Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple gör Airplay snabbare och säkrare

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya operativsystemet IOS 9 innehåller omfattande förändringar i Airplay som ska göra den trådlösa tekniken bättre, men gör också att vissa appar inte längre fungerar.

Läs hela artikeln här

Då lär det dröja innan HBO fungerar igen...

Citat:

Appar som använder Airplay för att skicka media till en Apple TV eller högtalare kommer inte sluta fungera, men däremot appar som använder teknologin för att spegla bildskärmar får problem.

Nej, HBO använder numera riktigt Airplay, inte spegling.

Kom igen nu Apple.
Stabilare, snabbare och säkrare är självklart jättebra men jag saknar Airplay till flera högtalare direkt från iOS...
Omvägar med Airfoil och liknande är ingen snygg lösning!

Ursprungligen av Redaktionen:

Nya operativsystemet IOS 9 innehåller omfattande förändringar i Airplay som ska göra den trådlösa tekniken bättre, men gör också att vissa appar inte längre fungerar.

Läs hela artikeln här

AirPlay har bara funkat med ljud för mig sedan den publika betan utav 9.0 började, samma på 9.1. Kan bero på att mina ATV kör för gammalt operativ.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-09-14 19:50

Jag kör 9.1 PB och jag kan i alla fall konstatera att ljud via Airplay blivit otroligt mycket stabilare (via Airport Express)! Helnöjd!

Med iOS9 kommer airplay att sluta funka med en Apple Tv som inte har en nyare version av operativsystemet.
Dvs, jailbreakade aTVs....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 19:54
Ursprungligen av breather:

Med iOS9 kommer airplay att sluta funka med en Apple Tv som inte har en nyare version av operativsystemet.
Dvs, jailbreakade aTVs....

Gäller detta även alla ATV2?

Ursprungligen av Scorpio77:

Kom igen nu Apple.
Stabilare, snabbare och säkrare är självklart jättebra men jag saknar Airplay till flera högtalare direkt från iOS...
Omvägar med Airfoil och liknande är ingen snygg lösning!

Ja, att Apples datorer inte kan skicka äkta surround genom AirPlay känns riktigt fattigt. Allting blir stereo och halva funktionen med just AirPlay för lösningar med MacBook försvinner.

Ursprungligen av zinned:

Gäller detta även alla ATV2?

Det jag vet är vad jag har läst bl.a här: http://www.appletvhacks.net/2015/09/07/ios-9-...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 23:32
Ursprungligen av breather:

Det jag vet är vad jag har läst bl.a här: http://www.appletvhacks.net/2015/09/07/ios-9-...

Ah, ok. Då är det lugnt (se här) då senaste mjukvaran till ATV2 är 6.2.1.

  • Medlem
  • 2015-09-15 00:46
Ursprungligen av Redaktionen:

Ändringarna ska komma redan i IOS 9 och göra teknologin bättre för både användare och utvecklare

<gnäll>tekniken</gnäll>

Ursprungligen av zinned:

Ah, ok. Då är det lugnt (se här) då senaste mjukvaran till ATV2 är 6.2.1.

fast vill man ha kvar sin Jailbreak på aTV2 så är man körd

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-15 12:21
Ursprungligen av breather:

fast vill man ha kvar sin Jailbreak på aTV2 så är man körd

Det är sant.

Ursprungligen av Sperious:

Nej, HBO använder numera riktigt Airplay, inte spegling.

Förlåt, jag var nog inte tydlig med min ironi

Nån som testat ios9 om airplay fungerar med tex cmore, viaplay, hbo?

Ursprungligen av mikkiz80:

Nån som testat ios9 om airplay fungerar med tex cmore, viaplay, hbo?

HBO kan jag bekräfta fungerar.

1
Bevaka tråden