Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar uppgraderingsprogram för Iphone

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tillsammans med nya Iphone-modeller lanserar Apple också ett uppgraderingsprogram för amerikanska kunder som vill byta telefon varje år.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2015-09-10 17:19

Blir det samma priser här så är det ju helt ok.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-10 18:28

Säg ca 350 kr/mån för en iPhone 6 i Sverige, det gör 4200 kr på ett år.

Jag säljer min iPhone 6 för 5000 kr och köper en ny för ca 8000, går alltså back 3000 kr på ett år. Mycket bättre deal.

Ursprungligen av zinned:

Säg ca 350 kr/mån för en iPhone 6 i Sverige, det gör 4200 kr på ett år.

Jag säljer min iPhone 6 för 5000 kr och köper en ny för ca 8000, går alltså back 3000 kr på ett år. Mycket bättre deal.

Inte för folk som gillar avbetalningar, då tänker man inte så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-10 19:00
Ursprungligen av keptang:

Inte för folk som gillar avbetalningar, då tänker man inte så.

Då är man både oekonomisk och ointelligent

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-12 01:08
Ursprungligen av zinned:

Då är man både oekonomisk och ointelligent

Mindre bemedlade måste på något sätt låna till kontantinsatsen.

Kostar gungorna mer än karusellen..?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-12 01:12
Ursprungligen av jas:

Mindre bemedlade måste på något sätt låna till kontantinsatsen.

Kostar gungorna mer än karusellen..?

Om man är mindre bemedlad så kan man ju inte köpa en produkt på ett sätt som blir dyrare, eller hur? Korkat då.

Har man inte råd så har man inte.

Ursprungligen av jas:

Mindre bemedlade måste på något sätt låna till kontantinsatsen.

Kostar gungorna mer än karusellen..?

Man måste inte köpa en mobiltelefon som kostar ~8000 om man inte har råd att betala det.
Det finns betydligt billigare alternativ isåfall, eller använda det man har, om det nu inte är sönder, då får man titta på alternativ.

Att låna pengar till en mobiltelefon är iallafall för mig något helt fel, men uppenbarligen så är folk beredda att göra det. Kraschen kommer nu i oktober sägs det..

Har man inte råd så har man inte, men det är ungefär som folk och bostads/bil-lån osv.. Time will tell.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-12 01:33
Ursprungligen av zinned:

Om man är mindre bemedlad så kan man ju inte köpa en produkt på ett sätt som blir dyrare, eller hur? Korkat då.

Har man inte råd så har man inte.

Cash is King, men många har inte sju-åttatusen lägga kontant utan binder upp sig på olika abonnemang, eller köper mha (o)lämplig kredit.

Jfr bostadsmarknaden. En majoritet lever på ett sätt de inte har råd med enl dig, lånar och hoppas det går vägen...

"den som är satt i skuld är inte fri"

G Persson

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-12 07:11
Ursprungligen av jas:

Cash is King, men många har inte sju-åttatusen lägga kontant utan binder upp sig på olika abonnemang, eller köper mha (o)lämplig kredit.

Jfr bostadsmarknaden. En majoritet lever på ett sätt de inte har råd med enl dig, lånar och hoppas det går vägen...

"den som är satt i skuld är inte fri"

G Persson

Du jämför alltså, på fullaste allvar, ett bostadsköp med ett köp av mobiltelefon? Ett lån på ofta flera miljoner med att nyttja några tusenlappar på kredit? Ett av de största köpen man gör i sitt liv med ett köp av en liten teknisk lyxpryl?

Då kan vi lägga ner denna diskussionen.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-12 11:38
Ursprungligen av zinned:

Du jämför alltså, på fullaste allvar, ett bostadsköp med ett köp av mobiltelefon? Ett lån på ofta flera miljoner med att nyttja några tusenlappar på kredit? Ett av de största köpen man gör i sitt liv med ett köp av en liten teknisk lyxpryl?

Då kan vi lägga ner denna diskussionen.

Du tycker de som inte har råd betala småsummor kontant bör låta bli, för att det är oekonomiskt?

Miljonlån däremot, det har ju "alla"...

