Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikon-trubbel i Finder

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har nu haft problem med Finder ett tag. Ikonerna i favoritlistan blir ibland vita, t ex Downloads. Se exempel här:

https://www.dropbox.com/s/aqq42ks91hefemz/Scr...

Mappen har alltså rätt ikon, men i favoritlistan blir den vit. Spelar ingen roll om jag tar bort den och lägger dit den igen. Har även testat att rensa Finders plist, utan resultat. Någon som har några idéer?

Senast redigerat 2015-09-05 16:21
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-09-05 15:52

Använder du Extrafinder kanske? I så fall har du en möjlig lösning här sista inlägget i tråden. https://discussions.apple.com/thread/6681291?...

Inget extrafinder, lade till bilden!

Uppdatering: Det visade sig att jag har haft xtrafinder, men tagit bort det. När jag installerade och avinstallerade det, blev det bra igen TACK.

Nytt problem. Efter omstart ser det likadant ut. Avinstallerar xtrafinder IGEN blir det bra - tills nästa omstart. Tips?

Hur avinstallerar du programmet?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-09-06 07:33

Mitt tips är att inte starta om datorn he he. Följde du tipsen i min länk?

Det är jag som är dum i huvudet. Jag hade ju dessutom EasySIMBL som gör precis samma sak.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-04-24 05:21

Mer Finder-problem.

Jag vill att alla fönster jag öppnar i Finder skall ha samma layout. Att ställa in "Show view options/Use as default" funkar inte utan nytt fönster öppnas med annan inställning varje gång. Jag har dock hittat en potentiell lösning på problemet men iom att det innebär att knacka kod i Terminalen är jag lite nojig. Lösningen finns här. Om någon vänlig själ här på forumet som är insatt i det här kan bekräfta att detta är riskfritt vore jag glad. Tack på förhand.

Edit: Hittade funktionen i Cocktail men vilken mapp skall jag välja?

Senast redigerat 2016-04-24 05:47
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-24 17:09
Ursprungligen av onnyt:

Mer Finder-problem.

Jag vill att alla fönster jag öppnar i Finder skall ha samma layout. Att ställa in "Show view options/Use as default" funkar inte utan nytt fönster öppnas med annan inställning varje gång. Jag har dock hittat en potentiell lösning på problemet men iom att det innebär att knacka kod i Terminalen är jag lite nojig. Lösningen finns här. Om någon vänlig själ här på forumet som är insatt i det här kan bekräfta att detta är riskfritt vore jag glad. Tack på förhand.

Edit: Hittade funktionen i Cocktail men vilken mapp skall jag välja?

Koden i guiden gör samma sak som Cocktail erbjuder.

Senast redigerat 2016-04-24 21:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur avinstallerar du programmet?

Bästa appen för att "avinstallera" appar!
https://freemacsoft.net/appcleaner/

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-04-25 19:20
Ursprungligen av reboot81:

Koden i guiden gör samma sak som Cocktail erbjuder.

Cocktail fixade det inte. Fick köra koden i Terminalen och nu funkar det som jag vill.

1
Bevaka tråden