Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music ska bli bättre

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musiktjänsten Apple Music ska bli bättre under hösten, enligt bolagets chef över Itunes internationella gren.

Läs hela artikeln här

Och det har det redan blivit...alla fall för mig.
Tidigare kunde jag inte lägga till musik i mina spellistor utan att fört lägga till musiken till min musik.
Kurerade spellistor som passar min musiksmak.
Gränssnittet däremot behöver rensas upp och förbättras.

Snälla lyft ur Apple Music från iTunes och låt det bli en ren musikspelare med butik och fixa Apple Music till icloud.com.

Med denna nivån på kommentarerna så kan de lika gärna följa efter MacWorld och stänga ner de. Tristare pajkastning får man ju leta efter.

Ett problem jag har är att mina musikintresserade vänner har Spotify och så fort de ska rekommendera låtar så kommer det en Spotify länk. Samma med deras spellistor, vilket är ett smidigt sätt att lyssna på "deras" musik.
Samma problem är det med Netflix vs tex viaplay, alltid någon kompis som har den tjänst som inte jag har och genast måste man ha flera tjänster. Konkurrens i all ära, men gällande film o musiktjänster så hade jag nästan velat att det bara fanns en. (Den skulle ju dock blivit alldeles för dyr och underutvecklad, men det är trist när det är vattentäta skott mellan tjänsterna)

Själv skulle jag bli jättenöjd om AM började inse att ett livealbum inte innehåller studioversioner av låtarna. Totalt korkat beteende av AM att inte synka över liveversionerna av en låt.
Om de även kunde fixa till omslagsbilderna som de bara prompt ersatte med ibland helt felaktiga bilder och slumpningen av smarta spellistor som har varit kass sedan iOS 6 så börjar det definitivt likna något.

*tråd rensad*

Plockade bort hela sidospåret som slutade med trams, personangrepp och pajkastning.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-05 14:46
Ursprungligen av HåkanE:

Själv skulle jag bli jättenöjd om AM började inse att ett livealbum inte innehåller studioversioner av låtarna. Totalt korkat beteende av AM att inte synka över liveversionerna av en låt.
Om de även kunde fixa till omslagsbilderna som de bara prompt ersatte med ibland helt felaktiga bilder och slumpningen av smarta spellistor som har varit kass sedan iOS 6 så börjar det definitivt likna något.

Själv så tycker jag livealbum är en korkad skapelse, live ska upplevas, inte släppas på skiva

Ursprungligen av Exteron:

Själv så tycker jag livealbum är en korkad skapelse, live ska upplevas, inte släppas på skiva

Det är ju givetvis helt upp till dig, men jag förväntar mig att AM skiljer på olika inspelningar av samma låt. Som det är nu verkar de ha tagit bort albumnamnet vid indexeringen, förmodligen för att slippa lagra dubletter för "Greatest Hits" album.

Edit:
Ska man vara krass så är ju egentligen grundproblemet att Apple jämställer Apple Music med iCloud Music Library. Jag måste använda iCML om jag har AM påslaget på en enhet och då kan jag inte synka över den musik jag har lagrad på min dator utan måste gå via det som finns på Apples servrar vilket inte alltid är korrekt.
Hade iTunes tillåtit mig att lägga ner låtar på min telefon trots att AM var aktiverat hade åtminstone det problemet varit ur vägen.

Senast redigerat 2015-09-05 15:32
Ursprungligen av Exteron:

Själv så tycker jag livealbum är en korkad skapelse, live ska upplevas, inte släppas på skiva

Ändå kul för oss som inte var födda 1975 som vill höra hur Springsteen lät då. Jag älskar liveskivor.

Renodla Apple music och lägg ner dagens itunes. Tack.

Ursprungligen av jurassic579:

Ändå kul för oss som inte var födda 1975 som vill höra hur Springsteen lät då. Jag älskar liveskivor.

Tänk vad olika smak det finns
Jag skyr också livealbum som pesten och anser att livemusik ska njuta live.
OM det inte är låtar som inte finns på andra album så får jag krypa till korset.

Ursprungligen av Megolon:

Tänk vad olika smak det finns
Jag skyr också livealbum som pesten och anser att livemusik ska njuta live.
OM det inte är låtar som inte finns på andra album så får jag krypa till korset.

Då är det ju perfekt att det finns valfrihet och du kan helt enkelt hoppa över att lyssna på live-album och vi som uppskattar dom får njuta ifred.

Ursprungligen av jurassic579:

Då är det ju perfekt att det finns valfrihet och du kan helt enkelt hoppa över att lyssna på live-album och vi som uppskattar dom får njuta ifred.

Absolut och jag har inte sagt något annat heller

Du har inte specificerat en enda personlig anledning till varför det skulle vara dumt att separera film och musik, utan kommer dragande med att det skulle kunna påverka Apples intäkter negativt.

Så jag avslutar gärna denna diskussion med dig.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2015-09-06 10:41
Ursprungligen av Redaktionen:

Musiktjänsten Apple Music ska bli bättre under hösten, enligt bolagets chef över Itunes internationella gren.

Läs hela artikeln här

Ja ett smidigare gränssnitt hade inte gjort något, och för att jag helt ska slippa använda mig av Spotify hade det varit trevligt med funktionen att dela spellistor, album, låtar mm genom att generera inbäddningskoder.

Har återigen rensat upp en diskussion i tråden som mestadels bestod av personangrepp och tråkig ton. Vissa här på forumet bör kolla igenom våra etikettregler och följa dem, då de annars riskerar avstängning.

1
Bevaka tråden