Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Apple TV har bara 8 gigabyte

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nästa Apple TV får många nya funktioner, men saknar stöd för 4K, är större än dagens modell och kan ha ett lagringsutrymme på endast 8 gigabyte enligt nya uppgifter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-03 16:59

Väldigt illa om övriga rykten stämmer.

Ursprungligen av Json_81:

Väldigt illa om övriga rykten stämmer.

Edit!

Blev helfel när jag fattade, och läste artikeln bättre

Känns som chansen för spel på apple tv är ganska liten nu.

Trist.

Ja 4K är ju inte standard men för oss som sitter på en 4K-TV så vore det gött att kunna utnyttja hela upplösningen. Nu har min Sony TV Netflix med 4K i en smart-app men jag vill ändå kunna trycka ut det från datorn.

Ursprungligen av jurassic579:

Trist.

Ja 4K är ju inte standard men för oss som sitter på en 4K-TV så vore det gött att kunna utnyttja hela upplösningen. Nu har min Sony TV Netflix med 4K i en smart-app men jag vill ändå kunna trycka ut det från datorn.

Trist? Köp en mediaspelare som stöder 4k

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-03 18:55
Ursprungligen av Megolon:

Trist? Köp en mediaspelare som stöder 4k

Jag kan nog tycka att en mediaprodukt som släpps NU ska stödja 4K. Minst. Speciellt eftersom det har gått nästan tre år sedan se släppte senaste ATV.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-09-03 20:41
Ursprungligen av SweSG:

Edit!

Blev helfel när jag fattade, och läste artikeln bättre

Inser att mitt inlägg kan misstolkas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-04 07:43
Ursprungligen av zinned:

Jag kan nog tycka att en mediaprodukt som släpps NU ska stödja 4K. Minst. Speciellt eftersom det har gått nästan tre år sedan se släppte senaste ATV.

Jag håller med, men med tanke på hur sen Apple TV var med stöd för ens 1080p så har jag inte alltför stora förhoppningar...

Och jag är inte speciellt brydd om 4K eller inte. För mig är det en icke-fråga. Men jag vet inte hur "vanlig" jag är eller inte bland "normalt folk" till skillnad från oss nördar här.

Ursprungligen av Json_81:

Väldigt illa om övriga rykten stämmer.

Tror inte att vi man ska dra för stora växlar på detta förrän vi vet hur den är tänkt att fungera och användas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-04 20:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Och jag är inte speciellt brydd om 4K eller inte. För mig är det en icke-fråga. Men jag vet inte hur "vanlig" jag är eller inte bland "normalt folk" till skillnad från oss nördar här.

Tror inte heller att 4k är speciellt viktigt mer än som markadsföringsgrej. Inte många som har behovet ännu och när det börjar finnas så kan Apple släppa en ny modell.

Ursprungligen av Mesch:

Tror inte heller att 4k är speciellt viktigt mer än som markadsföringsgrej. Inte många som har behovet ännu och när det börjar finnas så kan Apple släppa en ny modell.

Fast med tanke på hur sällan Apple uppdaterar ATV så får vi nog hoppas på att den nya modellen har 4K. Om Apple vill visa var skåpet ska stå när det gäller mediaspelare så krävs det nog att den är någorlunda modernt specad.

Ursprungligen av Perobous:

Fast med tanke på hur sällan Apple uppdaterar ATV så får vi nog hoppas på att den nya modellen har 4K. Om Apple vill visa var skåpet ska stå när det gäller mediaspelare så krävs det nog att den är någorlunda modernt specad.

När Apple visar var skåpet ska stå så har det sällan med denna form av specifikationer att göra. Det är frågan om hur enheterna hanteras och fungerar ihop.

Det är inte 4K som är det viktiga med denna ATV. Det är andra aspekter som kommer att avgöra hur den tas emot.

Ursprungligen av BlackSmp:

När Apple visar var skåpet ska stå så har det sällan med denna form av specifikationer att göra. Det är frågan om hur enheterna hanteras och fungerar ihop.

Det är inte 4K som är det viktiga med denna ATV. Det är andra aspekter som kommer att avgöra hur den tas emot.

Exakt dagens ATV är populär fast den har sämre specifikationer och mindre funktioner.
Men det den gör gör den mycket bättre än alla andra.

Sen att det går tweaka den med PlexConnect gör inte saken sämre

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-05 13:10
Ursprungligen av BlackSmp:

När Apple visar var skåpet ska stå så har det sällan med denna form av specifikationer att göra. Det är frågan om hur enheterna hanteras och fungerar ihop.

Det är inte 4K som är det viktiga med denna ATV. Det är andra aspekter som kommer att avgöra hur den tas emot.

Generellt håller jag med dig. Dock har du helt fel på en punkt.

