Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Imac 4K lanseras i oktober

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny Imac med 4K-upplösning och en bildskärm på 21,5 tum är under utveckling, och lansera i oktober enligt en ny rapport.

Läs hela artikeln här

Nu är jag helt off... Men med dig kan man alltid lita på det kommer en ny artikel kl 13:37

Ursprungligen av SweSG:

Nu är jag helt off... Men med dig kan man alltid lita på det kommer en ny artikel kl 13:37

Inte varje dag kanske, men visst - 99mac gillar vissa klockslag mer än andra

Det räcker med iMac retina på 21" om man inte sysslar med att förstora myror i bild

Ser fram emot en prestandastark iMac som klarar spel med en "vanlig" retina

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-05 14:50
Ursprungligen av MalcomX:

Det räcker med iMac retina på 21" om man inte sysslar med att förstora myror i bild

Ser fram emot en prestandastark iMac som klarar spel med en "vanlig" retina

Ska du spela så köp en PC, ingen köper en Mac för att spela, däremot köper folk en Mac för att bl.a hålla på med bildredigering så då kan man behöva möjligheten att "förstora myror"

Ursprungligen av Exteron:

Ska du spela så köp en PC, ingen köper en Mac för att spela, däremot köper folk en Mac för att bl.a hålla på med bildredigering så då kan man behöva möjligheten att "förstora myror"

Vilken värld lever du i ?

Det var längesedan mac bara stod på grafiska företag och reklambyråer.
Nu finns det snart en mac i "var mans hem"
Självklart skall mac satsa på datorer som går att spela på. Kanske inte de mest krävande spelen, men så gött som.
Redan nu kan man spela en hel del spel på en vanlig MBP och det flyter på bra

Jag var en av dem som hade "mac" bara för grafiskt arbete i slutet av 90 talet, när PC slog igenom med dunder och brak och var också en av dem som snabbt fattade att använda PC till allt vad den var mycket bättre på.

PC spelandet fick en lite törn av alla konsoller, men är på god väg tillbaka igen och där bör mac vara med

Det är min åsikt och det är bara att hoppas att gubbarna på Apple också har förstått det

Ursprungligen av MalcomX:

Vilken värld lever du i ?

Det var längesedan mac bara stod på grafiska företag och reklambyråer.
Nu finns det snart en mac i "var mans hem"
Självklart skall mac satsa på datorer som går att spela på. Kanske inte de mest krävande spelen, men så gött som.
Redan nu kan man spela en hel del spel på en vanlig MBP och det flyter på bra

Jag var en av dem som hade "mac" bara för grafiskt arbete i slutet av 90 talet, när PC slog igenom med dunder och brak och var också en av dem som snabbt fattade att använda PC till allt vad den var mycket bättre på.

PC spelandet fick en lite törn av alla konsoller, men är på god väg tillbaka igen och där bör mac vara med

Det är min åsikt och det är bara att hoppas att gubbarna på Apple också har förstått det

Om ~7% räknas som "var mans hem" så javisst.
Men med Windows på en Mac så visst går det bra att spela hyggligt även på en Mac så länge man inte spelar något GPU-krävande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-08 09:42
Ursprungligen av Anderlind:

Om ~7% räknas som "var mans hem" så javisst.
Men med Windows på en Mac så visst går det bra att spela hyggligt även på en Mac så länge man inte spelar något GPU-krävande.

Jag tycker dessa siffror kan vara lite intressanta om man ser på sitt "närområde", inte i världen. Hur skulle siffran se ut i sverige, t ex? Jag upplever definitivt det som att balansen mellan Windows-datorer och Mac-datorer har skiftat mycket i Apples favör senare åren.

Ursprungligen av MalcomX:

Det räcker med iMac retina på 21" om man inte sysslar med att förstora myror i bild

27 tum är iallfall för stor för ett normalstort hemmaskrivbord, men jag tyckte gamla 23-tumsskärmen var ganska nära perfekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-08 12:40
Ursprungligen av gabriela:

27 tum är iallfall för stor för ett normalstort hemmaskrivbord, men jag tyckte gamla 23-tumsskärmen var ganska nära perfekt.

Jag har två 27-tummare, den ena med Retina på hemmaskrivbordet.
Skulle inte vilja byta till mindre.

alla lika olika, eller hur säger man?

har två 27-tum på jobbet, men det skrivbordet är mycket större. (framförallt djupare)
men kanske är jag ovanligt mesig i detta avseende -- bytte faktiskt ner mig från 30" för att den var för stor!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-08 19:04
Ursprungligen av gabriela:

27 tum är iallfall för stor för ett normalstort hemmaskrivbord, men jag tyckte gamla 23-tumsskärmen var ganska nära perfekt.

Jag håller helt med, för ett vanligt skrivbord hemma passade den gamla 24" alldeles utmärkt.

1
Bevaka tråden