Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper Apple Watch i nya färger

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple lanserar Apple Watch Sport i två nya färger, tillsammans med nya sportarmband och en lyxig kollektion armband i samarbete med Hermes.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-10 16:49

Hermès Double Tour är väldans snyggt!

Sedan kan man ju undra om de inte kannibaliserar Edition med Sport gold..?

Senast redigerat 2015-09-10 17:20
Ursprungligen av jas:

Hermès Double Tour är väldans snyggt!

Sedan kan man ju undra om de inte kannibaliserar Edition med Sport gold..?

Det är ett begrepp som jag aldrig har förstått: "kanibaliserar". Det är väl bättre att Apple tar en alternativ inkomst än att en konkurrent tar det?

Men sedan så lär inte de som vill och har råd att köpa en Edition bry sig om att det kommer en guldfärgad aluminiummodell

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-10 17:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är ett begrepp som jag aldrig har förstått: "kanibaliserar". Det är väl bättre att Apple tar en alternativ inkomst än att en konkurrent tar det?

Men sedan så lär inte de som vill och har råd att köpa en Edition bry sig om att det kommer en guldfärgad aluminiummodell

I detta fall på flera sätt: Minskar exklusiviteten, minskar ev försäljningen och vad mer?

Men visst, de som köper Edition bryr sig väl inte så värst.

Ursprungligen av jas:

I detta fall på flera sätt: Minskar exklusiviteten, minskar ev försäljningen och vad mer?

Men visst, de som köper Edition bryr sig väl inte så värst.

Om de som köper Edition inte bryr sig så minskar det väl inte eventuell försäljning?

Det som Apple gör här kan jag inte se som kanibalisering. De ökar bredden på utbudet utan att slå undan fötterna för de befintliga modellerna. Det känns som en fortsättning av deras ursprungliga strategi.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-10 18:49
Ursprungligen av BlackSmp:

Om de som köper Edition inte bryr sig så minskar det väl inte eventuell försäljning?

Ena utesluter inte det andra!!

Mao, de som ev inte köper bryr sig.

Ursprungligen av jas:

Ena utesluter inte det andra!!

Mao, de som ev inte köper bryr sig.

De som inte köper Edition, kanske köper en guldfärgad Sport. Det ökar i sådana fall försäljningen för de hade inte köpt Edition modellen hur som helst. Det är trots allt en skillnad på 125.500 kr mellan de modellerna.

De som köper Edition lever inte under samma ekonomiska förutsättningar som vi vanliga dödliga.

Fast å andra sidan, Apple behöver inte ens sälja 30 Sport Watch som är färgade i rostguld för att få intäkter som motsvarar en Editon i roseguld. Det tror jag att de gör, med marginal, så de lär tjäna mer på den nya modellen jämfört med eventuella minskade försäljningar av Editon.

Senast redigerat 2015-09-10 19:26
Ursprungligen av jas:

Hermès Double Tour är väldans snyggt!

Sedan kan man ju undra om de inte kannibaliserar Edition med Sport gold..?

Tycker detta armband är grymt snyggt, men den kommer endast säljas ihop med klockan ?

Får nog sälja min 42mm rostfria boett och köpa en guld variant, varit sugen länge på guldklockan

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-11 12:32
Ursprungligen av @ndreas:

Tycker detta armband är grymt snyggt, men den kommer endast säljas ihop med klockan ?

Säljs ihop med AW för 1250 USD i utvalda butiker!

Available in a 38mm stainless steel:
http://www.apple.com/apple-watch-hermes/

Hur länge dröjer det innan någon piratat den snygga urtavlan?

Tur att jag väntade. Blir nog en rosa guld med lavendel armband + ett (PRODUCT)Red armband!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-13 16:53
Ursprungligen av Jokobib:

Tur att jag väntade. Blir nog en rosa guld med lavendel armband + ett (PRODUCT)Red armband!

Var visst den färgen som tog slut fortast för nya iPhone!

http://appleinsider.com/articles/15/09/12/con...

Själv passar jag numera bäst i silverfärgade assessoarer;-P

1
Bevaka tråden