Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eftersnack med 99mac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är dagen efter Apples Iphone 6S-event och det finns mycket att prata om. Nästan direkt från studion kommer här eftersnacket med redaktionen.

Läs hela artikeln här

Jag tycker att det är ascoolt att Apple släpper en padda och penna som helt uppenbart är för kreativa proffs. Ive och gänget ville själva ha den för arbetet, deras reklamkompisar ville ha den och nu vill hela klotets samlade designers, digitala konstnärer, formgivare, etc, etc - ha den. Och alla dessa tillsammans utgör en promilles promille av Apples kundbas! Detta speglar ett företag som har vääääldigt bra kassa.
Den kommer nog inte att sälja som smör direkt, men det fina är att tekniken i iPadPro kommer att rinna ner i alla andra mobila manicker från Apple. Pencil kommer att funka på alla paddor och telefoner från Apple om 2 år.

ATV är nu en plattform där vemsomhelst kan sända sina livesändningar (om det inte är porr etc). Allt man behöver göra är att klämma ur sig en enkel liten app och skicka upp till biotopen (och få den godkänd). Detta kan bli hur stort som helst...en revolution...men då måste väääldigt många skaffa denna topbox. Jag vet inte vad som kommer att hända...men OM det någonsin blir en "generell" plattform för IPTV så lägger jag pengen på ATV...den och SmartTV-plattformen (som dock måste lösa det med att enkelt låta innehållsproducenter få upp sina "spelare" (=appar) - deras styrka idag är endast att alla Samsung-TV's (och några fler stora) kommer med SmartTV inbyggt).

ATV som spelkonsoll är bara en liten parentes - en bonus - finns där för att det går.

My five cents.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2015-09-10 20:58

Och här sitter jag och är besviken över att det inte kom någon ny iMac... Undrar när katten den kan tänkas komma? Har väntat sen början på året...

Vad goa ni är. Gillar eftersnacket. För sällan ni visar er i rutan bara. Bra skit ju!

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag tycker att det är ascoolt att Apple släpper en padda och penna som helt uppenbart är för kreativa proffs. Ive och gänget ville själva ha den för arbetet, deras reklamkompisar ville ha den och nu vill hela klotets samlade designers, digitala konstnärer, formgivare, etc, etc - ha den. Och alla dessa tillsammans utgör en promilles promille av Apples kundbas! Detta speglar ett företag som har vääääldigt bra kassa.
Den kommer nog inte att sälja som smör direkt, men det fina är att tekniken i iPadPro kommer att rinna ner i alla andra mobila manicker från Apple. Pencil kommer att funka på alla paddor och telefoner från Apple om 2 år.

ATV är nu en plattform där vemsomhelst kan sända sina livesändningar (om det inte är porr etc). Allt man behöver göra är att klämma ur sig en enkel liten app och skicka upp till biotopen (och få den godkänd). Detta kan bli hur stort som helst...en revolution...men då måste väääldigt många skaffa denna topbox. Jag vet inte vad som kommer att hända...men OM det någonsin blir en "generell" plattform för IPTV så lägger jag pengen på ATV...den och SmartTV-plattformen (som dock måste lösa det med att enkelt låta innehållsproducenter få upp sina "spelare" (=appar) - deras styrka idag är endast att alla Samsung-TV's (och några fler stora) kommer med SmartTV inbyggt).

ATV som spelkonsoll är bara en liten parentes - en bonus - finns där för att det går.

My five cents.

Tycker dina tankar verkar vettiga.
En sak som hade hjälpt mig enormt är att tex min tv leverantör, comhem, om dom hade haft hela sitt utbud via ATV. Att slippa den gamla antennkabeln som går genom hela lägenheten från vardagsrummet till sovrummet hade varit så trevlig

Ursprungligen av Corrado82:

Tycker dina tankar verkar vettiga.
En sak som hade hjälpt mig enormt är att tex min tv leverantör, comhem, om dom hade haft hela sitt utbud via ATV. Att slippa den gamla antennkabeln som går genom hela lägenheten från vardagsrummet till sovrummet hade varit så trevlig

Det finns redan lösningar som är där, man behöver ingen antennkabel idag, IPTV finns redan, googla på IPTV MAG250.
Fungerar hur bra som helst.
Viaplay har även sin lösning som inte behöver en antennkabel inkopplad (om än begränsat utbud, men helt ok om man är ute efter bara svenska kanaler).

Ursprungligen av Anderlind:

Det finns redan lösningar som är där, man behöver ingen antennkabel idag, IPTV finns redan, googla på IPTV MAG250.
Fungerar hur bra som helst.
Viaplay har även sin lösning som inte behöver en antennkabel inkopplad (om än begränsat utbud, men helt ok om man är ute efter bara svenska kanaler).

Hittar inget som gav mig någon vettig information. Får kolla imorgon. Godnatt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-11 09:06
  • Medlem
  • 2015-09-11 15:47
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag tycker att det är ascoolt att Apple släpper en padda och penna som helt uppenbart är för kreativa proffs. Ive och gänget ville själva ha den för arbetet, deras reklamkompisar ville ha den och nu vill hela klotets samlade designers, digitala konstnärer, formgivare, etc, etc - ha den. Och alla dessa tillsammans utgör en promilles promille av Apples kundbas! Detta speglar ett företag som har vääääldigt bra kassa.
Den kommer nog inte att sälja som smör direkt, men det fina är att tekniken i iPadPro kommer att rinna ner i alla andra mobila manicker från Apple. Pencil kommer att funka på alla paddor och telefoner från Apple om 2 år.

ATV är nu en plattform där vemsomhelst kan sända sina livesändningar (om det inte är porr etc). Allt man behöver göra är att klämma ur sig en enkel liten app och skicka upp till biotopen (och få den godkänd). Detta kan bli hur stort som helst...en revolution...men då måste väääldigt många skaffa denna topbox. Jag vet inte vad som kommer att hända...men OM det någonsin blir en "generell" plattform för IPTV så lägger jag pengen på ATV...den och SmartTV-plattformen (som dock måste lösa det med att enkelt låta innehållsproducenter få upp sina "spelare" (=appar) - deras styrka idag är endast att alla Samsung-TV's (och några fler stora) kommer med SmartTV inbyggt).

ATV som spelkonsoll är bara en liten parentes - en bonus - finns där för att det går.

My five cents.

Som Note användare är detta en mycket intressant utveckling

Dock tror jag att iPad Pro och nya Macbook är ett steg på vägen till vad Apple verkligen vill göra. En iPad som kör OSX och har pekskärm. Kanske nästa år

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-11 16:46

Intressant. Speciellt detta med "sök på din adress och se om vi kan leverera". Jag fattar verkligen inte det, i vilken värld är det intressant vilken adress man bor på för att kunna tillhandahålla IP-leveretad tv? Sure, de kräver säkert i nuläget att du ska sitta på leverantörens eget nät (eller samarbetspartners) för att det ska fungera men tekniken kräver inte det egentligen.

Det stör mig. TV levererad över internet men det räcker inte med en internetförbindelse. Enligt dem.

1
Bevaka tråden