Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Ipad Mini 4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple lanserar en ny mindre Ipad-modell som heter Ipad Mini 4 som ersätter den nuvarande versionen.

Läs hela artikeln här

Blev någon klok på om man köra split-view på nya mini?

Ursprungligen av simonnn:

Blev någon klok på om man köra split-view på nya mini?

Enligt produktsidan hos Apple kan man köra split view också på Ipad Mini 4.

Men inte blir den väl tyngre? Snarare tappar den i vikt. 299 gram (wi-fi-modellen) mot 331 för iPad mini 2 o 3 - och den blir t o m lättare än orginalminins finfina 308 gram.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-11 12:24

Så, vem har beställt nya iPad Mini 4 mer än mig?

Funderar men har inte tagit något beslut ännu. Hur det blir beror lite på andra omständigheter. Tror att jag väntar tills den finns på El-Giganten så kan jag prova i mer "lugn och ro"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-11 15:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Funderar men har inte tagit något beslut ännu. Hur det blir beror lite på andra omständigheter. Tror att jag väntar tills den finns på El-Giganten så kan jag prova i mer "lugn och ro"

Vad för omständigheter, om jag får vara lite nyfiken? Vilka premisser som gäller för iPad Mini 4 vet vi ju.

Ursprungligen av zinked:

Vad för omständigheter, om jag får vara lite nyfiken? Vilka premisser som gäller för iPad Mini 4 vet vi ju.

Inga tekniska alls utan bara en fråga om vilken Ipad vi ska ha själva och fördela ut till yngsta barnbarnet vars gen 2 Ipad numera är helt splittrad. De är tåliga men det har varit en hård tid hos en två och fyråring:)

Äldsta grabben har fått en ny Air (16GB/wifi på specialpris hos elgiganten) så jag avvaktar för att se om det kommer ett liknande erbjudande inom kort eller om jag skeppar ut min gamla Air till dem.

Det står och väger mellan Air2 eller Mini4. Vi får se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-21 15:53
Citat:

DisplayMate has tested the iPad mini 4 display and found that its colors and color accuracy are on par with the iPad Air 2, iPhone 6 and iPhone 6 Plus, with an improved 101% color gamut. All previous iPad mini models had 62% color gamut with poorer color saturation, according to the company's analysis.

Yahoo! Synd att prestandan är mycket sämre än iPad Air 2 på CPU / GPU-sidan, men grymt att man äntligen fått ordning på skärmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-21 16:06
Ursprungligen av Erik.dv:

Yahoo! Synd att prestandan är mycket sämre än iPad Air 2 på CPU / GPU-sidan, men grymt att man äntligen fått ordning på skärmen.

Härligt, jag är nöjd med min Dessutom upplevs den som riktigt bladtunn, vilket jag också tyckte iPad mini 2 gjorde men denna är klart mer åt det hållet

Vad det gäller prestandan så är det endast när den kör multi core. I single core så är skillnaden nästin till ingen alls.

Det är ett mirakel...iPad Mini har aggresivt och envist dödförklarats i snart ett par år nu...och den bara frodas och ler...
För mig är dimensionen perfekt och ett liv utan en iPad Mini på nattuksbordet är numera otänkbart. Det var länge sedan jag läste längre textmassa på papper. Som notorisk bokmal - fakta och fiktion - så är iPad Mini bland det största som hänt när det gäller IT - någonsin. Man ligger och läser och har samtidigt tillgång till en kosmisk informationsmassa via Inet. Ett ord man inte hajar? En/ett person/plats/objekt i texten man vill veta mera om? Markerar bara ordet och flyger ut till Inet och får veta mera och mera och mera och...Om detta i längden är en välsignelse eller en tragedi vet jag inte...men jag är fast i The Information Highway som pundaren är fast i tjacket...
Som grädde på moset gör Apple nu också en smartphone som är tillräckligt stor för att kunna fortsätta bruket/missbruket när man sitter i en buss som sniglar sig fram genom den privatbilism-infekterade staden. Hallelujah!

1
Bevaka tråden