Du kan inte gå ut med ett statement där du säger att "det är inte 4K som är det viktiga med denna ATV". Det är ju helt upp till var och en potentiell kund att avgöra. Det är ingen fakta. Sannolikt kommer det inte vara en dealbreaker för någon men att konstatera att det inte är viktigt är direkt felaktigt.

Ursprungligen av zinned:

Generellt håller jag med dig. Dock har du helt fel på en punkt.

Du kan inte gå ut med ett statement där du säger att "det är inte 4K som är det viktiga med denna ATV". Det är ju helt upp till var och en potentiell kund att avgöra. Det är ingen fakta. Sannolikt kommer det inte vara en dealbreaker för någon men att konstatera att det inte är viktigt är direkt felaktigt.

Men vänta nu, det kan jag visst göra. Det är för det första underförstått att det är min personliga åsikt - vilket givetvis gäller så gott som alla inlägg med undantag för de allt färre inlägg som har med ren fakta att göra. Givetvis kan jag bli tydligare och alltid skriva "Jag anser", "Jag tror" men min gissning är att de flesta förstår att det är mina/våra personliga uppfattningar som vi ger uttryck för - speciellt i trådar som handlar just om spekulation och diskussion.

Givetvis så är det upp till varje potentiell kund att avgöra vad som är viktigt eller inte. Min uppfattning är helt enkelt att 4K eller inte 4K kommer inte att avgöra om den nya ATV blir en framgång eller inte. Jag kan givetvis ha fel men om vi tittar tillbaka på de produkter som Apple har lanserat - hur många av dem har varit specifikationsmässigt "top of the line"? Apples produkter skäms inte för sig men rent specifikationsmässigt så brukar det vara lätt att hitta konkurrenter som slår dem på fingrarna.

När jag tittar mig omkring så ser jag ingenting som tyder på att 4K skulle vara något påverkar gemene man till att köpa eller inte köpa - ser du något som tyder på att folk väntar på en 4K produkt? Att konsumenter avstår från att köpa TV-produkter pga att de inte är 4K?

Finns det någon som ser en sådan trend? I sådana fall så är det bara att skriva det för jag vill gärna veta om det finns någon trend som jag har missat.

PS: Jo, jag vet att jag också har hackat på personer som gett uttryck för sina personliga uppfattningar men det är (förhoppningsvis) bara när de förklär sina synpunker med påhittade faktasiffror som "9 av 10 vänder i dörren om Apple inte..."

Ursprungligen av Megolon:

Trist? Köp en mediaspelare som stöder 4k

Ja trist eller synd om det är lättare att förstå.

För jag vill ha en Apple TV med appar och stöd för 4k och om den inte gör det så tycker jag det är trist/synd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-05 23:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Men vänta nu, det kan jag visst göra. Det är för det första underförstått att det är min personliga åsikt -

Redan där slutar jag citatet. Enligt mig så är det givetvis din åsikt men du uttalar det som fakta. Det är direkt felaktigt. That's it.

Ursprungligen av BlackSmp:

PS: Jo, jag vet att jag också har hackat på personer som gett uttryck för sina personliga uppfattningar men det är (förhoppningsvis) bara när de förklär sina synpunker med påhittade faktasiffror som "9 av 10 vänder i dörren om Apple inte..."

Antar att du menar mig men jag skrev inte det du påstår utan exakt

"Har inte Apple store den efterfrågade produkten så går så klart kunden i typ 9 fall av 10 någon annanstans även om Apple Store har en likvärdig nästan lika bra produkt i en Apple-aktigare förpackning."

Minst sagt pinsamt av dig att påstå att andra hittar på när det i själva verket är du som själv gör det. Observera dessutom att jag pratade om de kunder som bestämt sig i förväg vilken produkt de vill ha, alltså inte om alla random kunder som för en säljare självklart är lätta att få till att köpa vad som erbjuds.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-09-06 00:43

Jag tror det är rätt få kunder som bestämt exakt vilken produkt de ska köpa när de går till en datorbutik (AppleStore eller annan). Ofta kanske "jag behöver en extern hårddisk på 1 TB", men inte exakt vilket fabrikat, eller "jag behöver en ny mus"... Jag tror många tittar på utbudet i den affär de går till, och väljer där. Få går till en annan affär pga att just exakt den modellen inte finns i den affär de besöker.
Men det är bara vad jag tror....

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-07 09:51
Ursprungligen av Tjosansa:

Känns som chansen för spel på apple tv är ganska liten nu.

Och det är bara skönt eftersom den ska vara till för TV och inte kliva in i någon värld där man ska klämma in så mycket onödigt det bara går bara för att man kan a la Samsung till ingen som helst nytta.

