Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri vill lära känna din röst i IOS 9.1

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med en ny funktion i IOS 9.1 ska Siri bli bättre på att känna igen användarens röst.

Läs hela artikeln här

Siri blev genast lite bättre på att tyda vad man säger. Men går fortfarande inte att "starta" genom att bara säga "hej Siri" i batteriläge med 9.1

Ursprungligen av MalcomX:

Men går fortfarande inte att "starta" genom att bara säga "hej Siri" i batteriläge med 9.1

Jag fattade det som att detta var en funktion för iPhone 6S/6S+ då den nya processorn hade M9 processorn inbyggd. Därför var den alltid påslagen och hjälpte till med t.ex. "hej Siri". Men jag kan ju ha fattat fel. Ska kolla på eventet igen när jag får tid. Någon annan som har bättre minne?

Ska testa när jag är hemma. Verkar onekligen korkat att köra röstinlärning här där jag sitter bredvid en högtalare på dotterns balettlektion.

Ursprungligen av HåkanE:

Jag fattade det som att detta var en funktion för iPhone 6S/6S+ då den nya processorn hade M9 processorn inbyggd. Därför var den alltid påslagen och hjälpte till med t.ex. "hej Siri". Men jag kan ju ha fattat fel. Ska kolla på eventet igen när jag får tid. Någon annan som har bättre minne?

Okey det kan ju mycket väl vara så ..

Ursprungligen av HåkanE:

Jag fattade det som att detta var en funktion för iPhone 6S/6S+ då den nya processorn hade M9 processorn inbyggd. Därför var den alltid påslagen och hjälpte till med t.ex. "hej Siri". Men jag kan ju ha fattat fel. Ska kolla på eventet igen när jag får tid. Någon annan som har bättre minne?

Du verkar ha alldeles rätt i att det bara gäller de två nya telefonerna! Tack för påpekandet, uppdaterar artikeln.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Du verkar ha alldeles rätt i att det bara gäller de två nya telefonerna! Tack för påpekandet, uppdaterar artikeln.

Japp. Det står tydligt i inställningarna att Hej Siri bara fungerar när enheten är ansluten till en strömkälla, på både min iPhone 6 och iPad Air 2.

Hon kan ju börja fatta istället när man söker en låt på Engelska, tycker Siri är ganska trög

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 19:11
Ursprungligen av @ndreas:

Hon kan ju börja fatta istället när man söker en låt på Engelska, tycker Siri är ganska trög

Jag tycker Siri är mer vilse än rätt på det numera

Att sedan få henne att fatta engelska låttitlar t ex, när hon är inställd på svenska, är hopplöst. Värdelöst är det.

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker Siri är mer vilse än rätt på det numera

Att sedan få henne att fatta engelska låttitlar t ex, när hon är inställd på svenska, är hopplöst. Värdelöst är det.

Det borde inte vara en omöjlighet att göra Siri flerspråkig så att hon själv identifierar språket.

Ursprungligen av pmarriott:

Det borde inte vara en omöjlighet att göra Siri flerspråkig så att hon själv identifierar språket.

Har någon koll på hur långt Google har kommit på detta? De brukar ligga snäppet före Apple på denna typ av funktionalitet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Har någon koll på hur långt Google har kommit på detta? De brukar ligga snäppet före Apple på denna typ av funktionalitet.

Man har länge kunnat röst-söka på både engelska och svenska. Jag har iaf kunnat säga ord och namn på engelska som blivit rätt i sökningen. Kräver iofs lite efterbearbetning men det verkar gå snabbt.

Den inlärningsproceduren fanns med på dagen IOS9. Mycket konstigt hon ville veta. Men nu känner hon väl igen mig..."

Ursprungligen av pmarriott:

Det borde inte vara en omöjlighet att göra Siri flerspråkig så att hon själv identifierar språket.

Fungerar bättre i iOS 9.1

Ursprungligen av Megolon:

Fungerar bättre i iOS 9.1

Möjligen, men jag ser fram emot när man inte behöver ange något språk alls i Siri-inställningarna utan det bara är att prata på. Ibland tweetar jag på svenska, ibland på engelska. Ibland postar jag på svenska på FB, oftast på engelska och då och då på tyska. Tänk om man bara drog igång Siri och körde på vilket språk som helst.

  • Avstängd
  • 2015-09-17 09:49
Ursprungligen av pmarriott:

Möjligen, men jag ser fram emot när man inte behöver ange något språk alls i Siri-inställningarna utan det bara är att prata på. Ibland tweetar jag på svenska, ibland på engelska. Ibland postar jag på svenska på FB, oftast på engelska och då och då på tyska. Tänk om man bara drog igång Siri och körde på vilket språk som helst.

kommer säkert i framtiden

1
Bevaka tråden