Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Band & länkar

Tråden skapades och har fått 249 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Så du kan alltså leva med att det ser fult ut, bara det är billigt? Lätt att säga att man bryr sig om hur det ser ut när det i slutändan inte handlar om det utan bara om priset

Det är det jag säger, i ju med att man betalar nästan 1600:- för ett originalarmband så vill man att det ska se bra ut. I mitt fall gör det inte det pga mina tunna handleder. Därför är jag inte beredd att lägga full pris, utan kollar på alternativ.

Ursprungligen av westerlu77:

Det är det jag säger, i ju med att man betalar nästan 1600:- för ett originalarmband så vill man att det ska se bra ut. I mitt fall gör det inte det pga mina tunna handleder. Därför är jag inte beredd att lägga full pris, utan kollar på alternativ.

Gör det ngn skillnad - beroende på hur du fäster armbandet på klockan. Normalt sett slutar ju armbandet på utsidan av handleden. Man kan ju göra tvärtom - så du får slutet med magneten på insidan av handleden.
Tänker närmast på utseendemässigt. Att armbandet fungerar från 150mm - och du får 2cm över - kan ju hjälpa att ha det på insidan. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Gör det ngn skillnad - beroende på hur du fäster armbandet på klockan. Normalt sett slutar ju armbandet på utsidan av handleden. Man kan ju göra tvärtom - så du får slutet med magneten på insidan av handleden.
Tänker närmast på utseendemässigt. Att armbandet fungerar från 150mm - och du får 2cm över - kan ju hjälpa att ha det på insidan. ?

Faktum är att det blev mkt bättre när man gör som du sa. Så jag slog till faktiskt på ett original beggat idag på blocket för 900:-?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-28 15:40
Ursprungligen av westerlu77:

Det är det jag säger, i ju med att man betalar nästan 1600:- för ett originalarmband så vill man att det ska se bra ut. I mitt fall gör det inte det pga mina tunna handleder. Därför är jag inte beredd att lägga full pris, utan kollar på alternativ.

Nej, det är inte det du sa först...som du nu också skriver i sista meningen, det är ok om det ser för jävligt ut så länge det är billigt

Bara tyckte det var ett kul resonemang, all gör vi ju så klart som vi vill

Ursprungligen av zinned:

Nej, det är inte det du sa först...som du nu också skriver i sista meningen, det är ok om det ser för jävligt ut så länge det är billigt

Bara tyckte det var ett kul resonemang, all gör vi ju så klart som vi vill

Oftast gäller regeln: du får vad du betalar för. Grejen var att jag visste inte att man kunde vända på armbandet, helt plötsligt såg det mkt bättre ut än vad det gjorde på Macforum. Det borde killen på macforum upplyst mej om inte annat. Han påstod även att Milanese loop finns i olika storlekar, vilken heller inte stämmer..
Sen kan det faktiskt vara så att det finns olika längder på 3:part armband, vilket också kan vara en fördel samt att priset är ett annat. Jag är iallafall nöjd som det är nu!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-08-28 18:14

Har ingen Apple Watch men såg att den här snubben gör straps även till dom. Har själv beställt ett i stingrocka till min nya klocka, sinnessjukt snygga! Kolla hans hemsida (www.combat-straps.com) eller på Instagram (@combat_straps). Han gör dom helt custom som du vill, tar runt $200 med frakt till Sverige.

Ursprungligen av CEk:

Har ingen Apple Watch men såg att den här snubben gör straps även till dom. Har själv beställt ett i stingrocka till min nya klocka, sinnessjukt snygga! Kolla hans hemsida (www.combat-straps.com) eller på Instagram (@combat_straps). Han gör dom helt custom som du vill, tar runt $200 med frakt till Sverige.

Mycket läckra - även om jag inte vill ha den infästningen på  Watch.
Beställde dock ett blått till min Rolex. Den har blå urtavla med siffror i guld. Bör bli snyggt. Såg en bild på det. Mycket arbete bakom.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-08-30 11:36

Någon som vill köpa Apple original milanesisk loop, endast använt i en vecka. 1200 inkl frakt?

Problem med svarta beläggningen på  Watch armbandet

Undrar om detta är ett nytt problem för Apple. Färgen på armbandet krackelerar efter en dags användande.
Köptes förra veckan på Apple i Täby. Liknar problemet man hade för några år sedan med svart iPhone.
Ser helt sjukt ut.
( Bild hämtad från annat forum)

Ursprungligen av adress@mac:

Undrar om detta är ett nytt problem för Apple. Färgen på armbandet krackelerar efter en dags användande.
Köptes förra veckan på Apple i Täby. Liknar problemet man hade för några år sedan med svart iPhone.
Ser helt sjukt ut.
( Bild hämtad från annat forum)

Ser ju inte bra ut verkligen, för det priset skulle jag lämna tillbaka/byta ut det genast.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-09-03 15:16
Ursprungligen av adress@mac:

Undrar om detta är ett nytt problem för Apple. Färgen på armbandet krackelerar efter en dags användande.
Köptes förra veckan på Apple i Täby. Liknar problemet man hade för några år sedan med svart iPhone.
Ser helt sjukt ut.
( Bild hämtad från annat forum)

Kan det vara smuts? Har liknande fläckar på vanliga steel-bandet som går att tvätta bort.

Ursprungligen av dermike:

Kan det vara smuts? Har liknande fläckar på vanliga steel-bandet som går att tvätta bort.

