Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slut på trasslet

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-09-03 18:31

Nu är det slut på kabeltrasslet! Eller rättare sagt, nu slipper jag iallafall se eländet. Köpte efter mycket velande en Cablebin från Bluelounge. Rent estetiskt blev skillnaden enorm.
För handen på hjärtat, hur brukar det se ut med kablar vid en datorplats? Hur har ni löst "problemet"?

Osäker på placeringen av inlägget. Eventuellt ska det ligga i "Övriga diskussioner", i så fall får väl keptang flytta tråden...

Hmm ...sista bilden syndes inte när jag skrev mitt svar.

  • Medlem
  • 2015-09-03 18:41

@Megolon Inte? Ser bilden bra här på alla mina enheter.

Ursprungligen av Dalle:

@Megolon Inte? Ser bilden bra här på alla mina enheter.

Nu syns den men inte först

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-03 18:58

Jag har bytt alla golvlister till kabelkanaler med samma storlek.

Ursprungligen av Dalle:

Nu är det slut på kabeltrasslet! Eller rättare sagt, nu slipper jag iallafall se eländet. Köpte efter mycket velande en Cablebin från Bluelounge. Rent estetiskt blev skillnaden enorm.
För handen på hjärtat, hur brukar det se ut med kablar vid en datorplats? Hur har ni löst "problemet"?

Osäker på placeringen av inlägget. Eventuellt ska det ligga i "Övriga diskussioner", i så fall får väl keptang flytta tråden...

Min papperskorg fungerar på samma sätt. Finns ju många lösningar - beroende på hur mycket jobb man vill / orkar lägga ner. Ser i alla fall mycket bättre ut på andra bilden. ?

  • Medlem
  • 2015-09-03 19:31
Ursprungligen av kenjon:

Jag har bytt alla golvlister till kabelkanaler med samma storlek.

Men då gömmer du inte själva kontakterna och sladdtrasslet?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-09-03 19:51

Standardlösningen för mig brukar vara grenuttag fastskruvat på undersidan av skrivbordet, någon enklare kabelkorg och sedan kabelgenomföringar i bordsskivan på väl utvalda ställen som t ex. bakom skärmen, högtalarna och ev. bordslampa.

Alla kablar ur vägen och sen kan man dra matarkabeln till grendosan ner på baksidan av ett bordsben eller liknande för att få det extra snyggt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-03 20:06
Ursprungligen av Dalle:

Men då gömmer du inte själva kontakterna och sladdtrasslet?

Kabeltrasslet ligger i listen/kanalen. Var gäller kontakterna gör jag som @wurpan.

Ursprungligen av Dalle:

Nu är det slut på kabeltrasslet! Eller rättare sagt, nu slipper jag iallafall se eländet. Köpte efter mycket velande en Cablebin från Bluelounge. Rent estetiskt blev skillnaden enorm.
För handen på hjärtat, hur brukar det se ut med kablar vid en datorplats? Hur har ni löst "problemet"?

Osäker på placeringen av inlägget. Eventuellt ska det ligga i "Övriga diskussioner", i så fall får väl keptang flytta tråden...

En skruvkrok baktill under bordet plus en systemkasse för sladdar, grendosor och övrigt krafs. Fungerat fint i åratal, och trevliga bieffekter om man behöver byta kassen.....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-04 19:48

Körde förr med ett durkslag i metall från IKEA som jag hängde upp under skrivbordet. Heter passande nog "Ordning".

Trassel blir det alltid och det kan jag leva med. Men f*n heller att sladdarna ska ligga på golvet och samla damm och skit.

Nu en hylla med hårddiskar/nätverk, under den i konsollen ligger en skiva som håller 1/4km strömsladd ifrån golvet.

Senast redigerat 2015-09-04 20:58
1
Bevaka tråden