Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bäst ladda Apple-produkter?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

..yada yada och nu måste vi köpa nya laddare till våra Apple-produkter.

Macbook-laddare köper jag nog helst original-laddare av exakt samma modell som den förra.
Men för att ladda Iphone och Ipad, finns det något att kika på som kanske är bättre och har fiffigare funktioner än Apples egna. Exempelvis, om man kan ansluta flera enheter samtidigt till samma laddare vore väl det smidigt.

Har ni tips..?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-09-01 13:54

Det finns dubbla USB-uttag på ciggladdare till bilar och skarv-dosor med USB-uttag. Finns även USB-uttag för infällningsmontage hos bal Schneider Electric. Sök på usb laddare/charger hub.

Med ström är enklast

Köp inte billigt (farligt) skräp bara.
Den här har jag köpt och laddar upp till 4 pryttlar samtidigt: http://www.apple.com/se/shop/product/HGJ32ZM/...

Ursprungligen av gabriela:

..yada yada och nu måste vi köpa nya laddare till våra Apple-produkter.

Macbook-laddare köper jag nog helst original-laddare av exakt samma modell som den förra.
Men för att ladda Iphone och Ipad, finns det något att kika på som kanske är bättre och har fiffigare funktioner än Apples egna. Exempelvis, om man kan ansluta flera enheter samtidigt till samma laddare vore väl det smidigt.

Har ni tips..?

Dock+ i särklass den bästa laddaren jag har haft. Har ett gäng, så iDevices får ström lätt hemma.
Dock så behöver de varsin laddare, såvida du inte själv har eller köper laddare som tar fler usb-kontakter, för laddare får du inte med från overseas. Men passar som sagt till alla lightning enheter.

Dessutom tunga tillräckligt för att använda enhandsfattning vid användande.
Kostar en slant, men tycker själv att de är mer än värda det.

tack för snabb input!
ikea-laddaren var ju lite av en högoddsare. kan man kanske lägga en telefon därpå utan att den ramlar av också..?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-01 15:44
Ursprungligen av gabriela:

tack för snabb input!
ikea-laddaren var ju lite av en högoddsare. kan man kanske lägga en telefon därpå utan att den ramlar av också..?

Bara att testa, 79:- är ju inte så mycket...;D

Trevlig pryl
5.6 watt per port fullproppad eller 12 watt med en sladd i, blir det väl va?
vore ju ännu trevligare om den kunde leverera 12w per port full så man får lite fart i laddningen

79 kronors Ikea pryl för att ladda sina iPhone och iPad, jaja, är man inte mer noga med sina Appleprylar så hoppas jag att den är skaplig och säker.
Skulle själv inte gå så billigt med mina Appleprylar utan att veta ordentligt mycket om den. Därmed inte sagt att det är skräp, kan ju vara bra, men man undrar ju?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-01 21:57
Ursprungligen av CekariYH:

79 kronors Ikea pryl för att ladda sina iPhone och iPad, jaja, är man inte mer noga med sina Appleprylar så hoppas jag att den är skaplig och säker.
Skulle själv inte gå så billigt med mina Appleprylar utan att veta ordentligt mycket om den. Därmed inte sagt att det är skräp, kan ju vara bra, men man undrar ju?

Utan att vandra alldeles för långt ifrån trådens stig så är det generellt dåligt att använda billiga laddare. En 25kr laddare från ebay är garanterat skit, men IKEA kan mycket väl sälja en laddare en bra laddare för en billig peng genom att sälja den under "vanlig produktionskostnad". De säljer ju en hel del saker med bra vinst som kan väga upp för laddaren.

Ursprungligen av reboot81:

Utan att vandra alldeles för långt ifrån trådens stig så är det generellt dåligt att använda billiga laddare. En 25kr laddare från ebay är garanterat skit, men IKEA kan mycket väl sälja en laddare en bra laddare för en billig peng genom att sälja den under "vanlig produktionskostnad". De säljer ju en hel del saker med bra vinst som kan väga upp för laddaren.

Va ju ungefär vad jag menade också väl, att det inte behöver vara en dålig laddare, men varför chansa med sina dyra Apple-prylar?

Ursprungligen av CekariYH:

Va ju ungefär vad jag menade också väl, att det inte behöver vara en dålig laddare, men varför chansa med sina dyra Apple-prylar?

Varför chansa med sitt dyrbara hem, och liv? Har vi inte sett tillräckligt många exploderande 3:epartsladdare?

1
Bevaka tråden