Ursprungligen av Tjosansa:

Känns som chansen för spel på apple tv är ganska liten nu.

Det skulle jag inte vara så säkert på. Ge inte upp hoppet förrän vi vet hur en evt. ny enhet är tänkt att fungera.

Ursprungligen av Exteron:

Och det är bara skönt eftersom den ska vara till för TV och inte kliva in i någon värld där man ska klämma in så mycket onödigt det bara går bara för att man kan a la Samsung till ingen som helst nytta.

Nytta och nöje finns det såklart om man och ens barn även kan spela spel med ATV'n och det kan ju dessutom ge sköna kulor till Apple och programutvecklarna, Tror inte Apple vill att Google med Android på TV.n ska få vara herre på den täppan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-09 09:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte 4K som är det viktiga med denna ATV. Det är andra aspekter som kommer att avgöra hur den tas emot.

Kom att tänka på en annan sak. Det ryktas ju om att kameran i kommande iPhone 6s/6s+ ska kunna spela in i 4K. Om det nu blir så, anser du inte att det skulle vara märkligt om inte Apples egna mediaspelare skulle kunna klara av att spela upp detta materialet i native upplösning?

Ursprungligen av zinned:

Kom att tänka på en annan sak. Det ryktas ju om att kameran i kommande iPhone 6s/6s+ ska kunna spela in i 4K. Om det nu blir så, anser du inte att det skulle vara märkligt om inte Apples egna mediaspelare skulle kunna klara av att spela upp detta materialet i native upplösning?

Vi får väl se i kväll om telefonerna klarar att spela in i 4K

Som jag har skrivit, jag tror inte att 4K (eller inte) kommer att vara ett avgörande köpskäl för det stora flertalet konsumenter. Jag kan givetvis ha fel men jag ser 4K mer som en checkboxegenskap som du kan bocka av, inte som något som spelar någon roll (ännu) i praktiken.

Nu är jag en noob när det gäller att spela in video men spontant undrar jag hur vettigt det är med kameramobiler och 4K. Borde inte optiken sätta begränsningar för kvaliten? Dvs: du kommer kunna spela in i 4K men kan inte utnyttja det pga brister i optiken?

Ursprungligen av zinned:

Redan där slutar jag citatet. Enligt mig så är det givetvis din åsikt men du uttalar det som fakta. Det är direkt felaktigt. That's it.

Jag har aldrig påstått att det var fakta men om du vill tolka inlägget bokstavligt så står det dig fritt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-09 13:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi får väl se i kväll om telefonerna klarar att spela in i 4K

Som jag har skrivit, jag tror inte att 4K (eller inte) kommer att vara ett avgörande köpskäl för det stora flertalet konsumenter. Jag kan givetvis ha fel men jag ser 4K mer som en checkboxegenskap som du kan bocka av, inte som något som spelar någon roll (ännu) i praktiken.

Jag har heller aldrig påstått att det skulle vara en dealbreaker men däremot en idag given "checkboxegenskap", för att använda ditt uttryck

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är jag en noob när det gäller att spela in video men spontant undrar jag hur vettigt det är med kameramobiler och 4K. Borde inte optiken sätta begränsningar för kvaliten? Dvs: du kommer kunna spela in i 4K men kan inte utnyttja det pga brister i optiken?

Inte 4K i sig själv. Att kunna spela in i 4K gör ju att videon kan spelas på större och mer högupplösta skärmar utan att behöva skalas upp, vilket är bra. Själva optiken i telefonen sätter ju så klart sina begränsningar (färgrymd, skärpa, brännvidd, bländare, etc) som inte kan jämföras med "riktig" hårdvara för ändamålet.

Ursprungligen av pushloop:

Det skulle jag inte vara så säkert på. Ge inte upp hoppet förrän vi vet hur en evt. ny enhet är tänkt att fungera.

En poäng god nog att göra två gånger!

Huruvida stöd för 4k i nya Apple-tv är av vikt är helt beroende på huruvida Apples nya tv-tjänst levererar i 4k.
Vi vet varken det ena eller det andra förräns kvällsteet är serverat, så det är väl ingen ide att elda upp sig över det i förtid..?
Tv-tjänsten är vad intresserar Apple. Om det inte intresserar er är egalt.

Ursprungligen av gabriela:

En poäng god nog att göra två gånger!

Huruvida stöd för 4k i nya Apple-tv är av vikt är helt beroende på huruvida Apples nya tv-tjänst levererar i 4k.
Vi vet varken det ena eller det andra förräns kvällsteet är serverat, så det är väl ingen ide att elda upp sig över det i förtid..?
Tv-tjänsten är vad intresserar Apple. Om det inte intresserar er är egalt.

Det låter som ett rimligt antagande:)

Bevaka tråden