Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App hjälper Android-användare byta till Iphone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släpper sin första app för Android. Med Move to IOS får Android-användare hjälp att byta till IOS.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-09-17 11:38

Hm, undrar om Apple skulle tillåta en "Move to Android" på Appstore?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-17 11:42
Ursprungligen av kabex:

Hm, undrar om Apple skulle tillåta en "Move to Android" på Appstore?

Finns nog inte behov, det är androidanvändarna som behöver hjälp, kan vara svårt...för dem ;D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 12:08
Ursprungligen av kabex:

Hm, undrar om Apple skulle tillåta en "Move to Android" på Appstore?

Varför, den ska väl Google lägga i sin butik?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-09-17 12:50

Hyffsat dåligt betyg den har fått, undrar hur det kommer sig?
Trevliga recensioner också...

  • Avstängd
  • 2015-09-17 13:15

är alla android användare så där rabiata och korkade?

  • Medlem
  • 2015-09-17 13:20
Ursprungligen av Hjopek:

Finns nog inte behov, det är androidanvändarna som behöver hjälp, kan vara svårt...för dem ;D

Min erfarenhet är att folk köper iPhone för att göra det så lätt som möjligt för sig, så de kan nog behöva all hjälp de kan få för att byta till en bättre plattform

Ursprungligen av Mesch:

Varför, den ska väl Google lägga i sin butik?

Med den logiken borde ju Move to iOS ligga på appstore?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-17 13:33
Ursprungligen av kabex:

Min erfarenhet är att folk köper iPhone för att göra det så lätt som möjligt för sig, så de kan nog behöva all hjälp de kan få för att byta till en bättre plattform

Fast iPhoneägare är inte så vilse att de förirrar sig till androidforum och skryter över iOS, på tal om om det...;D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 14:53
Ursprungligen av EnDumEn:

Hyffsat dåligt betyg den har fått, undrar hur det kommer sig?
Trevliga recensioner också...

Jösses vad pubertala recensioner, fast när man ser hur android-comunityn beter sig överallt där man kan kommentera något som Apple gjort så bör man ju inte bli direkt förvånad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 14:55
Ursprungligen av kabex:

Med den logiken borde ju Move to iOS ligga på appstore?

Jo,så är det. Jag tänkte lite snett.
Klart iOS-appen ska ligga i play och vice versa

en undran...

Hur funkar appen?

om man plockar allt från en android telefon... kan man direkt efter lägga in sin iCloud kopia... eller måste man välja? iCloud kopia eller hämtat från android?

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple släpper sin första app för Android. Med Move to IOS får Android-användare hjälp att byta till IOS.

Läs hela artikeln här

Jag applåderar detta. Google har blivit alldeles för lata och självsäkra. Om ios kunde svinga sig upp till en 20-25% av marknaden skulle mycket vara vunnet. Det är direkt pinsamt att Apple oblygt hunnit sno Samsungs 2-up och S-pen innan Google gjort det. En redig spark i akterkastellet är precis vad Google behöver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-17 20:16
Ursprungligen av GustafMA:

Jag applåderar detta. Google har blivit alldeles för lata och självsäkra. Om ios kunde svinga sig upp till en 20-25% av marknaden skulle mycket vara vunnet. Det är direkt pinsamt att Apple oblygt hunnit sno Samsungs 2-up och S-pen innan Google gjort det. En redig spark i akterkastellet är precis vad Google behöver.

Känns som att jämföra en kolbit med en Cross-penna. Det är en rejäl skillnad mellan s-pen och Apple Pen, s-pen är vad jag förstår helt inaktiv pek-pryl väldigt lik det man fick med en Ericsson smartphone för 10-talet år sedan.
Apples penna är ett rejält steg uppåt rent tekniskt.
Fast visst det är en pekpryl som liknar en penna.

  • Medlem
  • 2015-09-17 20:51
Ursprungligen av Mesch:

Känns som att jämföra en kolbit med en Cross-penna. Det är en rejäl skillnad mellan s-pen och Apple Pen, s-pen är vad jag förstår helt inaktiv pek-pryl väldigt lik det man fick med en Ericsson smartphone för 10-talet år sedan.
Apples penna är ett rejält steg uppåt rent tekniskt.
Fast visst det är en pekpryl som liknar en penna.

Nja inte riktigt, många tror att det är så men de har tyvärr lite förutfattade meningar och inte satt sig in i Note seriens kapacitet.
S-pen är en kombination.
Dels en penna med tillhörande mjukvara för en uppsjö av funktioner som ger hög produktivitet.
Exempel: Fotoanteckning i S-Note, tar en bild på en Whiteboard eller mötesanteckningar, direkt vektorisera för att redigera med s-pen.
Dels en stylus som fungerar som en mus när man behöver precisera mer exakt.
Exempel: Markera flera foto för att flytta med drag and drop som en mus.
Sedan har Note serien floating Windows vilket gör att man kan växla mellan öppna fönster och gå in och ur splitscreen och minimerade fönster. Här krävs nästan en stylus
Dock är nog Apple Pencil mer avancerad att rita med på iPad Pro än s-pen.
Men s-pen är vida överlägsen en separat stylus till en iPhone Plus tex.

Apple Pro hamnar enligt mig någonstans mellan Samsung Note 12 Pro och Surface Pro 3.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-17 21:03
Ursprungligen av GustafMA:

Det är direkt pinsamt att Apple oblygt hunnit sno Samsungs 2-up och S-pen innan Google gjort det.

Sno av Samsung? Det var ju bara att kolla på den här, som kom 1993...intern grej...
https://en.wikipedia.org/wiki/Newton_(platfor...

1
Bevaka tråden