Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple planerar egna tv-program

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple planerar att skapa en division för att utveckla egna tv-serier och filmer som ska strömmas exklusivt till Apple TV och andra av bolagets produkter.

Läs hela artikeln här

Kul men samtidigt börjar alla tjänster bli jobbiga. Snart måste man väl ha alla för att titta på saker man gillar. Över 1000 spänn/månad typ.

I genomsnitt kostar ett avsnitt av Game of Thrones 6 miljoner dollar att göra. Kan vi få ett 20 tal sånna serier om året av Apple kan det bli sjukt stort. Apple har pengarna och kanalerna.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-01 20:56
Ursprungligen av SweSG:

Kul men samtidigt börjar alla tjänster bli jobbiga. Snart måste man väl ha alla för att titta på saker man gillar. Över 1000 spänn/månad typ.

Själv så tycker jag det är helt rimligt, vill man ha något så får man betala för det, precis som förr så fick man kolla över vad man var ute efter och överväga vad man ville ha, vissa saker går även på fler tjänster om inte annat så kommer de dit senare...sen finns det en stor värld utanför TV-soffan, så man behöver inte binda upp sitt liv på serier och skit heller för den delen. Jag har inte sett ett enda avsnitt utav Game of Thrones t.ex, folk höjer det till skyarna men jag kommer inte börja se det heller och anledningen är enkel...JAG HAR INTE TID!!! Jag har 2 barn, 1 på 9 månader och en som fyller 8 och är autistisk, så TV för mig är möjligtvis något jag lägger mig att somna framför på kvällarna ner jag vill andas ut en stund efter att barnen somnat för att sedan bara förflytta mig till sängen, kan inte ens komma ihåg när jag tittade på nyheterna sist och förut tittade jag på dem jämt.

Ursprungligen av Exteron:

Själv så tycker jag det är helt rimligt, vill man ha något så får man betala för det, precis som förr så fick man kolla över vad man var ute efter och överväga vad man ville ha, vissa saker går även på fler tjänster om inte annat så kommer de dit senare...sen finns det en stor värld utanför TV-soffan, så man behöver inte binda upp sitt liv på serier och skit heller för den delen. Jag har inte sett ett enda avsnitt utav Game of Thrones t.ex, folk höjer det till skyarna men jag kommer inte börja se det heller och anledningen är enkel...JAG HAR INTE TID!!! Jag har 2 barn, 1 på 9 månader och en som fyller 8 och är autistisk, så TV för mig är möjligtvis något jag lägger mig att somna framför på kvällarna ner jag vill andas ut en stund efter att barnen somnat för att sedan bara förflytta mig till sängen, kan inte ens komma ihåg när jag tittade på nyheterna sist och förut tittade jag på dem jämt.

Det är la klart man ska betala. Samtidigt blir det väldigt många man måste ha då en film/serie kommer till ett ställe, och en annan till ett annat.

Jo, blir så med barn. Har själv det. Sova kan man göra när man är död som man brukar säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-02 09:36
Ursprungligen av Exteron:

Själv så tycker jag det är helt rimligt, vill man ha något så får man betala för det, precis som förr så fick man kolla över vad man var ute efter och överväga vad man ville ha, vissa saker går även på fler tjänster om inte annat så kommer de dit senare...sen finns det en stor värld utanför TV-soffan, så man behöver inte binda upp sitt liv på serier och skit heller för den delen. Jag har inte sett ett enda avsnitt utav Game of Thrones t.ex, folk höjer det till skyarna men jag kommer inte börja se det heller och anledningen är enkel...JAG HAR INTE TID!!! Jag har 2 barn, 1 på 9 månader och en som fyller 8 och är autistisk, så TV för mig är möjligtvis något jag lägger mig att somna framför på kvällarna ner jag vill andas ut en stund efter att barnen somnat för att sedan bara förflytta mig till sängen, kan inte ens komma ihåg när jag tittade på nyheterna sist och förut tittade jag på dem jämt.

Håller med, det är rimligt MEN det kommer bli som alla kabeltv-leverantörer redan gör idag.
Vill man ha Discovery, så får man köpa BonusXtra-paketet där man får:

  • Discovery

  • Poesi på Hindi

  • Polsk dokumentärfilm från 70-talet

och 12 andra kanaler man inte är ett dugg intresserad av

Paketet är jättebilligt, bara 199,95/mån för 15 kanaler hävdas det bestämt från kabelbolagen.
Det blir dyrt och en man får en massa skräp man inte är ett dugg intresserad av.

