Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handycase trycker på baksidan

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett nytt skyddsfodral vill frigöra bildskärmen från händer, och flyttar därför sensorerna till baksidan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-09-11 20:15

Intressant idé! Något som inte riktigt framgår via hemsidan är hur integrerat med iOS det kommer kunna vara. Kommer det bara fungera i appar som är anpassade för detta gränssnitt? I videon syns det ju fungera med iBooks och Kartor, men det kan ju vara en jailbreakad version. Kommer Apple tillåta det som ett allmänt gränssnitt i iOS? Eller har jag missat något, fungerar det redan idag via funktioner för hjälpmedel och reglage-tillbehör?

Även om det bara skulle fungera i anpassade appar och spel med deras api antar jag att det ändå är i olika spel man har störst nytta av multifinger-styrning och att kunna spela med båda handens fingrar utan att behöva lägga ner ipaden på ett underlag.

Tillägg: När jag läser om vad @Jakob Nilsson skriver i artikeln inser jag att det nog aldrig kan funka annat än i appar som använder Handscapes API. Inte troligt att Apple kommer stödja det direkt. Men Apple kan ju köpa upp dem!

Man kommer inte kunna vila fingrarna någonstans nu och måste klämma ihop ipaden mellan sina handflator.

  • Medlem
  • 2015-09-14 13:52

det där hade väl varit en ypperlig idé om det inte hade varit för att man redan använder fingrarna till att hålla ipaden med.. man ser ju redan på demot att upplevelsen är allt annat än stadig.

1
Bevaka tråden