Har föreslagit det till den drabbade. Borde i och för sig inte vara svårt att avgöra.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-09-04 23:12
Ursprungligen av adress@mac:

Undrar om detta är ett nytt problem för Apple. Färgen på armbandet krackelerar efter en dags användande.
Köptes förra veckan på Apple i Täby. Liknar problemet man hade för några år sedan med svart iPhone.
Ser helt sjukt ut.
( Bild hämtad från annat forum)

Jösses, ibland får man INTE vad man betalar för verkar det som.

Ett litet skydd från Spigen

Är inte mycket för skydd - men tänkte ändå jag skulle prova ett. Valet föll på Spigen - som gör mycket till iPhone och  Watch. Tunt och bara att snäppa på från framsidan. Bra kvalite som det verkar. Tog av länken och "parade" den med min blå Läderloop. Bygger nästan ingenting.

Ursprungligen av zinned:

På tidigare rekommendation, en bra sådan, så bör vi nog dela upp diskussionerna om Apple Watch och dess tillbehör i separata trådar nu. Speciellt då en svensk release av klockan står för dörren och lär generera en hel del mer trafik på ämnet

Så kör hårt! Här diskuterar vi de band och länkar som finns tillgängliga till Apple Watch, original så som tredjeparts.

Sålde min 42mm Stainless Steel Case with Link Bracelet, blev en guld med sportband istället

Detta såg ju faktiskt prisvärt ut? Någon som testat?

http://iphoneguiden.se/tester/test-caseual-la...

Ursprungligen av kafferast:

Detta såg ju faktiskt prisvärt ut? Någon som testat?

http://iphoneguiden.se/tester/test-caseual-la...

Har en granne som testat. Tyckte det var lite " rassel" över det. Sålde det på blicket och köpte original på Tradera för dryga 2 tusen. Det svarta finns ju inte att köpa separat. HOCO har ett som ser bättre ut än Caseual. Priset är väl ngt liknande - omkring tusenlappen. Kör Apple original - men i stål. Otroligt skönt - men dyrt...

Ursprungligen av @ndreas:

Sålde min 42mm Stainless Steel Case with Link Bracelet, blev en guld med sportband istället

Snyggt armband.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 11:13
Ursprungligen av @ndreas:

Sålde min 42mm Stainless Steel Case with Link Bracelet, blev en guld med sportband istället

Du menar förgylld?

Ursprungligen av zinned:

Du menar förgylld?

Kan va 5 års garanti dock

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-14 11:28
Ursprungligen av @ndreas:

Kan va 5 års garanti dock

Ok

Nej, inget guld för mig...tycker det är så pråligt.

Ursprungligen av zinned:

Ok

Nej, inget guld för mig...tycker det är så pråligt.

smaken är som baken, haft silver för länge nu.

Ursprungligen av @ndreas:

smaken är som baken, haft silver för länge nu.

Ja - 5-6 månader är lång tid. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Ja - 5-6 månader är lång tid. ?

Ja för mig är det lång tid! Haft alla modeller känns det som nu, ville prova något nytt! Dumt att ge 130.000 kr och sedan tröttna

Ursprungligen av zinned:

Ok

Nej, inget guld för mig...tycker det är så pråligt.

Märks i alla fall hur olika vi upplever Apples armband och länkar. MacWorld har gjort en test med rekommendationer.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.635129/test-a...

Ursprungligen av zinned:

Ok

Nej, inget guld för mig...tycker det är så pråligt.

Ångrar du dig - finns den på Tradera för bud eller köp - start 14000kr........... ?
Håller med - skulle aldrig betala för en förgylld variant - men inte heller äkta guld på  Watch. Då får det bli ett klassiskt mekaniskt ur - inte en iPhone eller  Watch.

Ursprungligen av zinned:

På tidigare rekommendation, en bra sådan, så bör vi nog dela upp diskussionerna om Apple Watch och dess tillbehör i separata trådar nu. Speciellt då en svensk release av klockan står för dörren och lär generera en hel del mer trafik på ämnet

Så kör hårt! Här diskuterar vi de band och länkar som finns tillgängliga till Apple Watch, original så som tredjeparts.

Nu har jag äntligen fått den i alla fall och är riktigt nöjd! Fick med ett certifikat och 5 års garanti som sagt.
Däremot får man se upp för vissa säljare som säljer billiga lösningar för guldplätering. Var väldigt noga innan jag valde ifrån vem jag köpte av. Nu blev man ju dock sugen på köpa lite pläterade band till den också

2000 kr dyrare än Watch är det värt, jag tycker guld och svart är otroligt snyggt men betalar inte 4 månadslöner för en klocka

Ursprungligen av @ndreas:

Nu har jag äntligen fått den i alla fall och är riktigt nöjd! Fick med ett certifikat och 5 års garanti som sagt.
Däremot får man se upp för vissa säljare som säljer billiga lösningar för guldplätering. Var väldigt noga innan jag valde ifrån vem jag köpte av. Nu blev man ju dock sugen på köpa lite pläterade band till den också

2000 kr dyrare än Watch är det värt, jag tycker guld och svart är otroligt snyggt men betalar inte 4 månadslöner för en klocka

Om du ångrar dig såg jag ytterligare en variant från samma firma - på Tradera. 17000kr men med Apple Stållänk. För ngn som vill ha hel " guldklocka "

Gult guld och svart eller blodrött går bra ihop imo, men tycker guldfärgen på dessa guldpläteringar ser för gulröda ut ut tyvärr, eller så luras man av bilderna kanske.

Ursprungligen av adress@mac:

Om du ångrar dig såg jag ytterligare en variant från samma firma - på Tradera. 17000kr men med Apple Stållänk. För ngn som vill ha hel " guldklocka "

To much Då hade jag köpt en sådan direkt, jag är ju ingen Stureplan människa liksom haha

Bevaka tråden