I framtiden har man NetFlix, HBO, Amazon, Apple m.fl. som har något man vill se. Dyrt blir det

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-02 11:37
Ursprungligen av Mesch:

Håller med, det är rimligt MEN det kommer bli som alla kabeltv-leverantörer redan gör idag.
Vill man ha Discovery, så får man köpa BonusXtra-paketet där man får:

  • Discovery

  • Poesi på Hindi

  • Polsk dokumentärfilm från 70-talet

och 12 andra kanaler man inte är ett dugg intresserad av

Paketet är jättebilligt, bara 199,95/mån för 15 kanaler hävdas det bestämt från kabelbolagen.
Det blir dyrt och en man får en massa skräp man inte är ett dugg intresserad av.

I framtiden har man NetFlix, HBO, Amazon, Apple m.fl. som har något man vill se. Dyrt blir det

Själv vägrar jag betala förren jag kan betala för exakt det jag vill ha.
Jag betalar gärna per program eller serie, jag totalvägrar paket. Varför jag idag inte ens har en tv, då ingen erbjuder den tjänst jag vill ha.
Förr eller senare kommer de få programmen värt att se ändå ut på youtube.

Om dom nu satsar tungt på ATV'n så är det givetvis viktigt att locka så många som det är möjligt till plattformen, men att dom själva skulle börja prodda innehåll är enligt mig vrickad tanke. Däremot så kan dom ju göra som många andra dustribuerare; dom kontrakterar ett produktionsbolag som klämmer ur sig innehåll som blir exclusivt för Apple/AppleTV. Det är ju det vanliga förfarandet och inte alls osannolikt eftersom Apple just nu har så mycket deg att dom kan göra vad som helst.
Att dom skulle in-house prodda innehåll är totalt knäppt enligt mig - det är en tanke av ett nättroll - totalt verklighetsfrämmande. Bara om nyckelpersoner i ledningen - eller Cook själv - VILL bli dramakonstnärer på basis av ren ego-tripp så skulle detta ske. Men sådana pinsamheter har Apple varit helt befriade från hittils. Det skulle kunna skada varumärket och att Apple lyckats så bra hittils beror just på att dom snabbt gräver ner alla dumheter i ett tidigt stadium och håller FOKUS.
Apple har varit inblandade i filmproduktion många gånger så att deras logo skulle dyka upp i slutet av en TV-serie som visas i ATV är sannolikt, men någon djupare inblandning i producerandet av denna TV-serie är det inte frågan om; dom beställer bara produkten av produktionshus...dom gör som brukligt sedan 50 år inom TV-industrin. Dom kommer att stå som - ensamma eller tillsammans med andra namn/företag - "Executive Producer", men dom kommer inte att vara "Showrunner". Det kan hända att dom väljer att inte alls synas i cred-listan - huvudsaken att folk köper en ATV (och då skaffar Apple-ID om dom inte redan har det) för att kunna se denna show som bara finns på ATV. Vi får se...spännande...Hollywood har ju slutat prodda vettig film nuförtiden, det är bland TV-serierna den konstnärliga, underhållningskulturella och sociopolitiska utvecklingen sker idag. Ameriaknska TV-serier har idag en positionering som "New Hollywood" hade på 70-talet...allt ärt möjligt...allt kan hända...och deras rent professionella hantverk slår ju resten av världen på fingrarna (som vanligt). Det är TV-serierna som kommer att dramatisera "livet" kommande 10-20 år (längre kan jag inte se). Biofilm är numera en avdelning för amstodontfilmer med miljardbudget - 2-3 st per år - och "independent" som ingen köper biljett till och skaparna av dessa går sedan och gör fantastiska TV-serier istället (för att få publik så klart...och man kan berätta så mycket mera i seroeformatet).
Jag är tveksam till om det finns (komerciella) biografer om 20 år.

Det här är ju intressant:
New Apple TV said to bet big on universal search
http://www.imore.com/new-apple-tv-said-bet-bi...

Gruber skrev något intressant: Tänk om Apple hade köpt Pixar istället för Disney...

Det är nog inte så långtsökt trots allt...

1
Bevaka tråden