Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan alla lära sig webbprogrammering och design och jobba med det?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan. Jag är ny på forumet och jag har en fråga. Min polare har nu 2 val, han vill driva en serverhall i framtiden och har redan sparat ihop 250 tusen. Nu ska han gå ett nätverksprogram på högskolan för att bli bättre på det. Han vill också lära sig programmering och jobba med det i framtiden då han har tankar att det ska vara både serverhall och webbyrå. Nu är frågan behöver han gå till högskolan för att lära sig webbutveckling eller räcker det att han övar via codeacademy och fortsätter utveckla sig därifrån genom att sätta upp egna uppgifter som att skapa en sån sida och den ska ha dem där funktionerna osv.

Han vill gärna ha det här svaret för hans kompis kommer vänta på honom och han har investerare som ska hjälpa honom att starta upp en serverhall, de jobbar liksom i team. När han är klar på högskolan så ska de börja direkt med serverhallen. Jag menar vad missar man på högskolan som man inte lär sig på nätet? Han har tänkt och vet att man kan lära sig det via nätet och han spenderar gärna mindre tid på högskolan och mer på serverhallen.

Så vad säger ni har han chans att lära sig via codeacademy och några andra tutorials som ni gärna får rekommendera. Han ska lära sig PHP, CSS, HTML och JAVASCRIPT. Han tänker lägga 3 år på tills det sitter och sen börjar han använda det. Nu har de en snubbe som kan programmera men han är bara inhyrd.

Ursprungligen av Baconmamman:

Jag menar vad missar man på högskolan som man inte lär sig på nätet? Han har tänkt och vet att man kan lära sig det via nätet och han spenderar gärna mindre tid på högskolan och mer på serverhallen.

Det man lär sig på en högskoleutbildning är inte i så stor utsträckning olika teknologier - de byts ut snart nog ändå - utan ett sätt att tänka på. Man lär sig lösa problem och hur man tar in mycket information och bearbeta den effektivt. Kort sagt lär man sig "hur man lär sig"...

Jag vet inte vad det är för kurser i det programmet han tänkt sig men om man ska starta eget är ju lite grundläggande företagsekonomi knappast fel att ha i bakfickan.

Ursprungligen av HåkanE:

Det man lär sig på en högskoleutbildning är inte i så stor utsträckning olika teknologier - de byts ut snart nog ändå - utan ett sätt att tänka på. Man lär sig lösa problem och hur man tar in mycket information och bearbeta den effektivt. Kort sagt lär man sig "hur man lär sig"...

Jag vet inte vad det är för kurser i det programmet han tänkt sig men om man ska starta eget är ju lite grundläggande företagsekonomi knappast fel att ha i bakfickan.

Han har gått det redan. Han ska gå sista saken nu och det är nätverk så att han får allt på tallriken eller vad man säger.

1
Bevaka tråden