Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Iphone 6S och 6S Plus

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som väntat lanserar Apple de nya mobiltelefonerna Iphone 6S och Iphone 6S Plus.

Läs hela artikeln här

Säger som Mowgli: Men när?!?!?!?

Besviken på att Apple inte släppte nya skärmar med bättre upplösning. Och att kameran faktiskt inte verkar vara vassare än i t.ex Samsung Galaxy S6. 3D Touch är rätt häftigt, men inte tillräckligt för att motivera att byta kan jag känna.

Ursprungligen av pmarriott:

Säger som Mowgli: Men när?!?!?!?

Efter 25e september och innan årets slut.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-09 21:24
Ursprungligen av keptang:

Efter 25e september och innan årets slut.

Var det den 25e i USA? Missade det i presentationen...

Ursprungligen av oldpeer:

Besviken på att Apple inte släppte nya skärmar med bättre upplösning. Och att kameran faktiskt inte verkar vara vassare än i t.ex Samsung Galaxy S6. 3D Touch är rätt häftigt, men inte tillräckligt för att motivera att byta kan jag känna.

Tror att den nya processorn i kombination med 3D Touch och den ordentligt förbättrade kameran kommer få rätt många att byta upp sig snart, resten får väl vänta in iPhone 7 som rätt säkert kommer få en skärm med högre upplösning och lite annat godis. Själv sitter jag fortsatt nöjd med min LG G4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-09 21:39

Nja, jag behåller min 5s tills 7:an kommer tror jag. Behöver uppgradera datorerna mer än telefonen och det finns ju gränser för vad plånboken tål. Har redan köpt 2 iPad i sommar

Ursprungligen av Cribe:

Var det den 25e i USA? Missade det i presentationen...

Yep, pre-order 12e.

  • Medlem
  • 2015-09-09 21:48

3D Touch intressant men fortfarande ingen OIS i 6S. Är RAM på 2GB?

Nog dags för en ny här.
5:an har kännts yesterday länge.
Undrar om ngn uppfattade eller vet mer om iPhone Upgrading Program?

Nästan som att leasa iPhonen, slippa ligga ute med pengar, slippa sälja, och byta in till ny varje år.
Undrar om det gäller internationellt också?

Låter ju lite intressant

Ursprungligen av PaO:

3D Touch intressant men fortfarande ingen OIS i 6S. Är RAM på 2GB?

Tror inte det, gissar att det skulle nämnts isåfall, det är nog fortfarande 1GB i iPhone.

Ursprungligen av panther:

Undrar om ngn uppfattade eller vet mer om iPhone Upgrading Program?

Nästan som att leasa iPhonen, slippa ligga ute med pengar, slippa sälja, och byta in till ny varje år.
Undrar om det gäller internationellt också?

Låter ju lite intressant

I US retail stores stog det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-09 21:54

Har vi någon klarhet om det är worldwide modell eller skillnader?

Ursprungligen av Json_81:

Har vi någon klarhet om det är worldwide modell eller skillnader?

Olika modeller.
https://www.apple.com/iphone-6s/specs/

Ursprungligen av keptang:

I US retail stores stog det.

Va synd ?

Jaha... Denna keynoten var ju lite... "meh". Eller är det bara jag?

Ursprungligen av grenhall:

Jaha... Denna keynoten var ju lite... "meh". Eller är det bara jag?

Vad ville du ha?

Den var väl ganska fullpackad?

Ursprungligen av grenhall:

Jaha... Denna keynoten var ju lite... "meh". Eller är det bara jag?

Just för iPhone, 3D Touch verkar trevligt och bra utfört.

För övrigt så mjukvarumässigt var den lite kul, med demona från framförallt Microsoft och Adobe på iPad Pro tycker jag.
Annars inga direkta saker att höja på ögonbrynen för direkt, man visste väl allt redan.

AppleTV är välkommen.