Ursprungligen av zinned:

Säg ca 350 kr/mån för en iPhone 6 i Sverige, det gör 4200 kr på ett år.

Jag säljer min iPhone 6 för 5000 kr och köper en ny för ca 8000, går alltså back 3000 kr på ett år. Mycket bättre deal.

Inte alleles säkert för alla.

Du har förmodligen inte Apple Care på din iPhone (800:-)
Lägg därtill tiden som det kostar att sälja telefonen.
Med uppgraderingsprogramet knallar du bara in och byter.
Dessutom är jag ganska säker på att servicen är bättre och snabbare på en sådan telefon som dessutom har AC vid eventuella problem.

Tror inte det handlar om att vara oekonomisk om man vill betala för service.
Utan helt enkelt att man uppskattar olika saker!
Kanske bryr man sig inte så mycket om någon tusenlapp hit och dit, om saker känns bra.

Det är väl ingen avbetalningsplan, det har du nog missuppfattat, utan ett upgraderings och serviceavtal.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-13 07:57
Ursprungligen av jas:

Du tycker de som inte har råd betala småsummor kontant bör låta bli, för att det är oekonomiskt?

Miljonlån däremot, det har ju "alla"...

Det är ju av största betydelse också vad du jämför för produkter. En bostad behöver alla, en lyxpryl behöver ingen.

Ursprungligen av panther:

Inte alleles säkert för alla.

Du har förmodligen inte Apple Care på din iPhone (800:-)
Lägg därtill tiden som det kostar att sälja telefonen.
Med uppgraderingsprogramet knallar du bara in och byter.
Dessutom är jag ganska säker på att servicen är bättre och snabbare på en sådan telefon som dessutom har AC vid eventuella problem.

Tror inte det handlar om att vara oekonomisk om man vill betala för service.
Utan helt enkelt att man uppskattar olika saker!
Kanske bryr man sig inte så mycket om någon tusenlapp hit och dit, om saker känns bra.

Det är väl ingen avbetalningsplan, det har du nog missuppfattat, utan ett upgraderings och serviceavtal.

Du har helt rätt i att man betalar för servicen, så är det ju. Att det inte är en avbetalningsplan är jag fullt medveten om, det handlar för mig endast om den faktiska kostnaden.

Klart det är smidigt och var och en får ju avgöra om den smidigheten är värd det man förlorar i pengar.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-13 09:42
Ursprungligen av zinned:

Det är ju av största betydelse också vad du jämför för produkter. En bostad behöver alla, en lyxpryl behöver ingen.

Nuförtiden får smarttelefon anses tillhöra normal standard!

Och kanske en nödvändighet kunna tjäna ihop till ränta och amortering på bostadslån. Kanhända sparar den "dyra lyxtelefonen" in på behov av dator, kamera mm.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-13 09:58
Ursprungligen av jas:

Nuförtiden får smarttelefon anses tillhöra normal standard!

Och kanske en nödvändighet kunna tjäna ihop till ränta och amortering på bostadslån. Kanhända sparar den "dyra lyxtelefonen" in på behov av dator, kamera mm.

You're reaching.

En iPhone är en lyxpryl. En mobiltelefon är inte det och idag är majoriteten av mobiltelefonerna just smartphones. Dock inte nödvändigtvis en iPhone för 7-8000 kr utan du kan få många för mycket mer överkomliga priser som denne någon kan ha råd med.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-13 10:54
Ursprungligen av zinned:

You're reaching.

En iPhone är en lyxpryl. En mobiltelefon är inte det och idag är majoriteten av mobiltelefonerna just smartphones. Dock inte nödvändigtvis en iPhone för 7-8000 kr utan du kan få många för mycket mer överkomliga priser som denne någon kan ha råd med.

Precis som villor!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-13 12:26
Ursprungligen av jas:

Precis som villor!

Du är så ute o reser i dina analogier så det är inte sant

Nej, inte precis som villor.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-13 12:35
Ursprungligen av zinned:

Du är så ute o reser i dina analogier så det är inte sant

Nej, inte precis som villor.

Behöver bara resa fyra mil för att husen skall kosta 4-5x mer!

1
Bevaka tråden