dator får duga.
http://www.mobil.se/nyheter/rykte-ipad-air-3-...

Bevaka tråden