Ursprungligen av panther:

Nog dags för en ny här.
5:an har kännts yesterday länge.
Undrar om ngn uppfattade eller vet mer om iPhone Upgrading Program?

Nästan som att leasa iPhonen, slippa ligga ute med pengar, slippa sälja, och byta in till ny varje år.
Undrar om det gäller internationellt också?

Låter ju lite intressant

De skulle börja i USA och sedan sprida det internationellt så det kan ta en stund innan det kommer hit.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-09-09 22:05
Ursprungligen av panther:

Va synd ?

ol

Han sa även att det börjar i US men att dom jobbar på att släppa det internationellt

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad ville du ha?

Den var väl ganska fullpackad?

Fullpackad med "minor"-prylar och någon typ av medioker lösning för att rädda iPad-segmentet.

Apple TV var trevlig, väldigt trevlig, men för övrigt. Meh.

Ursprungligen av keptang:

Mjukvarumässigt var den lite kul, med demona från framförallt Microsoft och Adobe på iPad Pro tycker jag. 3D Touch verkar trevligt och bra utfört.
I övrigt var det inga saker att höja på ögonbrynen för direkt, man visste väl allt redan.

AppleTV är välkommen.

Apple TV verkar supernajs. Resterande. Njae.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-09 22:06

Känns trots allt som en bra uppdatering. Dock inte tillräckligt bra för att överge min 5S som storleksmässigt passar mig bättre. Det jag reagerar på är att tyngden ökar ganska mycket.

Ja, ja men då kommer ju iPhone Upgrading Program hit i alla fall.
Då borde det ju fungera om man skulle köpa någon annanstans och byta in här senare, eller tvärtom.
Toppen i så fall.

  • Medlem
  • 2015-09-09 22:15

Med en 4K-kamera, men så envisas de fortfarande med 16 GB i basmodellen. Man undrar ju vilka summor Apple skulle förlora på att göra alla en tjänst och skippa den.

Ursprungligen av cdecl:

Med en 4K-kamera, men så envisas de fortfarande med 16 GB i basmodellen. Man undrar ju vilka summor Apple skulle förlora på att göra alla en tjänst och skippa den.

Iom priset Apple tar för uppgraderingen till 64GB (framförallt i Sverige) så tror jag att man skulle förlora massor.
Men en startmodell med 32GB vore helt klart lämpligare.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-09-09 22:49

Jag behåller isen i magen och väntar på en ny 4-tumstelefon jag 5S duger, har aldrig gillat greppet i sexan.

Däremot är Apple TV 4th Gen någonting som jag väntat på länge. Ge mig nu!! Siri Remote med inbyggt batteri också, mycket trevligt!

Likaså iPad Mini 4. Ettan börjar kännas lite gammal nu, trots att det bara var så sent som i juni förra året den införskaffades

Gillade detta eventet skarpt. Mer fullspäckat än de senaste (typ) 4-5 eventen känns det som.

Jag ska absolut skaffa nya iPhone 6S (kör 6an idag).
Är dock besviken på att vikten ökat. ?

Hmm hur fan ska man göra nu då. Får ta en ny telefon på jobbet nu som för tillfället är en 6:a. Frågan är då om man ska vänta på att de uppgraderar till 6S vilket kan ta JÄTTELÅNG tid (typ 6 månader om ens det). Vad tycker ni? Är det värt att vänta? Guida mig genom detta hårda beslut

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-10 07:58

Kommer till Sverige om en dryg månad, skulle bli förvånad annars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-10 08:00

Funderar fortfarande på vikten. Det är den tyngsta iPhone som tillverkats tror jag. Blir den inte för tung?

Som jag väntat på ny lur och iPhone 6s, min 5a är rejält sliten nu och har väntat dag ut och dag in efter detta event. Hade förhoppningar på att Sverige skulle vara med bland det första länderna, men nu så blir det mer och mer dregel till oktober november, (eller?).

Bevaka tråden